Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan ik een onbekend nummer op mijn factuur zien?

  • 24 april 2012
  • 40 reacties
  • 7547 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Goedemiddag , ik heb een vraag , het mezelf opgevallen dat er smsjes niet aan komen bij de daarvoor bestemde persoon en dat er een onbekend 06 nr staat in mijn verbruik ik heb ook al een klachtformulier opgestuurd naar jullie op de 21 hierover . gr Ria
icon

Beste antwoord door Manisha 27 april 2012, 22:42

Beste Rie,



Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.



Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:

- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden

- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden

- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd



Groetjes,



Manisha
Bekijk originele reactie

40 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Komen andere smsjes naar andere nummers wel altijd goed aan?
Wat is dat 06 nummer? Het kan zijn dat dit van de voicemail bijv. is.
Als een nummer echt gebeld is staat die er ook tussen. Kan het zijn dat familieleden bijv. even gebeld hebben met jou'n telefoon?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Rie,

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd

Groetjes,

Manisha
Ik had dit probleem ook, heb er emails over gestuurd en uiteindelijk door de onzin antwoorden van de klantenservice uiteindelijk het abbonnement opgezegd! Ik wist namelijk zeker dat ik GEEN MMS had verstuurd en toch kwam er regelmatig een bedrag van soms  0,50 en soms 1 euro op de rekening te staan voor 1 of 2 mms jes. Maarr ik heb later ontdekt wat het wel was en wat de kosten veroorzaakt. 
Je kunt namelijk als je een SMS je verstuurd op de Iphone een ONDERWERP ingeven boven het vakje van de SMS. Als je dit doet ziet Simyo dit als een MMS en ben je de sjaak. Ik vindt het heeeel slecht van de klanten service dat niemand dit weet en dat ik het bij toeval zelf heb uitgevonden. Ik denk dat 100en mensen hier regelmatig mee te malen hebben.
Badge +2
Beste Henri1965,

Bij een smsbericht is het niet mogelijk om een onderwerp in te stellen. Als je mijn collega had verteld dat je een sms stuurt en ook een onderwerp invult had hij/zij je waarschijnlijk wel verteld dat dit geen sms is maar naar alle waarschijnlijkheid een MMS.

Groetjes,

Arie
Heb gemaild met de klantenservice over het onbekende nummer 06-53131313 en kreeg het standaard antwoord. Na een inhoudelijke reactie vanaf mijn kant weer geen duidelijk verhaal. Daarom op 01-10-2012 een schriftelijke klacht ingediend en de facturen van mijn vrouw en mijzelf meegestuurd. Tot op heden geen reactie!!! Onbegrijpelijk; rest mij niets anders dan met te wenden tot een (overkoepelende) klachtenorganisatie.
Badge +6
Heb gemaild met de klantenservice over het onbekende nummer 06-53131313 en kreeg het standaard antwoord. Na een inhoudelijke reactie vanaf mijn kant weer geen duidelijk verhaal. Daarom op 01-10-2012 een schriftelijke klacht ingediend en de facturen van mijn vrouw en mijzelf meegestuurd. Tot op heden geen reactie!!! Onbegrijpelijk; rest mij niets anders dan met te wenden tot een (overkoepelende) klachtenorganisatie.

Beste TheFreez,

Volgens de gegevens is je brief op 25 oktober beantwoord.
Badge
Kunnen de moderators mij vertellen hoe ik het beste dit 06-53131313 verhaal kan tackelen, anders ga ik dezelfde route als velen van de schrijvers op verschillende fora, want het komt bij meerdere providers onder de KPN koepel voor.  Hoe kan ik dit probleem simpel aangeven? hoe krijg ik het extra bedrag terug?

