Net als vorige maand zorgen jullie weer voor een spontane hartverzakking door mij alweer een hoge rekening van €369,39 voor te schotelen waarin ik volgens de details in de factuur weer een absurd abnormaal immens hoog dataverbruik heb. Ik ben echter van mening dat ik nooit, maar dan ook nooit zoveel data in een maand verbruik dat de rekening oploopt tot dat bedrag.
Na de vorige factuur die ook al erg absurd hoog was uitgevallen, heb ik nogmaals gecontroleerd of de juiste instellingen in mijn telefoon stonden. Dit is absoluut het geval geweest, meerdere malen gecontroleerd, dus daar kan het probleem naar mijn idee niet liggen.
- Nee, ik download geen apps via het mobiele netwerk.
- Nee, ik stream niet en bekijk geen filmpjes op bijv. YouTube via het mobiele netwerk.
- Nee, ik upload geen grote bestanden via het mobiele netwerk.
Nu word ik dus weer opgeschrikt door dat dataverbruik. Verbruik van soms 40 tot 60MB in slechts enkele minuten. Dit is echt onmogelijk. Ik ben helemaal geen groot internetgebruiker op mijn telefoon. Ik kijk dagelijks slechts enkele keren op mijn telefoon, hooguit enkele webpagina's en af en toe eens wat nieuws in apps. Waar dit hoog verbruik vandaan komt is mij onbekend. Ik vind het niet terecht dat een ontwetende klant die zich aan het eind van de factuurperiode zich een hoedje schrikt deze absurde bedragen moet betalen.
Ik lees verder op internet (voornamelijk buiten dit forum) veel meer klachten over dit probleem met onverwacht en onverklaarbaar hoog dataverbruik. Daarin valt mij op in de reacties van Simyo dat jullie erg stug zijn en moeilijk bereikbaar en meedenkend zijn met dit probleem. Jullie denken niet mee met de klant, denken vooral aan eigen belangen, nemen nergens de moeite voor om bijvoorbeeld eens uit te zoeken of dat ergens door komt, komen nergens tot een compromis etc. Want Simyo staat centraal en de klant is daar de dupe van, zolang er maar dat geld binnenkomt, want dat is bij jullie helaas het belangrijkst.
Ik hoop dat jullie eens jullie houding veranderen met dit probleem en met een oplossing tegemoet komen, in plaats van continu onnodig en zuurverdiend geld van de klant af te troggelen. Ik hoop dat er van jullie kant een fatsoenlijke oplossing komt voor dit probleem, en hopelijk straks ook voor vele andere klanten die ongetwijfeld dit probleem krijgen.
Ik kan op dit moment dat bedrag niet betalen. Het bedrag is ongeveer tweederde van mijn huidig inkomen, dus dat geld kan ik momenteel beter ergens anders aan besteden dan aan dit dure grapje van jullie. Ik hoop dat jullie met een fatsoenlijke oplossing komen bij dit probleem.
Groeten,
Jeroen
Beste antwoord door Natascha
Bekijk originele reactie