.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn factuur deze maand zo hoog uitvalt?

  • 26 April 2018
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Hoe kan ik op 1 dag ruim 80,- over mij bundel te goed gaan zonder waarschuwing een rekening van 122,- en al maanden van bedragen van ver boven mijn standaard bundel (de grooste bundel bij simyo ?
icon

Beste antwoord door Niels 1 May 2018, 09:27

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Yindi007

Welkom terug op het Simyo Forum!

Ik snap dat je schrikt van zulke hoge kosten buiten de bundel, dit is natuurlijk nooit fijn. Ik zie dat je tot driemaal toe een extra bundel van 500 MB hebt gekocht in maart. De derde bundel is op 30 maart omstreeks 13:12 opgegaan. Er is bij het compleet verbruiken van elke bundel een berichtje gestuurd ter waarschuwing hierover. Heb je de laatste sms'jes misschien over het hoofd gezien?

Ik zie dat er op de avond van 31 maart heel veel internetverbruik heeft plaatsgevonden. Wij kunnen niet zien waaraan vanwege privacywetgeving. Gelukkig hebben we een Simyo blog met tips om de oorzaak van het verbruik zelf terug te vinden in je telefoon.

Ik zie wel dat op 14 maart het waarschuwingssms'je van je normale internetbundel met enige vertraging is verzonden. De € 3,14 aan kosten die toen gemaakt zijn, zal ik van de aankomende factuur afhalen.

Wat betreft het verbruik van de afgelopen maanden. Ook dit valt te verklaren door de tips in de eerder genoemde blog te gebruiken. Ik wil je daarnaast nog tips sturen om situaties als deze in de toekomst te voorkomen. Zie daarvoor het volgende blog. Als je verder nog vragen hebt, hoor ik die graag!

Bedankt voor de reacties en tips, Ray en franswon!

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Als je dit al maanden hebt zou ik eens goed naar de verbruiken kijken en de instellingen op je toestel. Bij een modern Android toestel kan je zelf het maximumverbruik instellen, voor andere toestellen zijn er diverse data managers in de betreffende shops te krijgen.

Met hoge download snelheden is zelfs de grootste bundel snel op! Ik haal op 4G+ meer dan 100 Mbit/seconde, dus meer dan 12,5 Mbyte per seconde, 8000 MB in ongeveer 10 minuten... Dit zijn testsnelheden, de meeste apps geven niet zo'n snelheid, maar zoals je ziet, zelfs op 10% van deze snelheid kan je in minder dan 2 uur door een bundel van 8000 MB heen gaan.
Bij 80 en 100% verbruik krijg je een bericht.

Reageer