Ik hoop op een duidelijk antwoord, waar meer mensen iets aan hebben,

alvast bedankt, mvg Wessel
Reputatie 3
Badge +5
Het is logisch dat dit onder de KPN koepel zoals jij het noemt voorkomt want het KPN netwerk heeft dezelfde sms centrale.
Het bedrag wat in rekening is gebracht is gewoon terecht, het wordt alleen anders aangegeven op je factuur. Of je hebt per ongeluk zelf wat verkeerd gedaan of het is zoals Manisha al zei:

''Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd''


Kijk eerst goed hoe het zit voordat je vervolgstappen neemt.
Reputatie 2
Badge +1
Hey weeijk,

Heeft het antwoord van Nielsiejjj92 jou meer duidelijkheid kunnen verschaffen?
Badge
Waarom moet er betaald worden voor berichten die niet afgeleverd kunnen worden?
Als je belt en iemand neemt niet op hoef je toch ook niet te betalen?

En waarom kan het echte nummer niet vermeld worden bij een SMS vanuit het buitenland?
Badge +8
Waarom moet er betaald worden voor berichten die niet afgeleverd kunnen worden?
Als je belt en iemand neemt niet op hoef je toch ook niet te betalen?


Hoi Zen79,

Wanneer je belt, en niemand neemt op, maak je geen verbinding. Wanneer je een bericht verstuurd, en het komt niet aan, is het wel verstuurd. Er is dan wel verbinding gemaakt. Een brief die niet aankomt, daar zit de postzegel ook al op ;)

En waarom kan het echte nummer niet vermeld worden bij een SMS vanuit het buitenland?

Omdat je bericht eerst via het buitenlandse netwerk naar onze berichtencentrale wordt gestuurd, en dan pas verder gaat.

Heb ik je vragen hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
Dat het via jullie berichtencentrale gaat betekent toch niet dat het echte nummer niet weergegeven kan worden?
Badge +8
Dat het via jullie berichtencentrale gaat betekent toch niet dat het echte nummer niet weergegeven kan worden?

Hoi Zen79,

Je berichtje wordt vanuit het buitenlandse netwerk naar onze berichtencentrale gestuurd. Die verstuurt het verder. Technisch werkt dat zo dat het nummer van de berichtencentrale op de factuur verschijnt met de datum en tijd van verzending. Wil jij zelf weten naar wie die berichtjes zijn verstuurd, dan raad ik je aan om dat in je toestel te bekijken.

Groetjes,
Charlene
heb vandaag afrekening gekregen van mei en hier staan 71 keer sms'jes naar 0031653131313 op van 11 eurocent per keer
in totaal €8,36 van sms'jes die ik niet verstuurd heb. Vorige reacties gelezen en ik ben bang dat ik ook een sullig antwoord krijg en wel moet betalen voor iets waar ik niets mee kan. Ik heb sinds kort 2 abonnementen maar ik denk dat ik ze weer beëindig
Badge +8
heb vandaag afrekening gekregen van mei en hier staan 71 keer sms'jes naar 0031653131313 op van 11 eurocent per keer
in totaal €8,36 van sms'jes die ik niet verstuurd heb. Vorige reacties gelezen en ik ben bang dat ik ook een sullig antwoord krijg en wel moet betalen voor iets waar ik niets mee kan. Ik heb sinds kort 2 abonnementen maar ik denk dat ik ze weer beëindig


Hoi Rita1956,

Zoals je hebt kunnen lezen in het antwoord wat Rie kreeg, is dat het nummer van de berichtencentrale.
Wanneer je in het buitenland een sms verstuurt, dan gaat dat via de berichtencentrale en verschijnt dit nummer dus op je factuur.
Bellen/sms'en in en naar het buitenland valt standaard buiten je bundel. Dit wordt altijd apart gerekend. De tarieven daarvoor kun je hier nakijken.
Ik hoop dat je verwarring is weggenomen door dit antwoord en dat je bij ons blijft.

