Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zoveel internet verbruik?

  • 29 juni 2020
  • 6 reacties
  • 206 Bekeken

Het is nu al de derde keer dat ik flinke mobiele data kosten heb, tot nu toe wordt dit steeds met mij opgelost maar elke keer is het weer een flinke hartaanval. We gaan het nu voor derde maal proberen op te lossen maar ik ben er moe van echt moe van deze situatie voor 59 mb verbruik tellen ze 8,90 en elke seconden zegt de telefoon dat ik deze verbruikt… ronduit belachelijk! Extra mbs besteld en pakket heeft niet gepakt wat resulteert in een flinke rekening maar waarvoor? Dat is voor mij nog steeds een vraag. Het is om te huilen en diep triest en ik hoop voor de derde maal weer op een fatsoenlijke oplossing omdat het gewoon weg niet mogelijk is wat er gebeurt ....

icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 juni 2020, 10:15

Volgens mij is het niet zo dat Simyo buitensporig veel MBs verbruikt, dat wordt gedaan door jouw toestel.

Daarom vraagt de klantenservice vaak om te achterhalen waarom je zoveel MBs meer dan de bundel hebt verbruikt. In deze blog kan je lezen hoe je op je toestel kunt achterhalen welke app veel data verbruikt.

Dat heb je nodig alle tips in deze blog te kunnen uitvoeren. Die tips helpen je om je toestel zodanig in te stellen, dat binnen je bundels blijft.

MBs, die je reeds buiten de bundel hebt verbruikt, kun je niet meer met een extra MB bundel binnen een bundel krijgen. Het is daarom van belang om tijdig extra MBs in te kopen. Het beste is misschien zelfs (aangezien het vaker voorkomt) om te overwegen een grotere databundel te nemen binnen je abonnement.

Als forum expert (= behulpzame klant) kan ik je echter niet veel meer helpen. Een moderator komt vandaag of morgen hier langs om te kijken of hij/zij je verder kunnen helpen.

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij is het niet zo dat Simyo buitensporig veel MBs verbruikt, dat wordt gedaan door jouw toestel.

Daarom vraagt de klantenservice vaak om te achterhalen waarom je zoveel MBs meer dan de bundel hebt verbruikt. In deze blog kan je lezen hoe je op je toestel kunt achterhalen welke app veel data verbruikt.

Dat heb je nodig alle tips in deze blog te kunnen uitvoeren. Die tips helpen je om je toestel zodanig in te stellen, dat binnen je bundels blijft.

MBs, die je reeds buiten de bundel hebt verbruikt, kun je niet meer met een extra MB bundel binnen een bundel krijgen. Het is daarom van belang om tijdig extra MBs in te kopen. Het beste is misschien zelfs (aangezien het vaker voorkomt) om te overwegen een grotere databundel te nemen binnen je abonnement.

Als forum expert (= behulpzame klant) kan ik je echter niet veel meer helpen. Een moderator komt vandaag of morgen hier langs om te kijken of hij/zij je verder kunnen helpen.

Hoi Groentjuh, 

Bedankt voor je snelle reactie en je expertise.

Echter ben ik hier al meermaals over in contant met Simyo. 

Ik heb dus deze maand voor het eerst 15 GB ipv de gebruikelijke 8 GB. (EEN HOGER ABONNEMENT GEEFT HET ZICH NIET, ANDERS HAD IK DIT GEDAAN)

Laat het nu net deze maand zijn dat ik over mijn 15 GB heen ga terwijl ik in de voorgaande 5 jaren dit nooit had, zelfs afgelopen maanden ben ik daar niet overheen gegaan toen ik 8 GB pakket had. Vind je het raar dat ik dit echt heel vreemd vindt en raar ga denken.

Ik heb alle tips al meermaals in acht genomen en gebruikt maar dit wil niet helpen.

De hele maand ging het goed vanaf 9 juni waren mijn 15 GB al op en tot 27 juni gaat dit goed - ik zeg op - en ja hoor nog geen 12 uur later heb ik een rekening van over de 100 euro. Ik kan niet anders dan gek gaan denken… 

& DIT TERWIJL IK AL BUNDELS HAD BIJGEKOCHT 

maar de ene laatste bundel die ik kocht heeft '’niet gepakt'’ wat ook raar is … 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Tiffany, 

Welkom op ons forum!

Erg vervelend dat je weer zo verrast wordt door de in rekening gebrachte kosten :sweat:

Wat bedoel je met dat je extra MB's niet gepakt hebben? Want volgens onze gegevens zijn die gelijk actief geworden nadat je ze gekocht hebt en heb je er zonder problemen gebruik van gemaakt. Na het kopen van die eerste viel alles in eerste instantie binnen die extra bundel. En na het kopen van die tweede extra bundel heb je ook geen extra kosten meer gehad voor het gebruik van mobiel internet. Heb je onze waarschuwingen over het hoofd gezien?

Feit is wel dat het verbruik echt heeft plaatsgevonden en dat je hier zelf voor verantwoordelijk bent. We zijn je in het verleden al meerdere malen tegemoetgekomen en dat kan ik helaas niet nog een keer aanbieden. Je kunt op verzoek wel een betalingsregeling treffen voor deze factuur!

Je zou dit blog over het krijgen van inzicht in je dataverbruik nog eens kunnen bekijken. Hopelijk kom je er dan achter wat het probleem veroorzaakt!

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes,
Bas

Bas, alles wat jullie aandragen heb ik gedaan…. tussen de eerste een tweede afgeschreven bundel heb ik op zaterdag nog een bundel aangevraagd dit kunnen jullie zien aan mijn klikgedrag achter de schermen. Hier is echter Iets mis gegaan wat resulteert in een rekening van extra kosten a 100 euro in 12 uur! Dat is buitensporig en niet reëel. Ik kan discussies met jullie hierover blijven voeren en uiteraard Zijn jullie me al eerder tegenmoet gekomen. Logisch gezien de situatie, het verbruik en de kosten. Deze keer dienen jullie dit nogmaals te doen maar uiteraard wordt dit is lastige Zaak. Toch ben ik van mening dat ik hier recht op heb!  Echter heb ik vrijdag mijn abonnement opgezegd en heb ik van za op zo deze kosten gemaakt terwijl ik za nog een extra bundel aanvraag deed. Het blijft een oneerlijk kat en muis spel waarin de klant buitensporige kosten op het bordje krijgt voorgeschoteld. Ben weer in overleg met klantenseRvice

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Tiffany,

 

Ik heb voor de zekerheid nog even meegekeken naar jouw aansluiting en verbruik.

 

Je bundel was op 21 juni om 21:04 helemaal verbruikt.

Op 23 juni om 17:13 heb je een extra 500mb bundel aangeschaft, deze was op 24 juni om 13:49 helemaal verbruikt. 

Op 28 juni om 20:15 heb je weer 500mb aangeschaft, deze is niet helemaal verbruikt.

 

Het verbruik wat voor het buiten de bundel tarief is berekend heeft plaats gevonden op 27 juni, toen was er dus geen internetbundel actief. De kosten zijn dus wel terecht en het is niet zo dat er iets mis is gegaan, ik zie dat je inmiddels op hebt gezegd maar ik raad je alsnog aan om in je toestel uit te zoeken wat er precies gebeurd is. 

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer