.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik zo'n torenhoge rekening heb door belminuten?

  • 2 July 2015
  • 1 reactie
  • 515 Bekeken

Weer een maand met Simyo, weer een torenhoge rekening! Deze keer gaat het om mijn belminuten. Volgens de app ben ik 21 minuten buiten mijn bundel gegaan- okay geen probleem. Ik ben best bereid om 21*€0.31 (€ 6.51) te betalen.

Maar tot mijn schrik is de rekening in totaal bijna € 60 deze maand! Ik bel natuurlijk gelijk de klantenservice, die mij o zo geweldig te woord staat. Het antwoord van mevrouw: De Simyo app telt alleen hele minuten, en de restanten (die WEL als hele minuten gerekend worden) telt de app niet mee. Ik had de kleine lettertjes maar moeten lezen en ze waren verplicht om het zo te doen volgens de wet etc. Dit is echt een prachtige barriere om achter te schuilen, het levert jullie natuurlijk duizenden euro's op.

Ik voel mij zo vies bedonderd, alweer €60, nadat ik vorige week bijna voor € 105 opgelicht werd door een grapje met mijn data bundel. Ik ben het zo zat dat er door de telecomwereld (en met name KPN, die het al tientallen jaren doen) zo met hun klanten wordt omgegaan. Ik wil dan ook een serieuze oplossing en geen stom script voorgelezen krijgen.

Als er geen oplossing wordt geboden, dan zijn jullie mij als klant voor de rest van mijn leven kwijt. Natuurlijk zal ik ook eens goed uitleggen aan mijn vriendenkring hoe KPN te werk gaat. Ik ben het meer dan zat!
icon

Beste antwoord door Naomi 5 July 2015, 20:11

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Rubz, welkom op het forum van Simyo!

Ik vind het jammer om te horen dat je zo ontevreden bent over onze service en een naar gevoel hebt gekregen over ons. Graag leg ik het één en ander uit, waardoor hopelijk dit nare gevoel veranderd en je weer een beetje vertrouwen in ons krijgt.

Op je Mijn Simyo app en op je Mijn Simyo pagina kun je zien hoeveel belminuten je hebt voor de huidige maand. Je ziet in de app bijvoorbeeld bij de belbundel 300 het volgende staan “… van de 300 min/ sms”. Ook zie je op je pagina dit staan “deze maand heb ik nog: … van de 300 min/ sms”.
Daarnaast staat onder het tegoed het volgende “Laatst gemeten verbruik: datum, tijdstip”. Zo blijf je op de hoogte hoeveel belminuten je nog kan gebruiken. En op deze manier weet je tot wanneer dit tegoed voor het laatste is gemeten.

Alles wat je op dat moment ziet staan, heb je ook echt over in die maand. Wanneer je bijvoorbeeld 12 minuten en 13 seconden hebt gebeld, dan gaan er 13 minuten van je 300 belminuten af. Wat je zult zien in je app en op je pagina is “287 van de 300 min/ sms”.
Als je daarna nog 3 sms’jes verstuurd en 4 minuten en 47 seconden belt, dan gaan er nog eens 8 minuten af van je tegoed. Het tegoed veranderd dus naar “279 van de 300 min/ sms”. De minuten die je dus belt, worden meteen naar boven afgerond en zo weergegeven in je Mijn Simyo app en op je Mijn Simyo pagina.

Als de maand is verlopen, dan wordt het verbruik van die maand in een tabel weergegeven. Zo zie je in de Mijn Simyo app onder Historie balkjes staan van de afgelopen maanden. En op je Mijn Simyo pagina zie je onder het tabblad Verbruik > Geschiedenis een aantal balkjes staan.

Alleen achteraf wordt het verbruik in de balkjes anders weergegeven. Je minuten worden op zo'n moment niet meer naar boven afgerond, maar alle seconden worden bij elkaar opgeteld.
Stel dus dat je een gesprek hebt gehad van 12 minuten en 13 seconden, 3 sms’jes hebt verzonden en nog een gesprek hebt gevoerd van 4 minuten en 47 seconden dan zie je in het balkje dat je (12,13 + 3 + 4,47 🙂 20 minuten hebt verbruikt. Terwijl je die maand 21 minuten hebt verbruikt.

Nu heb ik een klein voorbeeld gegeven, maar je begrijp dat als dit over meerdere telefoongesprekken gaat en meerdere sms’jes er een grotere verwarring is. We zijn hier ook van bewust. Om deze reden zijn we er mee bezig om het verbruik achteraf op een andere manier weer te geven in de app en op de pagina. We willen natuurlijk dat er bij jou meer duidelijkheid komt in plaats van verwarring.

Wanneer je keek in de app en op de pagina naar de minuten die je nog kon gebruiken, werden ze duidelijk aangegeven. Op een gegeven moment werd er in de app dus aangegeven dat je geen minuten meer over had voor de huidige maand.
Ook kon je op je Mijn Simyo pagina onder het tabblad Verbruik > Geschiedenis > Huidige maand je verbruik en buiten de bundelkosten bijhouden. Er is vanaf 24 juni tot en met 30 juni buiten de bundel verbruikt. Dit is dus tegen het buiten de bundel tarief gegaan. Hierdoor is je factuur hoger uitgevallen.

Heb ik (een deel van) je verwarring met dit antwoord weggenomen? 🙂

Reageer