Groetjes,
Charlene
Badge
Wil jij zelf weten naar wie die berichtjes zijn verstuurd, dan raad ik je aan om dat in je toestel te bekijken.
Waarom kan dat niet gewoon op de factuur staan? Dat is veel duidelijker voor de consument en het is toch geen rocket science?
Reputatie 1
Badge +1
Ik zag zojuist op de factuur van juni ook staan dat in het weekend van 14,15 en 16 juni toen ik in Barcelona was ik 8x naar het eerder genoemde 06 nummer van KPN/Simyo een bericht heb gestuurd.

Naar mijn weten heb ik in de periode wel 3 SMS berichten verstuurd (op iedere dag 1) naar mijn vrouw in Nederland naar haar Simyo 06 nummer (uiteraard inclusief +31 ervoor) deze heeft ze ook gewoon ontvangen en staan niet vermeld op de rekening maar vanwege ook de iets duidelijkere uitleg hier en hier van KPN webcare begrijp ik dat het logisch zou zijn dat ik 3x het KPN/Simyo doorverstuur nummer erop zou moeten zien maar niet zoals onderstaand meerdere malen op die dag en ook op exact dezelfde tijd of wil u zeggen dat het toestel van mijn vrouw langere tijd niet bereikbaar zou zijn geweest (wat ze wel was)?

Ik hoor graag van jullie.

Het gaat niet om een wereld bedrag (0,88 cent) maar toch als dit vaker voorkomt dan telt het toch aardig op. Ik ben net terug uit Spanje en heb ook vanaf daar enkele smsjes verstuurd naar Nederland en vrees dan ook dat dit wederom zal zijn gebeurd. We zullen het zien op de juli factuur binnenkort.

http://www.funriders.net/temp/sms_buitenland_deel1_2013-06factuur_RdeGroot.jpg
http://www.funriders.net/temp/sms_buitenland_deel2_2013-06factuur_RdeGroot.jpg
Badge +8
Ik zag zojuist op de factuur van juni ook staan dat in het weekend van 14,15 en 16 juni toen ik in Barcelona was ik 8x naar het eerder genoemde 06 nummer van KPN/Simyo een bericht heb gestuurd.

Naar mijn weten heb ik in de periode wel 3 SMS berichten verstuurd (op iedere dag 1) naar mijn vrouw in Nederland naar haar Simyo 06 nummer (uiteraard inclusief +31 ervoor) deze heeft ze ook gewoon ontvangen en staan niet vermeld op de rekening maar vanwege ook de iets duidelijkere uitleg hier en hier van KPN webcare begrijp ik dat het logisch zou zijn dat ik 3x het KPN/Simyo doorverstuur nummer erop zou moeten zien maar niet zoals onderstaand meerdere malen op die dag en ook op exact dezelfde tijd of wil u zeggen dat het toestel van mijn vrouw langere tijd niet bereikbaar zou zijn geweest (wat ze wel was)?

Ik hoor graag van jullie.

Het gaat niet om een wereld bedrag (0,88 cent) maar toch als dit vaker voorkomt dan telt het toch aardig op. Ik ben net terug uit Spanje en heb ook vanaf daar enkele smsjes verstuurd naar Nederland en vrees dan ook dat dit wederom zal zijn gebeurd. We zullen het zien op de juli factuur binnenkort.


Hoi pacorob,

Zou je eens kunnen kijken hoe lang je smsjes geweest zijn? Een sms langer dan 160 tekens bestaat op de factuur uit 2 smsjes. Dit zou betekenen dat je berichtjes op 14 en 16 meer dan 160 tekens hebben bevat en die op de 15de meer dan 480.
Dit zou de verklaring kunnen zijn.

Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +1
Charlene ik heb even de oude sms berichtjes bekeken en naar mijn e-mail doorgestuurd en via deze en deze tool qua tekens/karakters (dus inclusief spaties) bekeken en je had gelijk. Ze gaan boven de 160 tekens uit helemaal vergeten dat die limiet nog steeds per sms er is. Op de huidige smartphones komen dergelijke berichten wel in 1 bericht binnen (voor zover ik weet).

