.

Beantwoord

Hoe kan ik een onbekend nummer op mijn factuur zien?

  • 24 April 2012
  • 40 reacties
  • 7847 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Goedemiddag , ik heb een vraag , het mezelf opgevallen dat er smsjes niet aan komen bij de daarvoor bestemde persoon en dat er een onbekend 06 nr staat in mijn verbruik ik heb ook al een klachtformulier opgestuurd naar jullie op de 21 hierover . gr Ria
icon

Beste antwoord door Manisha 27 April 2012, 22:42

Bekijk originele reactie

40 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi inga,

Jammer dat er in de Mijn Simyo app geen nummer bij staat. Wij kunnen zien dat het komt doordat je een extra 0 hebt toegevoegd. Zie jij het nummer wel terug op de web-based versie van je Mijn Simyo?

Groetjes,
Caspar
in mijn simyo app staat geen nummer bij.
er staat alleen sms buitenland. sms internationaal..
die van 20 en 26 juli staat een nummer bij met 006.
Alle andere sms berichten op andere dagen staat sms internationaal 0653131313.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Inga,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat hier verwarring over is ontstaan! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op 20 en 26 juli naar een buitenlands nummer hebt ge-sms't. Maar ik zie ook dat je dat per ongeluk hebt gedaan 😉 Je hebt namelijk in plaats van '06', een extra nul toegevoegd. Daardoor heb je ge-sms't naar een '006' nummer. Ik zie namelijk dat je op andere dagen naar precies hetzelfde nummer hebt ge-sms't, maar dan de 06-versie daarvan. Dat is een Nederlands nummer. Ik kan me voorstellen dat dat even onhandig was, maar als je voortaan geen extra nul toevoegt, gaat dat sms'je dus ook niet naar Singapore.

Verder staat er bij je verbruik in principe altijd naar welk nummer je hebt ge-sms't of gebeld. Als je op Mijn Simyo inlogt en dan op 'Verbruik' klikt, heb je daar gemakkelijk zicht op. Geloof me, je wordt echt niet 'in het ootje genomen'.

Ik wil hier graag licht op schijnen. Waar zie jij precies dat er verbruik wordt afgeschreven zonder dat je kunt zien waar dat naartoe is gegaan?

Groetjes,
Jihane
Ook ik krijg berichten van de berichtencentrale.
op 20 jullie schrijven ze sms naar buitenland 51ct.
Dit is te zien in verbruik in mijn simyo app.
Op de computer staat in mijn symyo sms naar een mobielnummer.
Nu is dat mobiele nummer van mijn andere telefoon (geen simyo )die na vorig jaar november niet in het buiten land is geweest.Is toch raar.
En ik heb nog tig afschrijvingen sms binnenland terwijl er geen nummer bijstaat waar naar toe.
En dit is raar Er wordt alleen met dit nummer naar mijn eigen mobiele nummer ge sms't.
we worden in het ootje genomen.
Badge +7
Hoi HarVo,

Wat jammer om te horen dat je hier zo geïrriteerd over bent. Ik zie dat er bij jou een sms'je naar het nummer +31653131313 in rekening gebracht. Dit is het nummer van onze berichtencentrale. Op het moment dat jij vanuit het buitenland een sms'je naar een Nederlands nummer verstuurt, verschijnt het nummer van de berichtencentrale in je verbruik. Dat komt omdat dit sms'je eerst bij onze berichtencentrale wordt afgeleverd. Deze stuurt hem vervolgens door naar de ontvanger. Meer informatie hierover kun je hier lezen.

