Na bijna 2 jaar positief en tevreden klant te zijn geweest van Simyo, heb ik onlangs toch iets gezien wat mij erg verbaasde. Ik heb een paar dagen geleden een factuur van jullie ontvangen van de maand april van 162,03 euro. Ik was erg geschrokken toen ik dit bedrag zag. Nooit heb ik zo een hoge rekening gehad. Ik zou het nog willen en kunnen accepteren als dit bij 1 maand het geval was. Helaas is dit niet zo, waardoor ik het maar even ben gaan nakijken, want dit kan niet kloppen.
Ik heb net even gekeken op mijn account op 'Mijn Simyo' naar de specificaties van mijn extra verbruikte MB, om te kunnen zien rond welke tijden en op welke dagen er dan zoveel MB verbruikt is. Tot mijn grote verbazing zie ik daar zelfs hele rare tijdstippen tussen staan waar een groot aantal MB wordt verbruikt. In de maanden maart, april en vooral de maand mei heb ik last van torenhoge rekeningen, waar ik voorheen geen last van had. Nu is het zelfs zo dat de rekening van de maand mei een bedrag van 267,69 euro bedraagt!!
Verder maak ik thuis, op school en op het werk netjes gebruik van een wifi-verbinding. Waardoor ik weinig/zelden gebruik maak van mijn mobiel netwerk buiten. Ook heb ik even op internet rondgekeken en op de website van Simyo of meer mensen hier mee te maken hebben gehad. En ja, dat is het geval. Verder lijkt het me dat een provider zijn klanten zoveel mogelijk wil beschermen voor dit soort complicaties. Waarom is er geen gebruik gemaakt van een automatische blokkade op de aansluiting toen de kosten steeds hoger op liepen?
Ik hoop meer duidelijkheid van Simyo te kunnen krijgen over deze 3 afgelopen maanden, en wat de oplossing hiervoor is.
Met vriendelijke groet,
Annemarie
Beste antwoord door Ernst
Bekijk originele reactie