Echter als ik even goed ga kijken dan zou ik dan totaal 6 sms berichten hebben gestuurd niet zoals op de factuur 8 is aangegeven.
Ik lig er niet wakker van maar het is wel vreemd dat op 15-6 om 20.49 uur deze 4 keer is geteld terwijl dit 2 moest zijn.

Het waren nog minder karakters op 15-6 dan de dag ervoor en erna. Ik kan me ook niet herinneren of terugzien in mijn berichten dat ik naar andere mensen een sms heb gestuurd die dag. Ach laat maar even zo. Mocht het zich nu weer voordoen op de juli factuur dan laat ik het hier wel weten.

Is deze werkwijze van toepassing voor alle KPN providers? Ik kan me niet herinneren dit eerder te hebben gezien op facturen van T-mobile of Orange toen ik vanuit het buitenland een sms had verstuurd (waar ik in het verleden ook heb gezeten) dat je niet het telefoon nummer ziet van de ontvanger maar van een tussen liggend nummer zoals KPN/Simyo heeft. 

bericht 1 14 juni: 297 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 2 15 juni: 228 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 3 16 juni: 254 tekens/karakters - 2 sms berichten
Badge +8
Charlene ik heb even de oude sms berichtjes bekeken en naar mijn e-mail doorgestuurd en via deze en deze tool qua tekens/karakters (dus inclusief spaties) bekeken en je had gelijk. Ze gaan boven de 160 tekens uit helemaal vergeten dat die limiet nog steeds per sms er is. Op de huidige smartphones komen dergelijke berichten wel in 1 bericht binnen (voor zover ik weet).

Echter als ik even goed ga kijken dan zou ik dan totaal 6 sms berichten hebben gestuurd niet zoals op de factuur 8 is aangegeven.
Ik lig er niet wakker van maar het is wel vreemd dat op 15-6 om 20.49 uur deze 4 keer is geteld terwijl dit 2 moest zijn.

Het waren nog minder karakters op 15-6 dan de dag ervoor en erna. Ik kan me ook niet herinneren of terugzien in mijn berichten dat ik naar andere mensen een sms heb gestuurd die dag. Ach laat maar even zo. Mocht het zich nu weer voordoen op de juli factuur dan laat ik het hier wel weten.

Is deze werkwijze van toepassing voor alle KPN providers? Ik kan me niet herinneren dit eerder te hebben gezien op facturen van T-mobile of Orange toen ik vanuit het buitenland een sms had verstuurd (waar ik in het verleden ook heb gezeten) dat je niet het telefoon nummer ziet van de ontvanger maar van een tussen liggend nummer zoals KPN/Simyo heeft. 

bericht 1 14 juni: 297 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 2 15 juni: 228 tekens/karakters - 2 sms berichten
bericht 3 16 juni: 254 tekens/karakters - 2 sms berichten


Hoi pacorob,

Wat het ook nog kan zijn: heb je speciale tekens gebruikt? Zoals é of ï? Die tellen ook als meer. Er is een vrij ingewikkelde uitleg hoe de tekens in een sms berekend worden. Die zal ik hieronder wel even neerzetten mocht je dat interessant vinden.
Je kunt ook even kijken naar de instellingen van je toestel. Bij sms instellingen: berichten - instellingen - sms berichten - verzendopties -ondersteunende tekst, deze hoort op gsm alfabet te staan. Als deze op unicode staat, kom je snel tot 2 berichten, heb ik van andere klanten begrepen.

