.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik ineens zoveel internet verbruik heb en een hoge factuur?

  • 14 September 2015
  • 1 reactie
  • 118 Bekeken

Goedenavond Simyo vrienden,

Ik kwam een tijdje geleden tot de verschrikking dat er in plaats van mij gebruikelijke abonnement van €16, er ineens €164,13 afgeschreven werd?!
Oke, ik zit al 6 maanden altijd wel een paar euro boven mijn bundel, maar ik vind het wel heel frappant dat dit die maand zo enorm hoog is. Terwijl ik niets anders heb gedaan? Ik werk gewoon 5 dagen per week, dus in die periode kan ik weinig tot niet met mijn telefoon zitten spelen. En 'sweekends ben ik thuis, en gebruik hier natuurlijk WiFi.

Jullie slogan 'Baas in eigen bundel' vind ik nu niet echt opgaan, aangezien ik blijkbaar geen baas ben over mijn eigen bundel?

Kunnen jullie eens checken wat hier mis is gegaan, want uit berichten op jullie Facebook pagina kan ik concluderen dat ik niet de enige ben waarbij dit is gebeurt?

Thanks en een fijne avond!
Colin
icon

Beste antwoord door Angela 15 September 2015, 17:18

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Colbro,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat er onverwacht een hoog bedrag van jouw rekening afgeschreven is. Dat je geschrokken bent kan ik begrijpen!

Ik heb het voor je nagekeken. Het gaat hier om de rekening van juli. Deze is in augustus afgeschreven. Je hebt deze maand zowel de 50% en 100% sms gehad van ons wat betreft jouw internetbundel. Op 15 juli ben je helaas buiten deze bundel gegaan. Hierna heb je tot aan het einde van de maand gebruik gemaakt van het internet. Dit is allemaal buiten bundel gevallen. De kosten lopen dan best snel op. Heb jij de sms'jes gekregen en misschien over het hoofd gezien?

Je geeft aan dat jij jouw telefoon op jouw werk niet gebruikt. Dit betekent niet dat er geen gebruik gemaakt wordt van het internet. Jouw toestel kan updates uitvoeren van de software of van applicaties. Er kunnen ook apps aan het synchroniseren zijn. Dit kost allemaal enorm veel data. Op het moment dat aangemeld bent op een wifi netwerk, en dat netwerk valt om welke reden dan ook weg, dan maakt jouw telefoon alsnog een connectie met ons netwerk. Dit kan thuis ook het geval zijn.

Hier vind je meer informatie over het omgaan met jouw datalimiet en hier zie je hoe je meer inzicht krijgt in het verbruik. Ik raad je aan deze 2 blogs goed door te nemen om dit in de toekomst te voorkomen. Wie weet kun je zelfs nog achterhalen welke apps op dit moment veel verbruik hebben staan. Zo zie je precies waaraan je MB's de afgelopen tijd aan op zijn gegaan.

Het 50% sms'je wordt vanaf augustus niet meer verstuurd. Je krijgt nu een sms'je met 80% en 100%. Als jij het 80% sms'je hebt gekregen, kun je MB's bijkopen om buiten bundel kosten te voorkomen. Laat je het weten als er nog onduidelijkheden zijn?

Groetjes,
Angela

Reageer