.

Beantwoord

Hoe kom ik aan zo'n hoge rekening?

  • 22 May 2020
  • 4 reacties
  • 276 Bekeken

Beste, 

 

Ik ben nu jaren lid bij Simyo en heb nul klachten ervaren.

Echter wil ik nu wel degelijk aan de bel trekken. Afgelopen nacht heb ik een rekening van ruim 300 euro opgebouwd. Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Dit was allemaal mijn eigen schuld, schijnbaar was de wifi uit in mijn huis, dus jullie staan volledig in jullie recht om mij 300 euro extra te factureren. Het lastige ervan is dat mijn nummer geblokkeerd is en dat ik eerst 100 euro moet betalen om de blokkering er af te krijgen. 

Echter heb ik een abonnement van 15 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het niet mogelijk moet zijn dat men in een uur tijd nog eens een extra rekening van 100 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurd bij Simyo. Dus nu heb ik wat vragen. 

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga, dus duidelijk het geval van een domme fout. Mijn fout natuurlijk, maar heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding?

2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten!

 

Met vriendelijke groet, 

 

Marcel

icon

Beste antwoord door Bas 22 May 2020, 18:37

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als forum expert (= behulpzame klant) ga ik kort en bondig alles doornemen:

  • U heeft meer dan 100 euro per 24 uur gebruikt, dus heeft u hoogverbruik.
  • U kunt met tips in deze blog inzicht krijgen waarom u/uw toestel zoveel verbruikt. Dit is handig om te weten, zodat u uw toestel beter kunt instellen met tips in het volgende blog.
  • U kunt met tips in deze blog uw eigen toestel (als uw toestel de juiste functies ondersteund) instellen dat dit vorige maand in principe niet meer gebeurd.

Als antwoord op uw vraag:

  1. Mogelijk is er een coulanceregeling. In het geval dat u daar in aanmerking voor komt zal een moderator (= Simyo medewerker) u per privébericht of email daarvoor benaderen. Dit gaat tegenwoordig achter gesloten deuren!
  2. Simyo gaat niets meer doen dan u naar de bovenstaande blogs verwijzen. Het is uw verantwoordelijkheid om genoeg MBs te kopen. “Baas binnen eigen bundel” wordt soms wel eens gezegd. Ik vraag al letterlijk jaren om meer bescherming vanuit te provider op dit punt, maar daar is tot op heden nog niets voor gerealiseerd. Als u dit toch wilt, dan zou u een andere provider met de door u gewenste bescherming moet zoeken. Op korte termijn zie ik dit namelijk niet veranderen.
Reputatie 6
Badge +6

Hoi Marcel, 

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Gelukkig weet je waar het vandaan komt!

Ik zie dat je inmiddels ook al contact met ons hebt gehad over de kosten en over manieren om dit in de toekomst te kunnen voorkomen. Mocht je desondanks nog steeds vragen hebben, let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Als forum expert (= behulpzame klant) ga ik kort en bondig alles doornemen:

  • U heeft meer dan 100 euro per 24 uur gebruikt, dus heeft u hoogverbruik.
  • U kunt met tips in deze blog inzicht krijgen waarom u/uw toestel zoveel verbruikt. Dit is handig om te weten, zodat u uw toestel beter kunt instellen met tips in het volgende blog.
  • U kunt met tips in deze blog uw eigen toestel (als uw toestel de juiste functies ondersteund) instellen dat dit vorige maand in principe niet meer gebeurd.

Als antwoord op uw vraag:

  1. Mogelijk is er een coulanceregeling. In het geval dat u daar in aanmerking voor komt zal een moderator (= Simyo medewerker) u per privébericht of email daarvoor benaderen. Dit gaat tegenwoordig achter gesloten deuren!
  2. Simyo gaat niets meer doen dan u naar de bovenstaande blogs verwijzen. Het is uw verantwoordelijkheid om genoeg MBs te kopen. “Baas binnen eigen bundel” wordt soms wel eens gezegd. Ik vraag al letterlijk jaren om meer bescherming vanuit te provider op dit punt, maar daar is tot op heden nog niets voor gerealiseerd. Als u dit toch wilt, dan zou u een andere provider met de door u gewenste bescherming moet zoeken. Op korte termijn zie ik dit namelijk niet veranderen.

Bedankt voor je reactie. Heb contact gehad en ze hebben de rekening ongedaan gemaakt. Top service van Simyo,

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marcel,

 

Goed om te horen dat je tevreden bent met de geboden oplossing! 

 

Bedankt voor het meedenken Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer