.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn rekening ineens vier keer zo hoog is?

  • 3 April 2019
  • 1 reactie
  • 335 Bekeken

Beste mensen van Simyo,
Ik schrok toen ik zag dat mijn rekening ineens €60,66 betrof in plaats van de maandelijks ongeveer 11 euro (bijna 6 keer zo hoog dus, niet 4 - nog niet helemaal wakker). Ik snap niet helemaal hoe dit gebeurd kan zijn aangezien ik mijn telefoon maandenlang uit heb gehad, en toen ik 'm weer aanzette er niets mee gedaan heb. Misschien zit het euvel daarin: dat er ongemerkt maandenlang aan data is binnengesleept op een moment dat ik niet thuis was.
Ik heb brutaalweg alvast de 60,66 gestorneerd omdat ik anders compleet rood stond en geen boodschappen kon doen. Maar ik wil dit natuurlijk graag op een constructievere manier oplossen. Is er misschien voor zo'n geval een coulance-regeling beschikbaar?
En bestaat er een soort automatische data-stop als je je llimiet bereikt? Dat zou ik erg handig vinden omdat het overschrijden van de limiet in een oogwenk gebeurd kan zijn, en dan ben ik al te laat.

Met vriendelijke groet,
Frouke van Es
icon

Beste antwoord door Niels 3 April 2019, 20:24

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Hi Frouke,

Welkom op het Simyo Forum :)

Ik snap dat het even schrikken is, zo'n hoge rekening! Zeker als dit betekent dat je geen boodschappen meer kan halen. Zelfs als je je telefoon niet gebruikt, haalt deze data binnen. Het kan goed zijn dat de door jouw omschreven situatie is voorgevallen. Via het volgende blog geven we je tips om erachter te komen wat het verbruik precies heeft veroorzaakt. Daarnaast kan je hier vinden hoe je situaties als deze in de toekomst kan voorkomen.

Bij Simyo hebben we geen datastopper voor als je bundel op is. Wel versturen we sms'jes op het moment dat je bundel voor 80% en 100% verbruikt is. Heb je deze sms'jes over het hoofd gezien? Op veel toestellen zit overigens wel een dataplafond en voor zowel Android als Apple zijn hier apps voor te krijgen.

Wat betreft de kosten buiten de bundel, hier zal ik je morgen een privébericht over sturen. Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag :)

Groetjes,
Niels

Reageer