.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik plotseling hoge kosten heb?

  • 11 January 2018
  • 4 reacties
  • 175 Bekeken

Badge
Ik zit in Frankrijk en gebruik mijn internet bundel van 2 GB hier. Omdat ik bang ben buiten mijn bundel te gaan controleer ik mijn verbruik een paar keer per dag. Toen ik vanmiddag om 2 uur begon met internetten controleerde ik mijn verbruik en het was rond de 1 GB, een paar minuten later kreeg ik een berichtje dat ik 80% van mijn bundel verbruikt had, weer een minuut later kreeg ik een sms dat het op was en het volgende sms was dat ik 60 euro buiten mijn bundel zat. Tussen door controleerde ik ook telkens het verbruik op Mijn Simyo waar ik toen nog 990 MB over had. ( waar ik helaas geen screenshot van heb) Toen ik hem even later weer vernieuwde was er nog 170 MB over en weer iets later gaf hij ook daar aan dat ik 60 euro buiten mijn bundel zat. Ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren aangezien ik telkens mijn verbruik heb gecontroleerd en ook bewust heb gekeken dat ik het scherm vernieuwde. Het ziet er naar uit dat het verbruik wel door is gegaan maar dat mijn Simyo niet werd bij gewerkt en dat de sms-jes niet doorkwamen.
Ik heb hierover reeds een mailtje gestuurd maar wellicht kan hier iemand me uitleggen hoe dit heeft kunnen gebeuren ?

icon

Beste antwoord door Caspar 12 January 2018, 13:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Standen op de MijnSimy pagina / app worden altijd met vertraging bijgewerkt. In Nederland moet Simyo deze gegevens van KPN krijgen en in het buitenland van de provider waarmee de telefoon verbonden was en dat kan dan nog langer duren.

Het 80% berichtje is wel leidend, deze komen namelijk rechtstreeks van het netwerk. Advies is om MB's bij te kopen op de MijnSimyo pagina / app. Let wel gekochte MB's worden niet verrekend met reeds gemaakte buiten de bundelkosten.

Of ga verder op alleen Wifi, zet dan de buitenland optie op de MijnSimyo pagina / app uit.

Een moderator zal u nog te woord staan in dit topic. Die zijn van Simyo.
Badge
Hoi Ray, dank je voor de reactie, ja ik heb via FB ook al even een reactie ontvangen. Had van haar inderdaad begrepen dat de Mijn Sim pagina met vertraging werkt. Wat ik echter niet begrijp dat als het 80% berichtje op de juiste tijd aankwam hoe ik dan 5 minuten later 60euro buiten mijn bundel ben gegaan.Het enige wat ik in de tussen tijd heb gedaan is de Mijn Simyo pagina een aantal keer vernieuwen. Ik heb inderdaad al MB’s bijgekocht maar ik was van plan dat te doen na het bericht dat mijn internet bundel op was maar ja het ging dus ineens heel heel snel.
Het zou best kunnen dat ik het internet te veel gebruikt heb maar volgens mij zijn de berichtjes op een of andere manier niet op tijd verstuurd. Als je naar de volgorde kijkt zie je dus ook dat ik eerst een berichtje kreeg dat ik 60 euro had verbruikt daarna kreeg ik er eentje die zei dat ik 48 euro had verbruikt.
Wel ik wacht op het contact van de moderator.
Badge
De SMS was inderdaad te laat verzonden en de rekening zal worden gewijzigd.
Fijn deze snelle afhandeling 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi mieske33,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat het zo snel ging met de MB's terwijl je in het buitenland was. De kosten worden inderdaad vergoed omdat de waarschuwing te laat binnen is gekomen. Je hoeft je hier dus geen zorgen over te maken. Verder zullen we ervoor zorgen dat de sms'jes vanaf nu wel op het juiste moment binnen komen!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp.

Reageer