.

Beantwoord

Hoe kom ik aan onverklaarbaar hoog internetgebruik?


Beste Simyo,

Zojuist word ik opgeschrikt door een erg hoog factuurbedrag ivm dataverbruik. Mijn dataverbruik is eigenlijk altijd binnen mijn limiet gebleven en de afgelopen week ben ik ziek geweest inclusief bezoek aan het ziekenhuis, en heb mijn telefoon nauwelijks aangeraakt. Ik heb een email van u ontvangen ivm hoogverbruik over 24 uur, maar ik heb mijn telefoon niet gebruikt voor data in deze periode. Mijn kosten zijn zo'n 150 euro hoger dan normaal ivm dataverbruik en dit lijkt gewoon onjuist. Mijn standaard bedrag is 13 euro en er wordt nu 166 euro in rekening gebracht zonder dat ik een idee heb waarvoor. Ik heb mijn telefoon maar direct uitgezet en hoop dat u mij verder kunt helpen in een oplossing voor de kosten.

Bij voorbaat dank voor uw reactie
icon

Beste antwoord door Ernst 6 May 2015, 10:29

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo mgschaaf,

Wat vervelend.
Heb je de kleinste bundel?
misschien een update gedaan of een filmpje gekeken op de mobiel?
Je kunt soms snel door de bundel heen zijn. Dit door een van bovenstaande redenen.

Je kunt ook Internet via Mijn Simyo uit zetten.
Kan je evengoed bellen zonder dat je bang hoeft te zijn dat er een mb rekening komt.
Denk er wel aan dat het dan weer uit zet op 1 juni want dan komen de nieuwe bundels

Hen ik je zo goed geholpen?
Hallo mgschaaf.

U hebt een vraag gesteld expliciet aan Simyo.
Maar nu heb ik een vraag aan u. Gaat het na uw ziekte weer wat beter?
Dat is om te beginnen het allerbelangrijkste, toch?

Houd de reactie in de gaten van een moderator, als regel kunt u aanhouden over het algemeen binnen 24 uur op werkdagen.
Eerlijk gezegd, niemand zal precies kunnen zeggen waaraan mb verbruik is opgegaan.
Wanneer op Mijn Simyo zoals mijn forumgenoot opmerkt internet wordt uitgezet en u gebruik maakt van vertrouwd Wi-Fi is er geen risico meer, mobiel data via de sim is dan geblokkeerd.
Ik hoop op goed Simyo nieuws voor u.

I.i.g sterkte gewenst door het paerdjuh...!:)
Goedemorgen,

Dank voor de reacties en alles is goed met de gezondheid. Ik heb geen gebruik gemaakt van de telefoon en dus ook geen filmpjes of updates, juist omdat ik een zuinige gebruiker ben. Ik neem telefonisch contact op met Simyo want ik ben niet van plan om zomaar deze rekening te betalen, zeker gezien de vele klachten van anderen over mysterieuze hoge rekeningen ivm dataverbruik. Ik word gewoon beroofd.

Fijne dag nog
ik heb een abonnement voor 12 euro ik gebruik bijna geen internet en had bij het aansluiten van het abonnement
aangegeven dat er als het data limiet bereik was dan deze geblokkeerd zou worden helaas is nu mij nummer geblokkeerd en de administratie kosten lopen op dit omdat ik hef factuur niet hebt betaald
factuur totaal 110 euro hoe gaat men hiermee om
groet cocok
hoe gaat men hiermee om
Dat verschilt van mens tot mens.
De 1 wordt boos, de ander verdrietig. Soms wordt er misschien inwendig gevloekt of luidkeels.:)
Hier idem, in totaal bijna 300 euro aan internetverbruik binnen 1 maand. Dit vind ik diefstal!!!
Waarom is het niet mogelijk om een datalimiet in te stellen? We krijgen zelfs geen waarschuwing of bericht van dit abnormaal hoge verbruik. We hebben een abonnement voor 12 euro en worden nu geconfronteerd met een rekening van bijna 300 euro. We zijn ons niet bewust van deze gemaakte kosten. Niet netjes van Simyo!!! Dit lijkt wel diefstal!
Ik ben er helemaal klaar mee zo.
Hoi Ton1964,

Ook voor jou geldt, niet leuk om mee te maken.
Naast een nieuwe wond trek je ook een oude wond bij me open, thanks !
https://forum.simyo.nl/over-simyo-80/geen-plafond-instellen-24952
Reputatie 5
Badge +11
Beste Simyo,

Zojuist word ik opgeschrikt door een erg hoog factuurbedrag ivm dataverbruik. Mijn dataverbruik is eigenlijk altijd binnen mijn limiet gebleven en de afgelopen week ben ik ziek geweest inclusief bezoek aan het ziekenhuis, en heb mijn telefoon nauwelijks aangeraakt. Ik heb een email van u ontvangen ivm hoogverbruik over 24 uur, maar ik heb mijn telefoon niet gebruikt voor data in deze periode. Mijn kosten zijn zo'n 150 euro hoger dan normaal ivm dataverbruik en dit lijkt gewoon onjuist. Mijn standaard bedrag is 13 euro en er wordt nu 166 euro in rekening gebracht zonder dat ik een idee heb waarvoor. Ik heb mijn telefoon maar direct uitgezet en hoop dat u mij verder kunt helpen in een oplossing voor de kosten.