Hier kunnen we helaas niets aan veranderen. In je telefoon kun je het juiste nummer wel terugvinden.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, bedankt voor je hulp 🙂
Badge
De inhohding van 50 cent voor een sms je naar een voor de klant volslagen onbekend 06 nummer. Ben op vakantie wat had ik moeten/kunnen doen om dit te voorkomen? Dit onderwerp genereert al jaren lang heel veel irritatie en boze klanten.
Over welke onzin heb jij het?
Badge
Mij is hetzelfde overkomen. Geïrriteerd op het forum gekeken en de meeste reacties van beide kanten gelezen. Simyo hoe dom kun je zijn om een jarenlange irritatie incl. opzeggingen voort te laten duren? Zoek een andere oplossing en stop deze onzin. Hopelijk is er geen sprake van arrogantie omdat jullie al meer dan eens tot beste provider zijn gekozen!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dvdm,

Helaas kunnen wij dat niet inzien. Zodra het bericht verstuurd wordt naar een niet bestaand nummer, zien wij ook alleen het nummer van de berichtencentrale. Je kunt wellicht contact opnemen met de fabrikant van het alarmsysteem of er bepaalde back-up sms'jes in dit systeem zitten. Zoals Tiury aangeeft, bieden wij hier helaas geen support voor. Sorry.

Het is niet mogelijk om alle nummers behalve die van jullie 2 te blokkeren. Hier kan ik je niet mee helpen :(

Groetjes,
Angela
Hoi dvdm,

[..] Dan vrees ik dat deze een soort backup sms verstuurd naar een niet bestaand nummer.
[..]
Groetjes, Tiury


Hi Tiury,
Kunnen jullie niet zien naar welk nummer er dan nog meer een sms verstuurd wordt? Of kan ik Alle nummers behalve die 2 van mij & mijn vriendin blokkeren?

Thanks,
Daniel
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dvdm,

Als ik je goed begrijp, zit de Simyo simkaart waar de sms'jes van verzonden worden in jouw beveiligingssysteem?

Dan vrees ik dat deze een soort backup sms verstuurd naar een niet bestaand nummer. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Helaas bieden wij verder geen support voor beveiligingssystemen, omdat jouw simkaart echt bedoelt is voor gebruik per telefoon.

Groetjes, Tiury
Hoi!

Ik zie ook dat ik regelmatig voor die berichtencentrale berichtjes moet betalen. Zo ook vandaag enkele keren.
De enige berichten die van dat nummer verstuurd worden, zijn van mijn beveiligingssysteem. Die stuurt alleen SMS'jes naar mijn en mijn vriendin's gsm nummer, en die berichten komen ook consistent aan.

Alle 3 ! de nummers zijn via Simyo geabonneerd. Ik vind 't van de zotte dat we daarvoor moeten betalen:S
Hoe zit dat?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Jonidevries,

Leuk om je weer op ons forum te zien:) En dat klinkt heerlijk, drie maanden Suriname!

Ik heb je aansluiting er even bij gepakt. En de specialisten van het netwerk geraadpleegd.
Zij zien dat er de 25ste en 26ste(tot 13 uur Nederlandse tijd) een sms conversatie is geweest. Je hebt smsjes verstuurd en ontvangen. Dit kun je ook terug zien in je telefoon.:D

Wel kan het zijn dat je op de tijden maar één bericht terug ziet. Maar dat er twee op je factuur staan. Dat komt omdat je maar 140 tekens in een sms kunt zetten. Sterker nog, als je gebruik maakt van speciale tekens(bijv. è, é, ë) of een smiley, kun je nog maar 70 tekens in een sms kwijt. :S

Daarna halverwege de dag op 26 maart is het contact verbroken met de simkaart. Je maakt gebruik van een iPhone. Had je het idee dat je een iMessage verstuurde?
Hallo Simyo,

Ik ben net drie maanden in Suriname geweest. Van 25 maart tot 19 juni. Op mijn factuur staat dat ik op 25 en 26 maart 9 sms berichten heb gestuurd. Het welbekende nummer van jullie service staat op de factuur. Ik heb 1 maal een kort bericht naar mijn moeder gestuurd op 25 maart om te laten weten dat ik was aangekomen. Hoe kan dit allemaal? Op 26 maart heb ik van mijn Surinaamse simkaart provider een sms gekregen, mijn Simyo kaart was er dus de 26ste al uit. De 5€ kosten is al automatisch betaald maar ik zou graag een uitleg willen.

Groeten
Joni de Vries
Badge +8
Zo'n speciaal teken heb ik 1x gebruikt en wel op 15 juni (een speciale i). In de overige berichten zitten geen bijzondere tekens enkel gewone letters en punten en komma's.

Momenteel staat bij mijn instellingen (in mijn Samsung Android 4.2.2 toestel) Unicode-tekens omzetten op 'Tekens intact laten'. Ik weet niet helemaal of ik deze dan dus beter op 'Alles Unicode-tekens omzetten' of 'Niet-ecodeerbare tekens omzetten' kan zetten. Er is geen optie om deze op 'gsm alfabet' te zetten.

Bedankt voor je uitbreide uitleg.


Hoi pacorob,

Welke Samsung heb je? Je kunt het ook even googlen, hoe je jouw toestel op gsm-alfabet krijgt.

Succes ermee :)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb een faktuur gekregen met een heel onbekend nummer erop namelijk 0653131313. Ik lees nu van alles hier op het formum maar niet echt een antwoord wat het nu echt is. Ik heb geen smsjes gestuurd in de periode dat op de afrekening staat. Ook geen interet gehad en ik heb ook niet gebeld of smsjes gestuurd of ontvangen in het buitenland. Het enige smsje wat ik heb gehad is wat de kosten zijn voor bellen en internetten in het buitenland. Ik zou hier toch wel een duidelijk antwoord op willen krijgen
Elders op dit forum is de volgende informatie te vinden (maar dat had je misschien zelf ook al gezien):

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd


Er is dus kennelijk toch een SMS verstuurd die in een van de drie genoemde categorieen valt. Hopelijk zal een moderator hier binnenkort zijn of haar licht op laten schijnen.



Hoi Mirjam69,

Welkom op het forum :)
Het is niet zo ingewikkeld hoor, het is gewoon de berichtencentrale. Bij jou is dit nummer op je factuur verschenen omdat er een aantal berichtjes verstuurd zijn vanuit Israël. De data en tijden waarop deze verstuurd zijn, staan op je factuur.

Is het je nu duidelijker?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Elders op dit forum is de volgende informatie te vinden (maar dat had je misschien zelf ook al gezien):

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd


Er is dus kennelijk toch een SMS verstuurd die in een van de drie genoemde categorieen valt. Hopelijk zal een moderator hier binnenkort zijn of haar licht op laten schijnen.
Ik heb een faktuur gekregen met een heel onbekend nummer erop namelijk 0653131313. Ik lees nu van alles hier op het formum maar niet echt een antwoord wat het nu echt is. Ik heb geen smsjes gestuurd in de periode dat op de afrekening staat. Ook geen interet gehad en ik heb ook niet gebeld of smsjes gestuurd of ontvangen in het buitenland. Het enige smsje wat ik heb gehad is wat de kosten zijn voor bellen en internetten in het buitenland. Ik zou hier toch wel een duidelijk antwoord op willen krijgen
Badge +6
Zo'n speciaal teken heb ik 1x gebruikt en wel op 15 juni (een speciale i). In de overige berichten zitten geen bijzondere tekens enkel gewone letters en punten en komma's.

Momenteel staat bij mijn instellingen (in mijn Samsung Android 4.2.2 toestel) Unicode-tekens omzetten op 'Tekens intact laten'. Ik weet niet helemaal of ik deze dan dus beter op 'Alles Unicode-tekens omzetten' of 'Niet-ecodeerbare tekens omzetten' kan zetten. Er is geen optie om deze op 'gsm alfabet' te zetten.

Bedankt voor je uitbreide uitleg.


Hoi Pacorob,

Fijn dat het na de uitleg van moderator Charlene allemaal wat duidelijker is. Graag gedaan en een fijne dag.
Reputatie 1
Badge +1
Zo'n speciaal teken heb ik 1x gebruikt en wel op 15 juni (een speciale i). In de overige berichten zitten geen bijzondere tekens enkel gewone letters en punten en komma's.

Momenteel staat bij mijn instellingen (in mijn Samsung Android 4.2.2 toestel) Unicode-tekens omzetten op 'Tekens intact laten'. Ik weet niet helemaal of ik deze dan dus beter op 'Alles Unicode-tekens omzetten' of 'Niet-ecodeerbare tekens omzetten' kan zetten. Er is geen optie om deze op 'gsm alfabet' te zetten.

