Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zulke hoge kosten heb zonder internet te gebruiken?

  • 24 september 2015
  • 14 reacties
  • 312 Bekeken

Ik heb een abbonoment van simyo sinds 2014 en ben nooit teleurgesteld geweest. Geen hoge kosten. Altijd en overal internet.
Paar dagen geleden open ik "mijn Simyo" en zie dat ik ongv 250 euro boven mijn bundel ben! Dit kan nooit. Ben er zo erg van geschrokken? Ik moet dit toch te horen te krijgen!? Ik kan dit als student nooit betalen.. Was ik even blij met mijn 13 euro abbonoment, gebeurd er dit! Hoe kan ik geen waarschuwing sms krijgen!
icon

Beste antwoord door Angela 25 september 2015, 11:25

Talitabakir, Else9 & Saffie,



Allereerst wil ik jullie van harte welkom heten op het Simyo Forum.



Ik begrijp dat jullie allemaal erg geschrokken zijn van een hoge factuur. Dat jullie hier wat meer uitleg over willen kan ik begrijpen. Het is natuurlijk nooit leuk om onverwacht een hoge factuur te krijgen.



Friesian heeft jullie al een hoop kunnen uitleggen. Dit is natuurlijk super fijn 🙂 Bedankt hiervoor! Zoals hij aangeeft, worden datasessies standaard is stukjes op de factuur gezet. Het maximum aantal MB's voor 1 zo'n stukje is 60002KB. Op het moment dat er een grote datasessie gaande is op de telefoon, wordt dit dus in meerdere stukken opgedeeld. Daarom zien jullie dit terug.



Het 2e punt wat Friesian aangeeft klopt ook. Op het moment dat jouw telefoon wacht op de wifi verbinding, kan het zijn dat je ondertussen een verbinding maakt met ons netwerk. Zo werkt het ook als de wifi verbinding net even niet sterk genoeg is, hapert of wegvalt. Vaak heb jij dit niet door waardoor je denkt veilig op wifi te zitten. Telefoons zijn er tegenwoordig op gemaakt om in deze gevallen de 'gaten' in het wifi netwerk op te vullen.



Sommige telefoon verliezen zelfs standaard de wifi verbinding zodra ze op standby gezet worden. Dit zal dus vaak in de nacht voorkomen. Gelukkig zijn er een hoop tips & tricks om dit te voorkomen. Er worden al een paar goede tips gegeven door Friesian. Wij geven zelf ook een hoop tips en uitleg om binnen je bundel te blijven. Deze vind je hier. Daarnaast vind je via deze blog hoe je in kunt zien waaraan jouw MB's nu precies opgaan. Hebben jullie hier wat aan? Is het voor jullie wat meer te verklaren hoe dit gekomen is?



Natuurlijk hoor ik graag van jullie of er nog vragen of onduidelijkheden zijn.



@Friesian, heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord en tips en tricks! Dit is zeker waardevol :)



Groetjes,

Angela
Bekijk originele reactie

14 reacties

Beste Talitabakir,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Gelukkig kwam er er toen 'vrij' snel achter en is mijn rekening iets minder dan van jou. Maar nog steeds gigantisch veel. Ik schrik hier enorm van en het klopt van geen kanten. Op internet lees ik dat er meer van dit soort klachten zijn.. Heb jij ook in je factuur op bepaalde momenten heel vaak 60001kb verbruikt zonder dat je daadwerkelijk op internet zat?
Simyo wat is jullie reactie hierop? Ik altijd heel erg zuinig met mijn internet en opeens, terwijl ik niet eens de mogelijkheid had om op mijn telefoon te internetten, wordt er gigantisch veel data gebruikt. Ik lees terug bij meerdere klachten (zie het forum van het programma RADAR, dat dit steeds 60001kb of 60002kb is (heel vaak achter elkaar) Wel opvallend dat iedereen met deze klacht precies deze data verbruikt.
Ik heb net mijn factuur gecheckt, en je hebt helemaal gelijk over 60001 of 60002kb. Wat zou dat kunnen zijn?
Alhoewel ik voor mezelf met mijn bijdrages ben gaan minderen op het forum, wil ik jullie toch wat behulpzaam zijn. Ik ben overgestapt naar een andere stal...

Simyo is een dochter van KPN, maakt gebruik van het KPN netwerk. Jullie telefoons, die van mij en alle andere smartphone gebruikers hebben te maken met o.a. achtergrondprocessen, apps die worden bijgewerkt afhankelijk van hoe de instellingen staan via welk netwerk !
Simyo krijgt zijn informatie over dataverbruik van KPN in blokken zoals door jullie aangegeven. Een smartphone is een pc op madurodam-schaal, deze maakt constant verbindingen.
Jullie kunnen veel terugzien via datameters (monitors- apps, of bij gegevensgebruik).
Wanneer de wi-fi verbinding niet optimaal is/verbroken wordt de data via de provider gehaald...
Kijk jullie instellingen na....vliegtuigstand...sim is dan geblokkeerdbij inschakeling bijvoorbeeld in de nachtelijke uren.
Controleer of apps alleen worden bijgewerkt via wi-fi. Systeem upgrades worden vaak binnengehaald in de nachtelijke uren...vliegtuigstand daarna alleen wi-fi aanzetten !

