.

Beantwoord

Hoe kan het dat er een nummer (1888) op de factuur staat waar niet naar gebeld is?

  • 19 June 2020
  • 5 reacties
  • 539 Bekeken

Er staat een nummer (service 1888) op de factuur van mijn vader (90 jaar) over de maand mei waar niet is naar gebeld, kosten 10,40. Volgens de factuur is om 8:14 op 7 mei hiernaar gebeld. Mijn vader is weduwnaar en slaapt nog rond dat tijdstip. Kunnen jullie verklaren hoe dat komt?

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 20 June 2020, 13:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

HoiHoi Cor_C.

De telefoon heeft een logboek met gesprekken en berichten. Zie je het nummer dus niet op de telefoon terug in het logboek?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Cor_C,

 

Welkom op het Simyo Forum! Het is zeer begrijpelijk dat je graag wilt weten wat er gebeurd is! 

 

Ik heb de aansluiting van je vader bekeken en zie inderdaad het gesprek waar het om gaat. Het gesprek is direct vanaf de simkaart geregistreerd en het gaat om een dienst van de KPN om nummers op de zoeken. Deze gesprekken kosten een euro per minuut.

 

Ik vraag me net als Friesian af of je dit gesprek in de belgeschiedenis in de telefoon van je vader terug kunt vinden? Ik hoor het graag van je. 

 

Bedankt voor het meedenken Friesian! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Hallo,

heb even geduurd, mijn vader woon niet om de hoek.. Maar goed, ik heb zijn bel geschiedenis bekeken, staat veel in maar geen geen uitgaand bericht van dat gesprek….

Ter informatie, mijn vader heeft een senioren telefoon (merk doro), daar staan 10 nr in geprogrammeerd die hij gebruikt. Hij is niet bekend met services nummer 1888. Op het bel moment lag mijn vader nog op 1 oor. 

Wat is er nog nodig om te kunnen achterhalen hoe het kan dat dit toch op zijn simkaart is geregistreerd?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Cor_C,

 

Vreemd dat je het niet terug kan vinden in de belgeschiedenis! Het gesprek heeft namelijk echt plaatsgevonden  vanaf het toestel waar de simkaart op dat moment in zat. 

Heeft iemand anders nog toegang tot de telefoon, of was je vader die dag misschien eerder op? 

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo Tessanne,

mijn vader is weduwnaar en woont zelfstandig, niemand anders heeft toegang tot de telefoon.

Hij heeft me vertelt dat hij nog sliep op de bewuste ochtend en tijdstip. Verder maakt hij alleen gebruik van de voor geprogrammeerde nummers op zijn toestel.

Het blijft een vreemde situatie, ik zou graag willen weten hoe we nu verder moeten of wat er nog gedaan kan worden om hier duidelijkheid in te krijgen.

 

Reageer