Bedankt voor je uitbreide uitleg.
Badge +8
Charlene ik heb even de oude sms berichtjes bekeken en naar mijn e-mail doorgestuurd en via deze en deze tool qua tekens/karakters (dus inclusief spaties) bekeken en je had gelijk. Ze gaan boven de 160 tekens uit helemaal vergeten dat die limiet nog steeds per sms er is. Op de huidige smartphones komen dergelijke berichten wel in 1 bericht binnen (voor zover ik weet).

Echter als ik even goed ga kijken dan zou ik dan totaal 6 sms berichten hebben gestuurd niet zoals op de factuur 8 is aangegeven.
Ik lig er niet wakker van maar het is wel vreemd dat op 15-6 om 20.49 uur deze 4 keer is geteld terwijl dit 2 moest zijn.

Het waren nog minder karakters op 15-6 dan de dag ervoor en erna. Ik kan me ook niet herinneren of terugzien in mijn berichten dat ik naar andere mensen een sms heb gestuurd die dag. Ach laat maar even zo. Mocht het zich nu weer voordoen op de juli factuur dan laat ik het hier wel weten.

Is deze werkwijze van toepassing voor alle KPN providers? Ik kan me niet herinneren dit eerder te hebben gezien op facturen van T-mobile of Orange toen ik vanuit het buitenland een sms had verstuurd (waar ik in het verleden ook heb gezeten) dat je niet het telefoon nummer ziet van de ontvanger maar van een tussen liggend nummer zoals KPN/Simyo heeft. 

bericht 1 14 juni: 297 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 2 15 juni: 228 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 3 16 juni: 254 tekens/karakters - 2 sms berichten


Hoi pacorob,

Wat het ook nog kan zijn: heb je speciale tekens gebruikt? Zoals é of ï? Die tellen ook als meer. Er is een vrij ingewikkelde uitleg hoe de tekens in een sms berekend worden. Die zal ik hieronder wel even neerzetten mocht je dat interessant vinden.
Je kunt ook even kijken naar de instellingen van je toestel. Bij sms instellingen: berichten - instellingen - sms berichten - verzendopties -ondersteunende tekst, deze hoort op gsm alfabet te staan. Als deze op unicode staat, kom je snel tot 2 berichten, heb ik van andere klanten begrepen.

Groetjes,
Charlene

De maximale lengte van een SMS is 140bytes. Door voor ons normale tekens te gebruiken passen in zo'n SMS 140*8/7=160 tekens (GSM 03.38 encoding). Om meer dan 140 bytes (en dus 160 tekens) te sturen, wordt de SMS opgesplitst in meerdere SMS'jes. Om aan de ontvanger door te geven dat deze SMSjes ieder slechts een gedeelte is van een grote SMS, word een header(UDH) van 6 bytes aan ieder SMSje toegevoegd. Dus in ieder gedeelte van een SMS passen 136 bytes = ongeveer 153 tekens. Je kan maximaal 255 SMSjes samenvoegen.
Reputatie 1
Badge +1
Charlene ik heb even de oude sms berichtjes bekeken en naar mijn e-mail doorgestuurd en via deze en deze tool qua tekens/karakters (dus inclusief spaties) bekeken en je had gelijk. Ze gaan boven de 160 tekens uit helemaal vergeten dat die limiet nog steeds per sms er is. Op de huidige smartphones komen dergelijke berichten wel in 1 bericht binnen (voor zover ik weet).

Echter als ik even goed ga kijken dan zou ik dan totaal 6 sms berichten hebben gestuurd niet zoals op de factuur 8 is aangegeven.
Ik lig er niet wakker van maar het is wel vreemd dat op 15-6 om 20.49 uur deze 4 keer is geteld terwijl dit 2 moest zijn.

Het waren nog minder karakters op 15-6 dan de dag ervoor en erna. Ik kan me ook niet herinneren of terugzien in mijn berichten dat ik naar andere mensen een sms heb gestuurd die dag. Ach laat maar even zo. Mocht het zich nu weer voordoen op de juli factuur dan laat ik het hier wel weten.

