.

Beantwoord

Hoe kom ik opeens torenhoge abonnementskosten?

  • 3 June 2015
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Na bijna 2 jaar positief en tevreden klant te zijn geweest van Simyo, heb ik onlangs toch iets gezien wat mij erg verbaasde. Ik heb een paar dagen geleden een factuur van jullie ontvangen van de maand april van 162,03 euro. Ik was erg geschrokken toen ik dit bedrag zag. Nooit heb ik zo een hoge rekening gehad. Ik zou het nog willen en kunnen accepteren als dit bij 1 maand het geval was. Helaas is dit niet zo, waardoor ik het maar even ben gaan nakijken, want dit kan niet kloppen.

Ik heb net even gekeken op mijn account op 'Mijn Simyo' naar de specificaties van mijn extra verbruikte MB, om te kunnen zien rond welke tijden en op welke dagen er dan zoveel MB verbruikt is. Tot mijn grote verbazing zie ik daar zelfs hele rare tijdstippen tussen staan waar een groot aantal MB wordt verbruikt. In de maanden maart, april en vooral de maand mei heb ik last van torenhoge rekeningen, waar ik voorheen geen last van had. Nu is het zelfs zo dat de rekening van de maand mei een bedrag van 267,69 euro bedraagt!!

Verder maak ik thuis, op school en op het werk netjes gebruik van een wifi-verbinding. Waardoor ik weinig/zelden gebruik maak van mijn mobiel netwerk buiten. Ook heb ik even op internet rondgekeken en op de website van Simyo of meer mensen hier mee te maken hebben gehad. En ja, dat is het geval. Verder lijkt het me dat een provider zijn klanten zoveel mogelijk wil beschermen voor dit soort complicaties. Waarom is er geen gebruik gemaakt van een automatische blokkade op de aansluiting toen de kosten steeds hoger op liepen?

Ik hoop meer duidelijkheid van Simyo te kunnen krijgen over deze 3 afgelopen maanden, en wat de oplossing hiervoor is.

Met vriendelijke groet,

Annemarie
icon

Beste antwoord door Ernst 4 June 2015, 15:04

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi annemarienissan,

Het dataverbruik dat er met jouw aansluiting wordt geregistreerd kent inderdaad een stijgende lijn.
Direct gevolg daarvan is dat de kosten ook diezelfde stijgende lijn kennen :(

In de afgelopen 12 maanden is al 6 keer de databundel volledig verbruikt, waarvan vier keer in de afgelopen vier maanden.
Nu kent Simyo de door jouw gewenste automatisch blokkade niet. We hebben verschillende manieren om je op de hoogte te brengen van je verbruik, waarna de keuze aan jezelf wordt gelaten of je verder wilt internetten.
Je kunt op Mijn Simyo de stand van je bundels nakijken, maar nog makkelijker; dit kan ook met de Simyo app. Let wel; deze kennen een aantal uren vertraging.
Ook worden er realtime smsjes verstuurd wanneer je je bundel voor de helft en volledig verbruikt hebt. We kunnen die smsjes tot een paar maanden terug traceren en ze zijn in jouw geval ook verstuurd in maart, april en mei.

In je gegevens kan ik zien dat je voor de komende factuur van mei al tegemoet gekomen bent. Dat is gelukkig heel mooi, maar ook eenmalig. Ik raad je aan om je databundel te verhogen, om dit in de toekomst te voorkomen.
Ook zijn deze en deze blogpost erg handig. Ze staan boordevol waardevolle tips :)

Heb ik je zo duidelijk uitleg gegeven?

Reageer