.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik een foutieve factuur heb ontvangen?

  • 28 March 2018
  • 7 reacties
  • 165 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Bij de factuur voor februari hebben jullie bijna 400 euro gerekend voor data (binnen ned) buiten de bundel terwijl de bundel niet eens volledig is gebruikt. De kosten voor de bundel zijn wel volledig berekend.
Ik zou overstappen maar heb dit geannuleerd Dit alles liep via wat de nieuwe provider zou zijn. Voor de goede orde; contract voor dit nr. is daar nooit ingegaan. Daarnaast klopt maart zonder dat daar over is gecorrespondeerd met simyo wel weer gewoon. Vandaaag met simyo gebeld. Daar werd toegegeven dat het een administratieve fout was. Maar er kon niet worden gegarandeerd dat het goed kwam. 😆Onbegrijpelijk. Gevraagd dan iemand te spreken die dat wel kon maar dat was uiteraard weer niet mogelijk. Nu wordt er verwacht dat je 3 dagen op een antwoord wacht. Bij simyo gebleven omdat jullie bekend staan om de goede service maar daar merk ik nu weing van. Een zo duidelijk fout zou toch zo opgelost moeten kunnen worden. Het gaat hier niet om een klein bedrag.
icon

Beste antwoord door Niels 29 March 2018, 12:51

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als ervaren forum klant, heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Dit is echter werk voor een moderator. Deze komt meestal binnen één werkdag met een antwoord.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Oly,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is natuurlijk schrikken, zo'n hoge factuur. Het gaat zeker niet om een klein bedrag! Omdat de overstap naar een andere provider niet is doorgezet, is er bij ons wat fout gegaan. Je bel- en internetbundel zijn niet geheractiveerd, waardoor de hoge rekening is ontstaan. Inmiddels zijn de bundels wel weer actief, vandaar dat de factuur van maart wel klopt.

Ik zie dat je de factuur inmiddels hebt gestorneerd. Dit is prima, dan zal ik ervoor zorgen dat er een factuur met het juiste bedrag jouw kant op komt 🙂 Want de kosten zijn natuurlijk onterecht. Ook zal ik de factuur pauzeren, zodat je hier geen berichten meer over krijgt. Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie, Groentjuh!

Groetjes,
Niels
Beste Niels,

Bedankt voor je reactie en ik ga ervan uit dat het weer in orde komt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Oly,

Super 🙂 Graag gedaan! Geniet van je weekend/Pasen!

Groetjes,
Jihane
Beste simyo

Jullie hebben een administratieve fout gemaakt en dan ontvang ik vandaag volgende bericht.

Inmiddels is de betalingstermijn van deze factuur voor je Simyo telefoonnummer XXXXXXXXXX verstreken. Klik XXXXXX en betaal via het tabblad Facturen.

Op dit moment is het openstaande bedrag:
Factuur:€407,98Incassokosten: €0,00Correctie: €-386,98Reeds betaald: €-0,00Totaalbedrag:€21,00

Maak binnen 15 dagen na ontvangst van deze e-mail het openstaande bedrag van € 21,00 aan ons over via Mijn Simyo.

Bij een volgende herinnering worden maximaal € 40,00 incassokosten in rekening gebracht.



Niet zo netjes eerst zelf een fout maken en dan een bericht sturen en dreigen met incasso kosten
Valt me tegen. Heb het Bedrag op jullie eigen aanraden teruggeboekt. Kan niet zeggen dat ik simyo nog zou aanraden.

Teleurgestelde klant.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Oly,

Is deze 21 euro niet het bedrag wat je moest betalen, de eigenlijke factuur.
Deze kon waarschijnlijk niet via automatische incasso afgeschreven worden en dan stuurt het systeem zo'n standaard, in jouw geval niet zo'n leuk bericht.

Ik weet het uiteraard niet zeker omdat ik als klant niet in de systemen van Simyo kan kijken.

Je telefoonnummer zal een moderator verwijderen i.v.m. je privacy.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Oly,

Wat balen dat het mis is gegaan met je factuur. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je schrikt van een hoge factuur en een betalingsherinnering.

Wat franswon al vermoedde, klopt inderdaad. Mijn collega's van de financiële afdeling hebben je factuur aangepast, daarom zie je ook staan: "Correctie: €-386,98". Omdat je de incasso hebt teruggeboekt heb je automatisch dit e-mailtje gekregen. Mijn collega had wel even kunnen uitleggen dat je automatisch een betalingsherinnering zou krijgen met het aangepaste factuurbedrag. Excuses daarvoor.

Aangezien wij een foutje gemaakt hebben hoef je natuurlijk niet bang te zijn voor incassokosten. Er staat nu alleen nog het kloppende factuurbedrag van €21,00 open. Je kunt je factuur eenvoudig betalen via de link in de e-mail trouwens.

Om je privacy te bescherming heb ik je telefoonnummer en de betaallink uit je bericht verwijderd. Het forum is immers openbaar en het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen je gegevens kan zien.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Thomas

@franswon bedankt 🙂

Reageer