Is deze werkwijze van toepassing voor alle KPN providers? Ik kan me niet herinneren dit eerder te hebben gezien op facturen van T-mobile of Orange toen ik vanuit het buitenland een sms had verstuurd (waar ik in het verleden ook heb gezeten) dat je niet het telefoon nummer ziet van de ontvanger maar van een tussen liggend nummer zoals KPN/Simyo heeft. 

bericht 1 14 juni: 297 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 2 15 juni: 228 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 3 16 juni: 254 tekens/karakters - 2 sms berichten
Badge +8
Ik zag zojuist op de factuur van juni ook staan dat in het weekend van 14,15 en 16 juni toen ik in Barcelona was ik 8x naar het eerder genoemde 06 nummer van KPN/Simyo een bericht heb gestuurd.

Naar mijn weten heb ik in de periode wel 3 SMS berichten verstuurd (op iedere dag 1) naar mijn vrouw in Nederland naar haar Simyo 06 nummer (uiteraard inclusief +31 ervoor) deze heeft ze ook gewoon ontvangen en staan niet vermeld op de rekening maar vanwege ook de iets duidelijkere uitleg hier en hier van KPN webcare begrijp ik dat het logisch zou zijn dat ik 3x het KPN/Simyo doorverstuur nummer erop zou moeten zien maar niet zoals onderstaand meerdere malen op die dag en ook op exact dezelfde tijd of wil u zeggen dat het toestel van mijn vrouw langere tijd niet bereikbaar zou zijn geweest (wat ze wel was)?

Ik hoor graag van jullie.

Het gaat niet om een wereld bedrag (0,88 cent) maar toch als dit vaker voorkomt dan telt het toch aardig op. Ik ben net terug uit Spanje en heb ook vanaf daar enkele smsjes verstuurd naar Nederland en vrees dan ook dat dit wederom zal zijn gebeurd. We zullen het zien op de juli factuur binnenkort.


Hoi pacorob,

Zou je eens kunnen kijken hoe lang je smsjes geweest zijn? Een sms langer dan 160 tekens bestaat op de factuur uit 2 smsjes. Dit zou betekenen dat je berichtjes op 14 en 16 meer dan 160 tekens hebben bevat en die op de 15de meer dan 480.
Dit zou de verklaring kunnen zijn.

Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +1
Ik zag zojuist op de factuur van juni ook staan dat in het weekend van 14,15 en 16 juni toen ik in Barcelona was ik 8x naar het eerder genoemde 06 nummer van KPN/Simyo een bericht heb gestuurd.

Naar mijn weten heb ik in de periode wel 3 SMS berichten verstuurd (op iedere dag 1) naar mijn vrouw in Nederland naar haar Simyo 06 nummer (uiteraard inclusief +31 ervoor) deze heeft ze ook gewoon ontvangen en staan niet vermeld op de rekening maar vanwege ook de iets duidelijkere uitleg hier en hier van KPN webcare begrijp ik dat het logisch zou zijn dat ik 3x het KPN/Simyo doorverstuur nummer erop zou moeten zien maar niet zoals onderstaand meerdere malen op die dag en ook op exact dezelfde tijd of wil u zeggen dat het toestel van mijn vrouw langere tijd niet bereikbaar zou zijn geweest (wat ze wel was)?

Ik hoor graag van jullie.

Het gaat niet om een wereld bedrag (0,88 cent) maar toch als dit vaker voorkomt dan telt het toch aardig op. Ik ben net terug uit Spanje en heb ook vanaf daar enkele smsjes verstuurd naar Nederland en vrees dan ook dat dit wederom zal zijn gebeurd. We zullen het zien op de juli factuur binnenkort.

http://www.funriders.net/temp/sms_buitenland_deel1_2013-06factuur_RdeGroot.jpg
http://www.funriders.net/temp/sms_buitenland_deel2_2013-06factuur_RdeGroot.jpg
Badge
Wil jij zelf weten naar wie die berichtjes zijn verstuurd, dan raad ik je aan om dat in je toestel te bekijken.
Waarom kan dat niet gewoon op de factuur staan? Dat is veel duidelijker voor de consument en het is toch geen rocket science?

Reageer