.

Beantwoord

Hoe kan ik een sms naar 0653131313 laten stoppen?

  • 28 March 2015
  • 7 reacties
  • 996 Bekeken

De telefoon van mijn dochter (Kurio Smartphone) stuurt een paar keer per dag een SMS naar 0653131313 (á 10 cent per keer).
Ik weet dat dit nummer van de berichtencentrale is, en ik weet ook dat er een SMS naar een foutief nummer is gegaan (een 'uitnodiging' om WhatsApp te downloaden). Maar HOE kan ik dit laten stoppen?!?
De simkaart is er al uit geweest en telefoon is gereset. Bijna 20 euro beltegoed is er nu doorheen.
Hier MOET toch een oplossing voor zijn???
icon

Beste antwoord door Tiury 31 March 2015, 09:13

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Siegie,

Wat een vervelende situatie, dat door dit sms'je naar Whatsapp nu al €20,- aan beltegoed is afgeschreven. Nu zie ik dat er sinds de 28e geen sms meer is verzonden naar de berichtcentrale. Wat heb je gedaan om dit te laten stoppen? Ik hoor dit heel erg graag van je! :)

Groetjes, Tiury
Beste Tiury,
Hartelijk dank voor de reactie. Inderdaad een zeer vervelende situatie 😞
Op 28 maart 's-avonds (12x een SMS afgeschreven op één dag!) heb ik het kaartje uit de Kurio-telefoon gehaald, het beltegoed was inmiddels gezakt tot onder de 2 euro. De volgende ochtend heb ik de simkaartjes van mijn twee dochters omgewisseld (ik heb in totaal 3 prepaidkaartjes op mijn naam) en prompt is de Kurio-telefoon weer begonnen met SMS te versturen!
Hierdoor is dus wel duidelijk geworden dat het probleem niet in het telefoonnummer zit of in het kaartje, maar in de telefoon. We hebben de telefoon ook al gereset maar dit was blijkbaar nog niet voldoende, helaas. We hebben dit probleem per e-mail gemeld bij Kurio en we wachten nog op antwoord.
Tot zover.... wordt vervolgd.
Hartelijke groet, Siegie.

Nog even een note: het is begonnen doordat de WhatsApp uitnodiging naar een foutief (incompleet) 06-nummer is gestuurd. De telefoons worden nauwelijks gebruikt (eigenlijk alleen WhatsApp) vandaar dat ik ook pas laat in de gaten kreeg dat er zoveel SMS was verstuurd.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Siegie,

Dat is inderdaad een vervelende situatie. Wel fijn dat je al snel hebt uitgevogeld waar het 'm in zit:D Heb je al geprobeerd de telefoon helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?

Ik ben heel benieuwd wat Kurio voor oplossing aandraagt. Ik hoor graag van je als je een antwoord op je mail hebt gekregen:)
Hallo Ruud,
Nou snel... 😞 😞 ... Ik kwam er dus pas laat achter, juist omdat de telefoons niet gebruikt worden, en dus niets verbruiken -denk je. Erg frustrerend hoor. Simyo zegt dat het aan de telefoon ligt, Kurio zegt dat het aan de sim-kaart ligt... en ondertussen gaat mijn beltegoed eraan en niemand weet een oplossing!
Ik heb de Kurio gereset, geloof ik. Er is van alles gewist (helaas ook behaalde resultaten in een spelletje van m'n dochter :(). Misschien heb ik het nog niet volledig genoeg gedaan... Ik weet het niet... :?
In ieder geval heeft het nog niet geholpen. Zal nog even een reactie van Kurio afwachten...
Bedankt voor je reactie!
@ Tiury en Ruud: Ik heb het gevonden!!! :D:D:D

Deze Kurio telefoon (de veiligste SmartPhone voor kinderen 😉 ) heeft een speciale ouder-app voor allerlei
instellingen en controles. Zo kreeg ik bijv. altijd al bericht (email) bij een lage batterij of als ze de telefoon aan- of uit had gezet. Met deze App zou ik haar bijv. ook kunnen 'volgen' als ze over een paar maanden
naar de middelbare school gaat, of ik zou kunnen instellen dat ik een melding krijg als ze zich buiten een bepaald gebied begeeft (Geofence). Ook zit er een speciale 'nood-app' (ICE) op die meteen een paar nummers
tegelijk waarschuwt door maar 1 knop te gebruiken. Volop mogelijkheden dus en nauwelijks een handleiding bijgesloten...:( Mijn telefoonnummer had ik al in die ouder-app gezet, maar dan weet ik weer niet precies of
je nou wel of niet de '0' moet invullen:?. Daar had in iets in veranderd en prompt kreeg ik 's-avonds een SMS toen mijn dochter haar telefoon uitdeed. Ping!! 😃 Daar zou het wel eens kunnen zitten!!
Als het nummer niet juist is kan het bericht natuurlijk niet bezorgd worden en gaat het naar de SMS-centrale. Als het nummer wel correct is wordt het natuurlijk gewoon verstuurd!
Daarom waren die afschrijvingen van beltegoed ook nooit 's-nachts.... En die piek van 12 SMS-jes op 28 maart ... toen hebben we te telefoon gereset en dingen opnieuw moeten downloaden en dus heel vaak aan- en uitgezet....
Pfffoe... Het heeft een heleboel tijd, en ergernis én ruim 20 euro gekost, maar dit moet het zijn!
Als je weet hoe alles werkt is het misschien toch nog wel een handige telefoon... :8:8:8
Een beetje meer documentatie zou wel prettig zijn geweest voor een leek als ik :8
Hartelijke groet, Siegie.







waarin je als ouder heel veel dingen kunt beperken of blokkeren, en een soort 'noodknop' waardoor meteen alarm wordt geslagen op vooraf ingestelde nummers. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing was vrij summier en omdat mijn dochter de telefoon pas na de zomervakantie vaker gaat gebruiken had ik gewoon een paar standaard gegevens vast ingevoerd. Zo kreeg ik bijvoorbeeld altijd een e-mail als zij de telefoon aan- of uit zette of een waarschuwing bij een lage batterij.
Zelfs een normaal bericht uploaden kan ik niet... 😛
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Siegie,

Haha. Maar wat een gedoe allemaal. Wel heel fijn dat je het hebt gevonden:D

Dat is inderdaad een vrij kostbare, zowel tijd als geld, informatica les. Het voordeel is wel dat je nu het toestel echt helemaal van binnen en van buiten kent:P Sterker nog, wij hier op het forum nu ook. Dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Ikzelf was nog helemaal niet bekend met Kurio en de functie daarvan. En zo leert men iedere dag:)

Ik hoop inderdaad voor jou dat u alles is opgelost. En hopelijk heeft je dochter snel weer haar highscore te pakken van het spel dat ze aan het spelen was;)

Reageer