Bij voorbaat dank voor uw reactie


Hoi Mgschaaf, welkom op ons forum.

In jouw gegevens zie ik inderdaad flink veel dataverkeer op 30 april. Mijn collega Fatima heeft je per mail al uitgelegd wat mogelijke oorzaken zijn en dat we niet kunnen inzien wát het heeft veroorzaakt :(
Ik heb opgevraagd of de gebruikelijke smsjes met de 50% bundelverbruik en de volledige bundel verbruik verstuurd zijn. Deze zijn op respectievelijk 21 en 30 april verstuurd.
De volledige bundel verbruik sms is verstuurd om 14.17 uur 's middags terwijl er daarna nog zo'n twee uur lang data verbruikt is; 1023 MB in totaal.
Helaas heb je in april ook nog je bundel verlaagd...
Vanwege de kosten op de laatste dag van de maand werd je aansluiting geblokkeerd voor uitgaand verkeer, maar omdat je nieuwe bundels in zijn gegaan heb ik die blokkade er voor je af gehaald.
Ik raad je wel aan om je bundel voor juni in elk geval weer te verhogen.
Verder staan in deze en in deze blogposts heel handige tips om je dataverbruik onder controle te krijgen.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?


maikel.twinnie en Friesian; dank voor jullie assistentie!
Reputatie 5
Badge +11
ik heb een abonnement voor 12 euro ik gebruik bijna geen internet en had bij het aansluiten van het abonnement
aangegeven dat er als het data limiet bereik was dan deze geblokkeerd zou worden helaas is nu mij nummer geblokkeerd en de administratie kosten lopen op dit omdat ik hef factuur niet hebt betaald
factuur totaal 110 euro hoe gaat men hiermee om
groet cocok


Hoi cocok, welkom op het Simyo forum.

Bij Simyo kun je niet aangeven dat je internet automatisch geblokkeerd wordt wanneer je je bundel volledig verbruikt hebt. Waar heb je dit gelezen? Want als er ergens iets staat dat niet kolopt, dan moeten we dat snel aanpassen, natuurlijk.
In februari heb je inderdaad meer verbruikt dan je bundel groot was; 3 MB. We hebben je nog smsjes gestuurd dat je bundel deels en volledig verbruikt was; op 21 februari om 21.56 uur dat de helft op was en op 28 februari om 19.55 uur dat je bundel volledig verbruikt was.

Verder hebben we in maart ook deze smsjes gestuurd: 50% op 21 maart om 22.27 uur en 100% op 22 maart om 16.57 uur. April ook: 50% op zes april om 22.00 uur en 100% op acht april om 11.36 uur.
Ik wil je echt ten zeerste aanraden om je facturen te betalen, want zoals je zelf al opmerkt ben je inmiddels geblokkeerd voor uitgaand verkeer vanwege je achterstand. De kosten hiervan zullen enkel maar oplopen als je langer wacht.
In plaats van niet betalen kun je misschien beter je bundel verhogen en mocht je weer een smsje krijgen dat je bundel volledig verbruikt is, kun je op Mijn Simyo met één muisklik je internet uitzetten.

In mijn reactie naar Mgschaaf verwijs ik naar een paar blogposts, die zijn voor jou ook erg handig. Zo kun je bijvoorbeeld in je telefoon of met ene app instellen dat je internetverbinding stopt als je een bepaalde limiet hebt bereikt.

Heb ik je zo duidelijk uitleg gegeven?
Reputatie 5
Badge +11
Hier idem, in totaal bijna 300 euro aan internetverbruik binnen 1 maand. Dit vind ik diefstal!!!
Waarom is het niet mogelijk om een datalimiet in te stellen? We krijgen zelfs geen waarschuwing of bericht van dit abnormaal hoge verbruik. We hebben een abonnement voor 12 euro en worden nu geconfronteerd met een rekening van bijna 300 euro. We zijn ons niet bewust van deze gemaakte kosten. Niet netjes van Simyo!!! Dit lijkt wel diefstal!
Ik ben er helemaal klaar mee zo.


Hoi Ton1964, ook jou heet ik graag welkom op ons forum.

In jouw gegevens kan ik helaas geen €300 aan internetkosten vinden binnen één maand. Wel €163,46 in april, wat staat voor 1090 MB.
Het is, zoals je zelf al aangeeft, niet mogelijk om een verbruikslimiet in te stellen ibj Simyo. In plaats daarvan kun je zelf heel makkelijk op elk gewenst moment de optie Internet op je mobiel uitzetten op Mijn Simyo.
Ik begrijp heel goed dat je schrikt van een hoge factuur als deze. Je geeft ook aan geen bericht te hebben gehad dat je bundel (deels) verbruikt was.
Nu is er op zes april om 00.38 uur een sms gestuurd dat je bundel voor de helft verbruikt was en op negen april om 11.48 uur dat je bundel volledig verbruikt was.
Heb je deze over het hoofd gezien misschien?

In je gegevens zie ik ook dat je nu al een tijd lang de internetbundel 200 MB hebt. Ik raad je echt aan om deze te verhogen zodra je de kans hebt, je komt namelijk vaker niet uit met je MB's :(
En ook voor jou geldt dat je uit deze en deze blogposts heel handige tips kunt halen om je dataverbruik onder controle te krijgen.


Denk je zelf ook niet dat dit een goed idee is?

Reageer