.

Vraag

Hoe kan ik hoge kosten buiten de bundel voorkomen?

  • 3 May 2023
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Beste,

Ik ben nu een heel aantal jaar lid bij Simyo en heb geen tot weinig klachten ervaren. Echter baal ik nu wel even. Afgelopen vakantie heb ik een rekening van ruim 180 euro opgebouwd. Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Dit was allemaal mijn eigen schuld, ik was vergeten wifi aan te zetten voordat ik een film op zette, dus jullie staan volledig in jullie recht om mij 180 euro extra te factureren.

Ik een abonnement van 15 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het mogelijk moet zijn dat men in een korte tijd nog eens een extra rekening van 165 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurt bij Simyo, met klachten vanuit 2014, dus nu heb ik wel een aantal vragen.

Hebben jullie een coulance regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen laten schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga, dus duidelijk het geval van een domme fout aangezien er gratis wifi was op de camping. Mijn fout natuurlijk.

Wat kan ik eraan doen om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurt bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om dit beter te stroomlijnen. De berichtjes komen op een niet erg duidelijke manier (of erg laat) binnen als je dan via een ander apparaat film kijkt (IPad o.i.d.) dan valt het ook niet op.  


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @dico162,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je hiervan baalt! 

Echter is het namelijk zo dat er altijd internet verbruik kan worden geregistreerd op de simkaart. Denk bijvoorbeeld aan een software update of een app die op de achtergrond nog aanstaat en noem zo maar op. Waar het internet precies aan is verbruikt mogen en kunnen wij wegens privacy wetgeving helaas niet inzien. Wij sturen altijd 2 waarschuwing sms'jes, bij 80% verbruik en 100% verbruik van de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie wordt ondernomen wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per mb in rekening gebracht. Als je  er zeker van wilt zijn dat er geen internet kan worden verbruikt dan kan het beste de internetoptie op de simkaart worden uitgeschakeld via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. 

Ook is het zo dat het netwerk automatisch kan overschakelen van de Wifi naar het 4G netwerk en daardoor de internetbundel wordt verbruikt. Dit noemen we ook wel Wifi-assistentie. Deze optie staat vaak standaard ingeschakeld in een telefoon en hiermee geef je toestemming om automatisch over te schakelen naar het 4G netwerk als de Wifi zwakker is of tussendoor wegvalt. Je kan deze optie eventueel uitschakelen via de instellingen van het toestel zelf. 

Mocht het om een Android toestel gaan dan kan je bij veel van deze toestellen een datalimiet instellen via de instellingen van het toestel zelf. Apple heeft deze optie niet! Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
Amy

Er is een oplossing geboden en ik ben daar tevreden mee. Bedankt! 

Reageer