.

Beantwoord

Hoe hoog wordt mijn laatste factuur?

  • 14 November 2014
  • 25 reacties
  • 1100 Bekeken

Hoi,

binnenkort krijg ik een nieuwe telefoon, met een nieuw abonnement (bij Vodafone). Als het goed is gaat dit abonnement 16 december in, maar ik krijg de telefoon al eerder.
Ik vraag me af of ik voor december dan toch de volle pond moet betalen, of maar ongeveer de helft.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ernst 16 November 2014, 16:13

Bekijk originele reactie

25 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lisa23, welkom op het Simyo forum! En jammer dat je weggaat :(

Wanneer je abonnement ergens halverwege de maand stopt omdat je nummer wordt overgezet, hoef je natuurlijk niet de gehele maand te betalen.
Als het goed is komt dit ook zo op je factuur te staan. Mocht dit anders zijn, laat het dan even weten. Dan zetten we het gewoon recht voor je.
Hallo Lisa en Ernst,

Het klopt niet helemaal, dus ik zou het wel in de gaten houden.

Ben vorige maand overgestapt omdat ik een nieuwe telefoon wou met data.
14 nov. zou de nummer overname zijn, dat is goed gegaan, telefoon deed het niet meer en met nieuwe sim van Hollandse Nieuwe belde ik met hetzelfde nummer.
Echter gisteren kreeg ik een factuur met betaling van abb. voor de hele maand november.
Gezocht naar telefoonnummer helpdesk, maar dat is 1200 vanaf simyo telefoon, die heb ik dus niet meer.

Even lopen zoeken, maar op site ook geen nummer gevonden, vandaar kijken of er via dit forum reactie komt hoe dit recht te zetten. (ik wil niet meteen de incasso blokkeren)

Gr. Peter
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Peter59,

Welkom op het forum! Wel jammer dat je ons hebt verlaten:(

Ik zie dat er bij jouw laatste factuur inderdaad wat fout is gegaan. De kosten voor de gehele maand zijn per ongeluk toch op je factuur terecht gekomen. Sorry hiervoor, wij gaan dit uiteraard rechtzetten voor je.

Kun je de betaling terug boeken op het moment dat deze wordt afgeschreven? Dit kan vaak via de online omgeving van je bank. Wij zullen dan per email de juiste factuur, met een link om te betalen, toesturen.

Kun je me even laten weten of de oplossing zo duidelijk is?
Ik haal dit topic even omhoog, want het is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb in november een factuur van 22,40 betaalt, ik neem aan dat ik vooruit betaal en dat dit dus voor december was? Wanneer krijg ik dan het geld terug? Ik heb er immers maar een halve maand gebruik van gemaakt. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Lisa23,

Fijn dat je nog even een bericht stuurt.:) Wel jammer om te zien dat je ons daadwerkelijk hebt verlaten.
In de meeste gevallen wordt dit automatisch verrekend. Helaas is dit bij jou niet gebeurd. Ik heb het daarom handmatig naar rato verrekend en een terugbetaling aangemaakt. Het bedrag van € 11,17 wordt terug gestort op je rekening. Dit zal binnen 2 weken op je rekening staan.

Heb ik je vraag zo beantwoord?
Ik heb per 1 februari opgezegd, waarwij ook mijn nummer is overgezet.
Nu krijg ik toch een faktuur over de maand februari. Hoe kan dat?
Waarschijnlijk is dit je laatste factuur met de kosten die gemaakt zijn in januari. Open je factuur en je ziet waarvoor je moet betalen.
Nee, mijn kosten voor januari waren 0,00.
Het zijn de abonnementskosten voor februari
Dan wil ik je vragen om te wachten op een moderator. Maar aangezien het nu weekend is, is er kans dat dit maandag word. 
Reputatie 4
Badge +10
Hoi M.J.R., welkom op het Simyo forum!

Goed dat je het even aangeeft 🙂 Ik zie dat je op 2 februari bent overgestapt.

Op je factuur van januari staan inderdaad abonnementskosten voor de volledige maand februari. Sorry voor het ongemak. Je factuur wordt eind deze week geïncasseerd. Deze afschrijving kunnen we helaas niet tegenhouden. Nadat het bedrag is afgeschreven, wordt het teveel betaalde bedrag teruggestort.

De abonnementskosten voor 2 tot en met 28 februari krijg je terug. Ik ga er voor zorgen dat onze financiële afdeling dit voor je gaat verwerken.

Heb je hierover nog vragen?

@Raytje; bedankt voor je hulp 😮
Dan wil ik je vragen om te wachten op een moderator. Maar aangezien het nu weekend is, is er kans dat dit maandag word. 


Inmiddels is het restant van februari teruggestort. Dankje
Reputatie 5
Badge +10
Mooi.

Wel jammer dat je Simyo hebt verlaten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi M.J.R,

Bedankt voor de update 🙂 Fijn dat je het restant hebt ontvangen! Zoals maikel.twinnie (moet eventjes wennen aan je nieuwe naam ;)) aangeeft, vind ook ik het jammer dat je weg bent bij Simyo 😞.

Kom je ooit nog terug?
Reputatie 5
Badge +10
@tiury

Went van zelf
Reputatie 4
Badge +10
@maikel.twinnie; het blijft natuurlijk altijd jammer 😞
Hallo,
Mijn Simyo abonnement is per 3 maart beëindigd vanwege de overstap naar Hi. Op de factuur die ik nu heb ontvangen worden toch de abonnementskosten voor de hele maand maart in rekening gebracht. Zouden jullie dit willen corrigeren? En krijg ik dan een creditfactuur/terug storting? Of moet ik de betaling tegenhouden en krijg ik nieuwe factuur?
Je kunt het beste de betaling door laten gaan.
Volgende maand krijg je dan het bedrag teruggestort minus die 2 dagen.
Bij mij is dat goed gegaan. Succes!
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Charles,

Welkom op het Simyo Forum.

De betaling tegen houden is nooit goed!! Hierdoor kunnen, door te laat betalen, extra kosten ontstaan en dat wil niemand.

Als het goed is corrigeert Simyo dat z.s.m.
Heb je geen credit nota meer gezien tussen 3 maart en 27 maart?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Charles1, welkom op het forum! En jammer dat je alweer weggaat... :(

M.J.R. en maikel.twinnie hebben gelijk; laat het incasso doorgaan. Binnen twee weken na de afschrijving storten we het teveel betaalde bedrag terug naar je.

Hopelijk zien we je in de toekomst terug!
Ok, bedankt voor jullie reactie. Ik wacht het even af dan.

Er staat trouwens geen nieuwe creditnota bij mijn facturen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Charles1,

We kunnen de factuur op Mijn Simyo niet meer aanpassen, omdat je factuur al is opgemaakt. Als het goed is heeft Ernst je een e-mail gestuurd met de verrekening. Klopt dat? 🙂
Hallo Tiury,

Ik heb (nog) geen e-mail gekregen op het mailadres dat bij jullie bekend is over een verrekening. Ook in de spam folder staat niks. Ook bij de facturen in mijnsimyo staat geen nieuwe factuur. Kun je de verrekening alsnog opsturen? 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hi Charles1, de mail is zojuist verstuurd:$
Het teveel betaalde bedrag van maart heb ik inmiddels terug ontvangen 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Charles1,

Fijn om te horen dat je het bedrag terug hebt gekregen! Bedankt dat je hier ons even van op de hoogte hebt gebracht 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer