.

Beantwoord

Hoe kom ik aan zulke hoge kosten?

  • 3 September 2019
  • 1 reactie
  • 297 Bekeken

Badge
De afgelopen maanden heb ik tussen de 700MB en 1500MB dataverbruik, en dat terwijl ik veelal thuis ben en wifi gebruik. Voor de zekerheid in augustus datalimiet opgehoogd naar 2GB (om dat ik wel eens over de 1GB heen ging) Op 10/8 melding ontvangen dat bundel bijna op is, 500MB bijgekocht. 5 dagen later hetzelfde en weer 500MB bijgekocht. Volgens mijn dochter zou dit komen doordat de wifi verbinding in huis wegvalt en dat er dan naar internet wordt overgeschakeld. (moet dat nog eens met mijn man overleggen, die heeft al een extra wifi access point aangelegd)
Eind augustus 2 daagjes vakantie, weer melding dat datalimiet bijna is bereikt. Geen probleem, internet uitgezet, tijdens mini-vakantie toch geen internet nodig, tenzij in het hotel op de wifi en nog eens bij betalen wordt te duur.
Krijg ik nu opeens een rekening voor 4143MB dataverbruik, daarvan is 1143MB buiten de bundel en dat is dan vanaf 29/8?! Hoe kan dit?
Tijdens de mini-vakantie alleen even internet aangezet om een restaurant op te zoeken en een Google map bekijken voor parkeren.
Inmiddels de apps bekeken, en blijkt de Google foto app heel veel data te verbruiken. Heb alleen geen idee waarom. Heb in augustus niet veel anders mijn telefoon (en internet) anders gebruikt dan de maanden ervoor en toch verbruik bijna 4x zoveel.

Beste Simyo, ik wordt nu geconfronteerd met 141,05 aan extra kosten, terwijl ik al 2x 500MB bij heb gekocht. Een deel daarvan is op 29/8 in 4 min tijd voor 60 euro internet gebruik?! Allemaal datapakkettjes van 58,59 MB.
Inmiddels pakket vergroot naar 4GB (gaat in okt in) maar eigenlijk is dat te duur. Ik werk thuis en gebruik normaal altijd de wifi, heb helemala geen behoefte aan zo een grote internet bundel, en kan dat eigenlijk ook niet betalen. Maar hoe kan ik dit voorkomen en wat is de oorzaak?
Kan er iets met de kosten geregeld worden?
icon

Beste antwoord door Jihane 4 September 2019, 11:18

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Goedemorgen Gina,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is natuurlijk even schrikken! Goed dat je meteen aan de bel trekt. Ik wil eerst even met je kijken naar hoe dit te vermijden valt. Als je op deze link klikt, vind je manieren om je instellingen zodanig in te stellen om 't verbruik te minimaliseren. Je kunt dat doen door bijvoorbeeld je updates uit te zetten, te zorgen dat apps niet onnodig op het internet gaan, et cetera. Als je die stappen volgt, zal dat al een hele hoop schelen!

Wat de kosten betreft: ik ga daar over overleggen met mijn collega's. Ik stuur je zo een privébericht, goed?

Groetjes,
Jihane

Reageer