.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zulke hoge kosten heb zonder internet te gebruiken?

  • 24 September 2015
  • 14 reacties
  • 322 Bekeken

Ik heb een abbonoment van simyo sinds 2014 en ben nooit teleurgesteld geweest. Geen hoge kosten. Altijd en overal internet.
Paar dagen geleden open ik "mijn Simyo" en zie dat ik ongv 250 euro boven mijn bundel ben! Dit kan nooit. Ben er zo erg van geschrokken? Ik moet dit toch te horen te krijgen!? Ik kan dit als student nooit betalen.. Was ik even blij met mijn 13 euro abbonoment, gebeurd er dit! Hoe kan ik geen waarschuwing sms krijgen!
icon

Beste antwoord door Angela 25 September 2015, 11:25

Bekijk originele reactie

14 reacties

Beste Talitabakir,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Gelukkig kwam er er toen 'vrij' snel achter en is mijn rekening iets minder dan van jou. Maar nog steeds gigantisch veel. Ik schrik hier enorm van en het klopt van geen kanten. Op internet lees ik dat er meer van dit soort klachten zijn.. Heb jij ook in je factuur op bepaalde momenten heel vaak 60001kb verbruikt zonder dat je daadwerkelijk op internet zat?
Simyo wat is jullie reactie hierop? Ik altijd heel erg zuinig met mijn internet en opeens, terwijl ik niet eens de mogelijkheid had om op mijn telefoon te internetten, wordt er gigantisch veel data gebruikt. Ik lees terug bij meerdere klachten (zie het forum van het programma RADAR, dat dit steeds 60001kb of 60002kb is (heel vaak achter elkaar) Wel opvallend dat iedereen met deze klacht precies deze data verbruikt.
Ik heb net mijn factuur gecheckt, en je hebt helemaal gelijk over 60001 of 60002kb. Wat zou dat kunnen zijn?
Alhoewel ik voor mezelf met mijn bijdrages ben gaan minderen op het forum, wil ik jullie toch wat behulpzaam zijn. Ik ben overgestapt naar een andere stal...

Simyo is een dochter van KPN, maakt gebruik van het KPN netwerk. Jullie telefoons, die van mij en alle andere smartphone gebruikers hebben te maken met o.a. achtergrondprocessen, apps die worden bijgewerkt afhankelijk van hoe de instellingen staan via welk netwerk !
Simyo krijgt zijn informatie over dataverbruik van KPN in blokken zoals door jullie aangegeven. Een smartphone is een pc op madurodam-schaal, deze maakt constant verbindingen.
Jullie kunnen veel terugzien via datameters (monitors- apps, of bij gegevensgebruik).
Wanneer de wi-fi verbinding niet optimaal is/verbroken wordt de data via de provider gehaald...
Kijk jullie instellingen na....vliegtuigstand...sim is dan geblokkeerdbij inschakeling bijvoorbeeld in de nachtelijke uren.
Controleer of apps alleen worden bijgewerkt via wi-fi. Systeem upgrades worden vaak binnengehaald in de nachtelijke uren...vliegtuigstand daarna alleen wi-fi aanzetten !

:)Suuk 6,
Een moderator zal ook nog een toelichting geven...
Ik hoop dat voor jullie mijn woorden waardevol zijn...

Friesian aka ut paerdjuh.
Hier speelt hetzelfde. De eerste week van augustus was ik in het buitenland en 2 weken na terugkomst valt mijn telefoon kapot en kan ik mijn SIM kaart niet gebruiken. Hoe verklaart Simyo een rekening van €140,00 boven de bundel?! Een verklaring van de hoge " buiten de bundel" kosten lijkt me wel op zijn plaats Simyo!
Mensen, ik heb naar Simyo gebeld, en dat is denk ik het beste wat je kunt doen. Mailen, etc helpt niet echt.
Ik zou bellen, en duidelijk zijn!
Reputatie 7
Badge +10
Talitabakir, Else9 & Saffie,

Allereerst wil ik jullie van harte welkom heten op het Simyo Forum.

Ik begrijp dat jullie allemaal erg geschrokken zijn van een hoge factuur. Dat jullie hier wat meer uitleg over willen kan ik begrijpen. Het is natuurlijk nooit leuk om onverwacht een hoge factuur te krijgen.

Friesian heeft jullie al een hoop kunnen uitleggen. Dit is natuurlijk super fijn 🙂 Bedankt hiervoor! Zoals hij aangeeft, worden datasessies standaard is stukjes op de factuur gezet. Het maximum aantal MB's voor 1 zo'n stukje is 60002KB. Op het moment dat er een grote datasessie gaande is op de telefoon, wordt dit dus in meerdere stukken opgedeeld. Daarom zien jullie dit terug.

Het 2e punt wat Friesian aangeeft klopt ook. Op het moment dat jouw telefoon wacht op de wifi verbinding, kan het zijn dat je ondertussen een verbinding maakt met ons netwerk. Zo werkt het ook als de wifi verbinding net even niet sterk genoeg is, hapert of wegvalt. Vaak heb jij dit niet door waardoor je denkt veilig op wifi te zitten. Telefoons zijn er tegenwoordig op gemaakt om in deze gevallen de 'gaten' in het wifi netwerk op te vullen.

Sommige telefoon verliezen zelfs standaard de wifi verbinding zodra ze op standby gezet worden. Dit zal dus vaak in de nacht voorkomen. Gelukkig zijn er een hoop tips & tricks om dit te voorkomen. Er worden al een paar goede tips gegeven door Friesian. Wij geven zelf ook een hoop tips en uitleg om binnen je bundel te blijven. Deze vind je hier. Daarnaast vind je via deze blog hoe je in kunt zien waaraan jouw MB's nu precies opgaan. Hebben jullie hier wat aan? Is het voor jullie wat meer te verklaren hoe dit gekomen is?

Natuurlijk hoor ik graag van jullie of er nog vragen of onduidelijkheden zijn.

@Friesian, heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord en tips en tricks! Dit is zeker waardevol :)

Groetjes,
Angela
Die blokken die jullie zien moet je dus bij elkaar optellen. Dan komt er een paar 100 MB uit. Dit duidt op een upgrade van je systeem of firmware daarvan. Geeft meteen een indicatie welke je instellingen je dus kunt aanpassen ter voorkoming.
hoe alles werkt, doet snap ik nu. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat elke maand 13euro betaal en er niet overheen ga. Opeens moet ik 277,66-, betalen omdat ik over mijn bundel ben gegaan, terwijl ik er niks van weet!? Hoe? Ik zou een waarschuwing sms moeten krijgen, en daar gaat het mij om, dat ik niks te horen krijg. Natuurlijk gaan er dan mensen van uit dat ze nog in hun bundel zitten. Ik kan dit niet betalen, als student, heb elke cent nodig. Anders had ik ook geen 13euro abbonoment wat ik wél kan betalen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Talitabakir,

Ik vind het fijn om te horen dat je de aangegeven uitleg begrijpt. Dit is belangrijk zodat het hopelijk in de toekomst kan worden voorkomen.

Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij kunnen namelijk terugzien wanneer de sms'jes zijn verzonden. Op 11 augustus is de 80 % sms om 13:40 uur gestuurd. En de 100 % sms is op 13 augustus om 19:42 uur gestuurd. Ze hebben daarnaast ook aangegeven dat de sms'jes zijn ontvangen. Ze zijn dus aangekomen.

Daarnaast zie ik dat je ondertussen ook telefonisch contact hebt gehad met mijn collega Brandon 🙂 Hij heeft gevraagd aan onze Backoffice of we eventueel kunnen tegemoetkomen in de kosten. Ze zijn deze aanvraag nog aan het behandelen.

Laat je het weten zodra je een reactie hebt?

@Raytje, dankjewel voor je reactie 🙂
Is goed! Doe ik!
Reputatie 6
Badge +10
Alvast hartelijk dank voor je reactie Talitabakir. We zijn erg benieuwd of ze je tegemoet kunnen komen 🙂.

Groetjes, Tiury
Hallo iedereen,

Ik heb een mailtje gekregen dat ze mij tegemoet komen. Echt super! Ben ook heel erg goed geholpen.

Bedankt allemaal!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Talitabakir,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik zal ook aan ons backoffice team doorgeven dat je er blij mee bent 🙂. Kunnen wij ook weer met een gerust hart aan het werk.

Groetjes, Tiury

Reageer