.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zoveel internet verbruik?

  • 29 June 2020
  • 6 reacties
  • 212 Bekeken

Het is nu al de derde keer dat ik flinke mobiele data kosten heb, tot nu toe wordt dit steeds met mij opgelost maar elke keer is het weer een flinke hartaanval. We gaan het nu voor derde maal proberen op te lossen maar ik ben er moe van echt moe van deze situatie voor 59 mb verbruik tellen ze 8,90 en elke seconden zegt de telefoon dat ik deze verbruikt… ronduit belachelijk! Extra mbs besteld en pakket heeft niet gepakt wat resulteert in een flinke rekening maar waarvoor? Dat is voor mij nog steeds een vraag. Het is om te huilen en diep triest en ik hoop voor de derde maal weer op een fatsoenlijke oplossing omdat het gewoon weg niet mogelijk is wat er gebeurt ....

icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 June 2020, 10:15

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij is het niet zo dat Simyo buitensporig veel MBs verbruikt, dat wordt gedaan door jouw toestel.

Daarom vraagt de klantenservice vaak om te achterhalen waarom je zoveel MBs meer dan de bundel hebt verbruikt. In deze blog kan je lezen hoe je op je toestel kunt achterhalen welke app veel data verbruikt.

Dat heb je nodig alle tips in deze blog te kunnen uitvoeren. Die tips helpen je om je toestel zodanig in te stellen, dat binnen je bundels blijft.

MBs, die je reeds buiten de bundel hebt verbruikt, kun je niet meer met een extra MB bundel binnen een bundel krijgen. Het is daarom van belang om tijdig extra MBs in te kopen. Het beste is misschien zelfs (aangezien het vaker voorkomt) om te overwegen een grotere databundel te nemen binnen je abonnement.

Als forum expert (= behulpzame klant) kan ik je echter niet veel meer helpen. Een moderator komt vandaag of morgen hier langs om te kijken of hij/zij je verder kunnen helpen.

Hoi Groentjuh, 

Bedankt voor je snelle reactie en je expertise.

Echter ben ik hier al meermaals over in contant met Simyo. 

Ik heb dus deze maand voor het eerst 15 GB ipv de gebruikelijke 8 GB. (EEN HOGER ABONNEMENT GEEFT HET ZICH NIET, ANDERS HAD IK DIT GEDAAN)

Laat het nu net deze maand zijn dat ik over mijn 15 GB heen ga terwijl ik in de voorgaande 5 jaren dit nooit had, zelfs afgelopen maanden ben ik daar niet overheen gegaan toen ik 8 GB pakket had. Vind je het raar dat ik dit echt heel vreemd vindt en raar ga denken.

Ik heb alle tips al meermaals in acht genomen en gebruikt maar dit wil niet helpen.

De hele maand ging het goed vanaf 9 juni waren mijn 15 GB al op en tot 27 juni gaat dit goed - ik zeg op - en ja hoor nog geen 12 uur later heb ik een rekening van over de 100 euro. Ik kan niet anders dan gek gaan denken… 

& DIT TERWIJL IK AL BUNDELS HAD BIJGEKOCHT 

maar de ene laatste bundel die ik kocht heeft '’niet gepakt'’ wat ook raar is … 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Tiffany, 

Welkom op ons forum!

Erg vervelend dat je weer zo verrast wordt door de in rekening gebrachte kosten :sweat:

Wat bedoel je met dat je extra MB's niet gepakt hebben? Want volgens onze gegevens zijn die gelijk actief geworden nadat je ze gekocht hebt en heb je er zonder problemen gebruik van gemaakt. Na het kopen van die eerste viel alles in eerste instantie binnen die extra bundel. En na het kopen van die tweede extra bundel heb je ook geen extra kosten meer gehad voor het gebruik van mobiel internet. Heb je onze waarschuwingen over het hoofd gezien?

Feit is wel dat het verbruik echt heeft plaatsgevonden en dat je hier zelf voor verantwoordelijk bent. We zijn je in het verleden al meerdere malen tegemoetgekomen en dat kan ik helaas niet nog een keer aanbieden. Je kunt op verzoek wel een betalingsregeling treffen voor deze factuur!

Je zou dit blog over het krijgen van inzicht in je dataverbruik nog eens kunnen bekijken. Hopelijk kom je er dan achter wat het probleem veroorzaakt!

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes,
Bas

Bas, alles wat jullie aandragen heb ik gedaan…. tussen de eerste een tweede afgeschreven bundel heb ik op zaterdag nog een bundel aangevraagd dit kunnen jullie zien aan mijn klikgedrag achter de schermen. Hier is echter Iets mis gegaan wat resulteert in een rekening van extra kosten a 100 euro in 12 uur! Dat is buitensporig en niet reëel. Ik kan discussies met jullie hierover blijven voeren en uiteraard Zijn jullie me al eerder tegenmoet gekomen. Logisch gezien de situatie, het verbruik en de kosten. Deze keer dienen jullie dit nogmaals te doen maar uiteraard wordt dit is lastige Zaak. Toch ben ik van mening dat ik hier recht op heb!  Echter heb ik vrijdag mijn abonnement opgezegd en heb ik van za op zo deze kosten gemaakt terwijl ik za nog een extra bundel aanvraag deed. Het blijft een oneerlijk kat en muis spel waarin de klant buitensporige kosten op het bordje krijgt voorgeschoteld. Ben weer in overleg met klantenseRvice

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tiffany,

 

Ik heb voor de zekerheid nog even meegekeken naar jouw aansluiting en verbruik.

 

Je bundel was op 21 juni om 21:04 helemaal verbruikt.

Op 23 juni om 17:13 heb je een extra 500mb bundel aangeschaft, deze was op 24 juni om 13:49 helemaal verbruikt. 

Op 28 juni om 20:15 heb je weer 500mb aangeschaft, deze is niet helemaal verbruikt.

 

Het verbruik wat voor het buiten de bundel tarief is berekend heeft plaats gevonden op 27 juni, toen was er dus geen internetbundel actief. De kosten zijn dus wel terecht en het is niet zo dat er iets mis is gegaan, ik zie dat je inmiddels op hebt gezegd maar ik raad je alsnog aan om in je toestel uit te zoeken wat er precies gebeurd is. 

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer