.

Beantwoord

Het nummer 065131313 zie ik terwijl ik sms vanuit het buitenland, wat is dit?

  • 17 November 2014
  • 12 reacties
  • 892 Bekeken

Badge
Beste mensen,

Er worden in het buitenland veel sms-jes afgeschreven onder nummer 065131313 die wij niet met deze telefoon hebben gepleegd en ook anderen niet kunnen hebben gedaan. Op internet zag ik dat dat bij kpn/debitel een probleem was in 2009. Steekt dat nu de kop weer op?
icon

Beste antwoord door Naomi 18 November 2014, 16:06

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Niets van bekend tot nu toe.
Maar even wachten tot er een moderator reageert.
Zal morgenochtend wel zijn.
Je bent wel op de hoogte van het feit dat 065131313 het nummer is van de sms centrale?

Hier o.a. een topic over dit fenomeen:

https://forum.simyo.nl/factuur-65/sms-naar-voor-onbekend-nr-21225/
Reputatie 4
Badge +10
Hoi extravacance,

Ik heb je topic even verplaatst naar het onderwerp Factuur. Op deze manier kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden :)

Als je in het buitenland bent en een sms stuurt, dan zul je inderdaad bij je verbruiksgegevens of op je factuur dit nummer zien. koorelle heeft je goed doorverwezen. Het nummer 065131313 is van de sms-berichtencentrale. Op het moment dat je een sms verstuurt, dan zal je sms eerst langs de sms-berichtencentrale komen. Vanaf deze centrale zal je sms verder gaan 😮 Wij krijgen eerder de gegevens van de sms-berichtencentrale, dan dat de buitenlandse provider de geadresseerde van de sms aan ons doorgeeft. Om deze reden zie je alleen het nummer van de sms-berichtencentrale.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

@koorelle; bedankt voor je reactie! Goede link 😉
Nu anderen gereageerd hebben heb ik een vraag die in jouw situatie een belangrijke rol kan spelen.
Staat bij jou voicemail aan? 
Zet je dat uit of laat je het uitzetten, dat kan al schelen......jouw keuze.🆒

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Friesian,

Bedankt voor je toevoeging 🆒
ja blijkbaar hebben er meerdere last van..ik heb net van eind okt simyo abbo...en nu al een rekening gehad van 173 euro....mijn sim heeft blijkbaar 1278 sms verstuurd deze maand..en heb gebeld met simyo en ze hebben 50 procent vergoed.....de andere 173 euro moet ik maar zelf gaan betalen..anders word ik afgesloten ! terwijl ik de smsjes niet heb versdtuurd verlangen ze wel dat je gaat betalen.....nou ik niet ! betaal het helemaal niet...want heb er nog geen euro van verstuurd....

heb al een afspraak staan bij de rechtswinkel en ga er ook nog wel verder mee als ut moet....want ja niemand gaat zoveel betalen als het niet je eigen schuld is...

en hoor steeds meer dat dit voorkomt !
Reputatie 7
Badge +9
ja blijkbaar hebben er meerdere last van..ik heb net van eind okt simyo abbo...en nu al een rekening gehad van 173 euro....mijn sim heeft blijkbaar 1278 sms verstuurd deze maand..en heb gebeld met simyo en ze hebben 50 procent vergoed.....de andere 173 euro moet ik maar zelf gaan betalen..anders word ik afgesloten ! terwijl IK de smsjes niet heb versdtuurd verlangen ze wel dat je gaat betalen.....nou Ik niet ! betaal het helemaal niet...want heb er nog geen euro van verstuurd....

heb al een afspraak staan bij de rechtswinkel en ga er ook nog wel verder mee als ut moet....want ja niemand gaat zoveel betalen als het niet je eigen schuld is...

en hoor steeds meer dat dit voorkomt !


Zijn ze allemaal naar 065131313 verstuurd?
ja ze zijn allemaal naar dat bericht verstuurd binnen een paar dagen tijd....en ik krijg maar te horen dat ik het moet gaan betalen..omdat ze al 50 % korting hebben gegeven..nou dan kan de andere 50 er ook wel af...dit is toch niet mijn schuld !
Even een vraag van mij.
Klopt dit alles wel, klopt de topic-titel?
Het is natuurlijk muggenzifterij, maar vraag het toch ff...

Het nummer van de berichtencentrale is +31 (0)653131313 anders dan de topictitel 065131313.
Klopt het nummer vermeldt in de topic-titel?
0653131313..lijkt me logischer.
Reputatie 4
Badge +8
ja 06 53 13 13 13  is het juiste nummer.
Ik ga nu maar eens schuin tikken i.p.v
. bold bozig.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi freaky1973, welkom op ons forum!

We hebben het inderdaad over 0653131313 en dat nummer komt inderdaad bijzonder vaak voor.
Ik hoop dat je begrijpt dat we wel snappen dat je ze niet zelf stuurt. Wij sturen die smsjes alleen ook niet.

Zou het een mogelijkheid zijn dat je telefoon misschien niet meer 100% perfect functioneert? Of dat het een app is die dit veroorzaakt?

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het echt heel vervelend is, maar zoals je zelf al aangeeft is Simyo je al tegemoetgekomen.

Even praktisch gezien kún je een SMS onbeperkt bundel aanschaffen voor €3 per maand waardoor deze smsjes je geen extra geld meer kosten.
Denk je dat dat een goed idee is?
Hallo, 

Ik zie zojuist op mijn facturen van de afgelopen 4 maanden dat er honderden berichten via de centrale (0031653131313) zijn verzonden.
Terwijl ik absoluut zeker weet, dat ik niet zoveel vanuit het buitenland heb gsmst, hooguit 40 berichten verstuurd.

Hoe is dit nou mogelijk? En wat ik ik hieraan doen om dit in het vervolg te voorkomen? 

MVG, Stella
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Stella87,

Welkom op het forum.

Ik zie dat je sinds september 2014 zo'n 200 sms-berichten hebt verstuurd vanuit België. Een sms-bericht bevat maximaal 160 tekens. Als je berichtjes langer zijn, worden deze in delen verstuurd.

Indien je speciale tekens in je sms'je gebruikt zoals: è, é, ë of een smiley/emoticon, dan schakelt je toestel automatisch over op een zogenaamde 'extended encoding' en is een bericht maximaal 70 tekens lang. Hierdoor kan het voorkomen dat je berichten verspreid worden over meerdere sms'jes verstuurd.

Als de berichten kort achter elkaar zijn verzonden dan kan dat liggen aan het netwerk. Omdat je bericht dan de eerste keer niet verzonden kon worden volgen er nieuwe pogingen om dit alsnog te doen. Dat is bij niet het geval. Aan de hand van de tijdstippen lijkt het te gaan om een normale verbruik. Ik adviseer je de SMS-geschiedenis op je toestel na te lopen om de verzonden berichten te controleren.

Is je vraag hiermee beantwoord?

Reageer