.

Beantwoord

Hoe kom ik aan zulke hoge kosten?

  • 17 July 2020
  • 2 reacties
  • 281 Bekeken

ik heb internet gisteren stop laten zetten en vandaag weer 30 afgeschreven en vanaf 1 juli 140 euro!; net ook chat hierover gehad die eruit klapte en nu is het 20 uur en alles buiten werking!

mijn vraag is hoe kan dit dat dit gebeurd terwijl mijn vader niet weet wat internet is; in alle jaren nog nooit gebeurd en nu ineens heel veel geld van zijn AOW kwijt; wie of wat heeft deze kosten veroorzaakt? Mi zit er ergens een lek in de toegang tot zijn abonnement of Symio heeft een nieuw verdienmodel uitgevonden??!! Ik zie ook op uw forum dat veel meer mensen hier zich aan ergeren en er door verrast worden dus ik verzoek u zsm de 140 euro terug te storten!
En ik heb niks aan vage antwoorden als: ja het internet stond aan; want als de beste man het niet kan gebruiken hoe kan dit dan?? Ik wil dat u goed uitzoekt welk IP adres of welke ander device misbruik maakt van zijn abonnement!!

icon

Beste antwoord door Bas 18 July 2020, 19:25

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi van der Velde, 

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat jullie zo verrast zijn door de in rekening gebrachte kosten :disappointed_relieved:

Ik zie dat de internetoptie gewoon aan stond. We hebben op 5 juli een sms’je gestuurd met de waarschuwing dat er gebruik werd gemaakt van mobiel internet en dat verbruik is vervolgens keihard doorgegaan. Wij kunnen in verband met privacywetgeving niet inzien waar het aan is opgegaan, maar ik acht de kans klein dat iemand anders van de aansluiting gebruik heeft gemaakt. Het ligt echt aan het toestel!

Kijk even op dit blog voor meer informatie over hoe je inzage kunt krijgen in je internetverbruik. En in dit blog vertellen we je hoe je hoge kosten in de toekomst kunt voorkomen! Ik zie overigens dat de internetoptie nu is uitgeschakeld via Mijn Simyo, dus in dat opzicht kan dit in de toekomst sowieso niet meer gebeuren zo lang dat het geval is. 

Wij snappen ook wel dat het niet de bedoeling was om deze kosten te maken, dus we komen jullie graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je hier na het weekend even een privébericht over met meer informatie!

Heb je hier in de tussentijd nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7
Badge +9

Op mijn Simyo is er een optie: “Internet op je mobiel”, waarvan 2 varianten bestaan. Nederland en Buitenland. Wil je geen internet op je mobiel via Simyo, zet die dan op "UIT!” Dan blokkeert Simyo voor de mobiel het internet en dan zit je in principe altijd goed! De schakelaar op je mobiel zelf is niet altijd helemaal waterdicht.

Staat die optie op dit moment op aan, dan kun je in principe internetten via Simyo en als je geen internetbundel hebt, dan kost dat al gauw veel geld. Ik raad dan ook aan om in dat geval dus die optie uit te zetten.

Als Forum expert, ben ik ook maar klant. Kan niet meekijken op de aansluiting en ook niet meer voor je onderzoeken. Daar komt een moderator ( = Simyo medewerker) uiterlijk maandag voor je op terug!

Reageer