.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zo een hoge rekening heb?

  • 22 April 2016
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken

Afgelopen maand kreeg ik een rekening binnen van Simyo van ruim 163 euro vanwege hoge datakosten, geschrokken door dit hoge bedrag ben ik naar de gespecificeerde factuur gegaan om te kijken wat er aan de hand was. Daar stond dat ik op 6 maart blijkbaar al door mijn bundel heen was, terugkijkend naar mijn sms geschiedenis zag ik inderdaad dat ik op 6 maart 20:50 een smsje heb gehad dat ik door 80% van m'n internetbundel heen, ergens later die dag (ik kan op mijn iPhone hiervan het exacte tijdstip niet zien) heb ik een smsje gehad dat mijn internetbundel op was. Simyo begint om 21:11 met het registreren van buitenbundelgebruik, wat zou betekenen dat ik in 20 minuten tijd 400 mb heb verbruikt. Namelijk 20% van mijn bundel van 2000 mb. Maar dan wordt het nog mooier, tussen 21:11:22 en 21:16:21 heb ik volgens simyo wel 453 mb gebruikt. Ik zou het een fijn idee vinden dat jullie internetverbinding die snelheid aan kan maar dit kan niet kloppen naar mijn idee. Zeker aangezien ik naar mijn weten op dat moment helemaal geen gebruik heb gemaakt van het 3g netwerk aangezien ik op dat moment thuis was en dus internette via mijn wifi verbinding. Bovendien heb ik toen gelijk een extra bundel aangeschaft van 500 mb. Graag zou ik willen weten wat er hier gebeurd is, en hoe dit gebeurd kan zijn.
icon

Beste antwoord door Caspar 23 April 2016, 15:59

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +9
Hoi suzanne286,

Welkom op het forum.

Dat moet schrikken zijn geweest voor je, zo een hoge rekening!!

Ik heb naar je aansluiting gekeken en zie dat je een paar keer MB's hebt bijgekocht, wat al een hoop kosten heeft gescheeld. De eerste keer heb je echter te laat MB's bijgekocht waardoor er kosten zijn ontstaan. Er is nog een moment waar er veel kosten zijn ontstaan en dat is aan het einde van de maand nadat je 4e bijgekochte bundel op is gegaan.

Je vind het raar dat er zoveel MB verbruikt kan worden in zo een korten tijd, dat snap ik heel goed!! Ik kan je echter garanderen dat dit zeker mogelijk is, hoe vervelend dat ook is. Doordat je daar zo verbaasd over was en naar jouw idee je telefoon ook geen data heeft verbruikt in die periode, is het heel belangrijk om te achterhalen waardoor er zoveel internet is verbruikt. Dan kan je er in ieder geval voor zorgen dat je niet weer zo een hoge rekening krijgt! Wij kunnen vanwege privacy redenen niet zien waar je MB verbruik aan op is gegaan, maar gelukkig kun jij dat wel zien. Klik hier om te zien hoe je dat kunt doen.

Ik hoor graag van je of je de boosdoener van je hoge internetverbuik hebt kunnen achterhalen.

Groetjes,
Caspar

Reageer