:)Suuk 6,
Een moderator zal ook nog een toelichting geven...
Ik hoop dat voor jullie mijn woorden waardevol zijn...

Friesian aka ut paerdjuh.
Hier speelt hetzelfde. De eerste week van augustus was ik in het buitenland en 2 weken na terugkomst valt mijn telefoon kapot en kan ik mijn SIM kaart niet gebruiken. Hoe verklaart Simyo een rekening van €140,00 boven de bundel?! Een verklaring van de hoge " buiten de bundel" kosten lijkt me wel op zijn plaats Simyo!
Mensen, ik heb naar Simyo gebeld, en dat is denk ik het beste wat je kunt doen. Mailen, etc helpt niet echt.
Ik zou bellen, en duidelijk zijn!
Reputatie 7
Badge +10
Talitabakir, Else9 & Saffie,

Allereerst wil ik jullie van harte welkom heten op het Simyo Forum.

Ik begrijp dat jullie allemaal erg geschrokken zijn van een hoge factuur. Dat jullie hier wat meer uitleg over willen kan ik begrijpen. Het is natuurlijk nooit leuk om onverwacht een hoge factuur te krijgen.

Friesian heeft jullie al een hoop kunnen uitleggen. Dit is natuurlijk super fijn 🙂 Bedankt hiervoor! Zoals hij aangeeft, worden datasessies standaard is stukjes op de factuur gezet. Het maximum aantal MB's voor 1 zo'n stukje is 60002KB. Op het moment dat er een grote datasessie gaande is op de telefoon, wordt dit dus in meerdere stukken opgedeeld. Daarom zien jullie dit terug.

Het 2e punt wat Friesian aangeeft klopt ook. Op het moment dat jouw telefoon wacht op de wifi verbinding, kan het zijn dat je ondertussen een verbinding maakt met ons netwerk. Zo werkt het ook als de wifi verbinding net even niet sterk genoeg is, hapert of wegvalt. Vaak heb jij dit niet door waardoor je denkt veilig op wifi te zitten. Telefoons zijn er tegenwoordig op gemaakt om in deze gevallen de 'gaten' in het wifi netwerk op te vullen.

Sommige telefoon verliezen zelfs standaard de wifi verbinding zodra ze op standby gezet worden. Dit zal dus vaak in de nacht voorkomen. Gelukkig zijn er een hoop tips & tricks om dit te voorkomen. Er worden al een paar goede tips gegeven door Friesian. Wij geven zelf ook een hoop tips en uitleg om binnen je bundel te blijven. Deze vind je hier. Daarnaast vind je via deze blog hoe je in kunt zien waaraan jouw MB's nu precies opgaan. Hebben jullie hier wat aan? Is het voor jullie wat meer te verklaren hoe dit gekomen is?

Natuurlijk hoor ik graag van jullie of er nog vragen of onduidelijkheden zijn.

@Friesian, heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord en tips en tricks! Dit is zeker waardevol :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Die blokken die jullie zien moet je dus bij elkaar optellen. Dan komt er een paar 100 MB uit. Dit duidt op een upgrade van je systeem of firmware daarvan. Geeft meteen een indicatie welke je instellingen je dus kunt aanpassen ter voorkoming.
hoe alles werkt, doet snap ik nu. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat elke maand 13euro betaal en er niet overheen ga. Opeens moet ik 277,66-, betalen omdat ik over mijn bundel ben gegaan, terwijl ik er niks van weet!? Hoe? Ik zou een waarschuwing sms moeten krijgen, en daar gaat het mij om, dat ik niks te horen krijg. Natuurlijk gaan er dan mensen van uit dat ze nog in hun bundel zitten. Ik kan dit niet betalen, als student, heb elke cent nodig. Anders had ik ook geen 13euro abbonoment wat ik wél kan betalen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Talitabakir,

Ik vind het fijn om te horen dat je de aangegeven uitleg begrijpt. Dit is belangrijk zodat het hopelijk in de toekomst kan worden voorkomen.

Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij kunnen namelijk terugzien wanneer de sms'jes zijn verzonden. Op 11 augustus is de 80 % sms om 13:40 uur gestuurd. En de 100 % sms is op 13 augustus om 19:42 uur gestuurd. Ze hebben daarnaast ook aangegeven dat de sms'jes zijn ontvangen. Ze zijn dus aangekomen.

Daarnaast zie ik dat je ondertussen ook telefonisch contact hebt gehad met mijn collega Brandon 🙂 Hij heeft gevraagd aan onze Backoffice of we eventueel kunnen tegemoetkomen in de kosten. Ze zijn deze aanvraag nog aan het behandelen.

Laat je het weten zodra je een reactie hebt?

@Raytje, dankjewel voor je reactie 🙂
Is goed! Doe ik!
Reputatie 6
Badge +10
Alvast hartelijk dank voor je reactie Talitabakir. We zijn erg benieuwd of ze je tegemoet kunnen komen 🙂.

Groetjes, Tiury
Hallo iedereen,

Ik heb een mailtje gekregen dat ze mij tegemoet komen. Echt super! Ben ook heel erg goed geholpen.

Bedankt allemaal!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Talitabakir,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik zal ook aan ons backoffice team doorgeven dat je er blij mee bent 🙂. Kunnen wij ook weer met een gerust hart aan het werk.

Groetjes, Tiury

Reageer