Groetjes,
Charlene

De maximale lengte van een SMS is 140bytes. Door voor ons normale tekens te gebruiken passen in zo'n SMS 140*8/7=160 tekens (GSM 03.38 encoding). Om meer dan 140 bytes (en dus 160 tekens) te sturen, wordt de SMS opgesplitst in meerdere SMS'jes. Om aan de ontvanger door te geven dat deze SMSjes ieder slechts een gedeelte is van een grote SMS, word een header(UDH) van 6 bytes aan ieder SMSje toegevoegd. Dus in ieder gedeelte van een SMS passen 136 bytes = ongeveer 153 tekens. Je kan maximaal 255 SMSjes samenvoegen.
Reputatie 1
Badge +1
Zo'n speciaal teken heb ik 1x gebruikt en wel op 15 juni (een speciale i). In de overige berichten zitten geen bijzondere tekens enkel gewone letters en punten en komma's.

Momenteel staat bij mijn instellingen (in mijn Samsung Android 4.2.2 toestel) Unicode-tekens omzetten op 'Tekens intact laten'. Ik weet niet helemaal of ik deze dan dus beter op 'Alles Unicode-tekens omzetten' of 'Niet-ecodeerbare tekens omzetten' kan zetten. Er is geen optie om deze op 'gsm alfabet' te zetten.

Bedankt voor je uitbreide uitleg.
Badge +6
Zo'n speciaal teken heb ik 1x gebruikt en wel op 15 juni (een speciale i). In de overige berichten zitten geen bijzondere tekens enkel gewone letters en punten en komma's.

Momenteel staat bij mijn instellingen (in mijn Samsung Android 4.2.2 toestel) Unicode-tekens omzetten op 'Tekens intact laten'. Ik weet niet helemaal of ik deze dan dus beter op 'Alles Unicode-tekens omzetten' of 'Niet-ecodeerbare tekens omzetten' kan zetten. Er is geen optie om deze op 'gsm alfabet' te zetten.

Bedankt voor je uitbreide uitleg.


Hoi Pacorob,

Fijn dat het na de uitleg van moderator Charlene allemaal wat duidelijker is. Graag gedaan en een fijne dag.
Ik heb een faktuur gekregen met een heel onbekend nummer erop namelijk 0653131313. Ik lees nu van alles hier op het formum maar niet echt een antwoord wat het nu echt is. Ik heb geen smsjes gestuurd in de periode dat op de afrekening staat. Ook geen interet gehad en ik heb ook niet gebeld of smsjes gestuurd of ontvangen in het buitenland. Het enige smsje wat ik heb gehad is wat de kosten zijn voor bellen en internetten in het buitenland. Ik zou hier toch wel een duidelijk antwoord op willen krijgen
Elders op dit forum is de volgende informatie te vinden (maar dat had je misschien zelf ook al gezien):

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd


Er is dus kennelijk toch een SMS verstuurd die in een van de drie genoemde categorieen valt. Hopelijk zal een moderator hier binnenkort zijn of haar licht op laten schijnen.
Badge +8
Ik heb een faktuur gekregen met een heel onbekend nummer erop namelijk 0653131313. Ik lees nu van alles hier op het formum maar niet echt een antwoord wat het nu echt is. Ik heb geen smsjes gestuurd in de periode dat op de afrekening staat. Ook geen interet gehad en ik heb ook niet gebeld of smsjes gestuurd of ontvangen in het buitenland. Het enige smsje wat ik heb gehad is wat de kosten zijn voor bellen en internetten in het buitenland. Ik zou hier toch wel een duidelijk antwoord op willen krijgen
Elders op dit forum is de volgende informatie te vinden (maar dat had je misschien zelf ook al gezien):

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd


Er is dus kennelijk toch een SMS verstuurd die in een van de drie genoemde categorieen valt. Hopelijk zal een moderator hier binnenkort zijn of haar licht op laten schijnen.



Hoi Mirjam69,

Welkom op het forum :)
Het is niet zo ingewikkeld hoor, het is gewoon de berichtencentrale. Bij jou is dit nummer op je factuur verschenen omdat er een aantal berichtjes verstuurd zijn vanuit Israël. De data en tijden waarop deze verstuurd zijn, staan op je factuur.

Is het je nu duidelijker?

Groetjes,
Charlene

Reageer