.

Beantwoord

Hoe kom ik aan deze hoge kosten?

  • 20 October 2018
  • 7 reacties
  • 377 Bekeken

Wat enorm slecht wakker worden was zeg: 2 smsen en 2 emails van symio. In de gauwigheid zag ik iets van een afsluiting abonnement ivm hoog verbruik. Bij nader inspectie was bij de eerste email de rekening in een paar uur 105,48 euro en het abonnement was hierom geblokkeerd. enkele seconden later de volgende email met het bericht dat het abonnement was geblokeert ivm hooggebruik en dat de rekening inmiddels 254,91 euro bedroeg. Ik schrok met rot van dat bedrag en ben in de symio app gaan kijken: daar stond dat het bedrag dat betaald moet gaan worden ivm datagebruik buiten bundel, ruim 710 euro bedraagt.....!!!
Hoe kan dit. Ik ben al jaren klant bij simyo en al jaren ligt mijn telefoon snachts op het nachtkastje. Nog nooit heb ik problemen gehad. Nog nooit heb ik mijn bundel, dat bedraagt uit slechts 1000mb opgekregen. Dus ik vraag me nu af wat hier gebeurd is... En waarom kunnen deze kosten zo enorm hoog oplopen terwijl simyo op de site aangeeft het abonnement te blokkeren bij 100 euro gebruik.......... 😞
icon

Beste antwoord door Jihane 22 October 2018, 19:48

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
Ik had ongeveer hetzelfde, en je kon het niet stoppen, want voordat je het eerste berichtje kreeg, was de tweede ook al binnen gekomen. Weg alle data, en een mooie 100 euro boete. Is dit een glitch?
Beste @Jacobsoesan en @peter V.

Wat enorm slecht wakker worden was zeg: 2 smsen en 2 emails van symio. In de gauwigheid zag ik iets van een afsluiting abonnement ivm hoog verbruik. Bij nader inspectie was bij de eerste email de rekening in een paar uur 105,48 euro en het abonnement was hierom geblokkeerd. enkele seconden later de volgende email met het bericht dat het abonnement was geblokeert ivm hooggebruik en dat de rekening inmiddels 254,91 euro bedroeg. Ik schrok met rot van dat bedrag en ben in de symio app gaan kijken: daar stond dat het bedrag dat betaald moet gaan worden ivm datagebruik buiten bundel, ruim 710 euro bedraagt.....!!!
Hoe kan dit. Ik ben al jaren klant bij simyo en al jaren ligt mijn telefoon snachts op het nachtkastje. Nog nooit heb ik problemen gehad. Nog nooit heb ik mijn bundel, dat bedraagt uit slechts 1000mb opgekregen. Dus ik vraag me nu af wat hier gebeurd is... En waarom kunnen deze kosten zo enorm hoog oplopen terwijl simyo op de site aangeeft het abonnement te blokkeren bij 100 euro gebruik.......... :-(

Hebben jullie een Android of IOS (iPhone)?

Het probleem spitst zich toe dat Simyo de gegevens met een vertraging ontvangt, (mogelijk 4 uur in NL en 36 in het buitenland). Een sessie kun je altijd afmaken maar de kosten kunnen dus juist door de vertraging zoals in jullie geval erg uit de hand lopen. De 80 en 100% sms komen real time van het netwerk. De gedachte van Simyo is dat je na de 1e sms of MB kunt bijkopen of internet uit op Mijn Simyo.

Als medeklant kan ik verder geen afspraken/reactie geven wat betreft het financiële, dat doet de moderator die zich nog zal melden.Ik hoop op een coulance.
.Weet wel dat ik hier altijd al moeite mee heb gehad.

Ik wil jullie nog 2 blogs meegeven om door te nemen, deze en deze.


Als medeklant ben, niet alleen, ik en o.a. ook @Groentjuh bezorgd over deze soort situatie(s) van groot verbruik en de kosten. We zijn heel erg benieuwd als jullie nog iets konden verbeteren/te veranderen door Simyo, wat zou dat zijn?Welke voorstellen hebben jullie dan?

Een terugkoppeling wordt heel erg gewaardeerd, ook wat betreft de blogs of die nuttig zijn/ of je de boosdoener achterhaald hebt

Ondanks dit alles, heb wel een leuke zondag !😎
Friesian
Badge
Dus dat is dit simyos schuld, want wij konden dit nooit optijd weten
https://forum.simyo.nl/internet-62/poll-welke-bescherming-zouden-jullie-waarderen-willen-tegen-hoge-datakosten-27919/index1.html

Dit topic is alweer van 3 jaar geleden....het vervelende is dat jullie dit treft.

Zoals ik al zei, ik heb hier grote moeite mee. Ik niet alleen.

De tekst van @Groentjuh.
Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Peter,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, dat is natuurlijk heel erg schrikken! Je krijgt altijd een sms als je op 80% en als je op 100% van je bundel zit. Het idee is dat je dan je internet uit kunt zetten of een extra bundel kunt kopen. Er zijn ook voldoende derde-partij apps die je helpen het verbruik te monitoren. Omdat het verbruik met wat vertraging binnenkomt, gebeurt het wel eens dat als er extreem veel data verbruikt wordt in één keer, dat plots heel erg kan oplopen. De blokkade voor hoogverbruik is bedoeld om dat te beperken - zonder deze blokkade zouden de kosten nog hoger zijn. Ik zie dat je intussen contact hebt gehad met mijn collega via Facebook en dat jullie tot een oplossing zijn gekomen. Fijn!

Heb je nog andere vragen?

@ Jacob, balen, natuurlijk! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en zie dat je geblokkeerd bent rond de € 100,-. Het gaat hierbij absoluut niet om een glitch, omdat die data daadwerkelijk verbruikt is. Wij houden niet bij waar je data aan verbruikt is, maar je mobiel wel! Hier lees je daar meer over.

@ Friesian, dank voor het meedenken! Helaas is het lastig om dit op te lossen, omdat we die informatie met vertraging binnenkrijgen. Maar we zijn er altijd mee bezig uiteraard!

Groetjes,
Jihane
@ Friesian, dank voor het meedenken! Helaas is het lastig om dit op te lossen, omdat we die informatie met vertraging binnenkrijgen. Maar we zijn er altijd mee bezig uiteraard!

Groetjes,
Jihane


Hoi Jihane,

dat weet en begrijp ik en geef dat ook aan.Het probleem spitst zich toe dat Simyo de gegevens met een vertraging ontvangt, (mogelijk 4 uur in NL en 36 in het buitenland). Een sessie kun je altijd afmaken maar de kosten kunnen dus juist door de vertraging zoals in jullie geval erg uit de hand lopen.

Houdoe.😉
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Was niet belerend bedoeld natuurlijk 😉 Ik weet dat je dat weet. Ik stipte het toch even aan omdat dat uiteindelijk hetgeen is dat een verandering op dat punt zo lastig maakt.

Groetjes,
Jihane

Reageer