Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Herinnering gekregen terwijl factuur is betaald. Wat nu?

  • 24 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 386 Bekeken

Badge
Ik krijg een derde herinnering dit terwijl ik de factuur al lang geleden heb betaald het betreft de factuur voor augustus. ook als ik kijk in mijn facturen staat er dat deze is betaald. Ik wil hier graag opheldering over.
groet bomenbos
icon

Beste antwoord door Angela 26 oktober 2015, 12:00

Hoi Bomenbos en Cosmosian,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat jullie allebei een herinnering hebben gekregen. Ik heb het samen met een collega van onze finance afdeling nagekeken. Er geldt voor jullie allebei een andere verhaal.



@Bomenbos, jij was op tijd met het betalen van jouw factuur. Helaas zijn de herinneringen niet automatisch uitgezet. Normaal wordt dit proces gestopt zodra het bedrag binnen is. Sorry voor de verwarring hierin. Je mag de herinnering als niet verzonden beschouwen.



@Cosmosian, helaas heb jij de factuur van augustus te laat betaald. Deze had uiterlijk 5 oktober bij ons op de rekening moeten staan. Ik zie dat je dit bedrag op 23 oktober betaald hebt. Helaas zijn de administratiekosten die bij de herinneringen horen niet betaald. Hierdoor krijg je nu een herinnering over de herinneringskosten. Ik wil je vragen dit zo snel mogelijk te betalen. Op 1 november staat de volgende herinnering klaar. Het is slim om het bedrag voor 1 november te betalen.



Zijn hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Angela
Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoi George, 

Ik snap niet waarom je zo boos bent op ons want volgens mij gaat er aan onze kant niets fout in dit verhaal.

Je factuur van april heeft hier helemaal niets mee te maken. Die incasseren we pas rond 25 mei. Het gaat in dit verhaal alleen maar om je factuur van maart, die we rond 25 april geïncasseerd hebben.

Wij hebben geprobeerd om het openstaande bedrag voor je factuur van maart te incasseren en dat is mislukt. Niet omdat we het niet gedaan hebben, maar omdat het geld teruggeboekt is. Als je niet weet waarom dat gebeurd is, dan kun je met je bank contact opnemen voor meer informatie.

Na de mislukte incasso kreeg je van ons een keurig mailtje met de melding dat de incasso voor je factuur van maart (niet april) mislukt is en of je alsjeblieft alsnog het openstaande bedrag wilt betalen. Dat is zo te zien ook gebeurd inmiddels. Niks aan de hand verder dus! 

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7

Waarom stuur je niet de gewenste gegevens waar @Bas naar vraagt? Ik zie duidelijk dat hij graag wilt uitzoeken waar het blijkbaar fout gaat. Ik snap je frustratie maar de wijze waarop je reageert werkt alleen maar averechts. 

En kom je er dan nog steeds niet uit met Simyo zal niemand je kunnen weerhouden om over te stappen. 

Fijne avond 🙂

Beste Simyo bijgaand jullie dashboard en de test van de email..

Beste George,

 

De betaling van je Simyo factuur van maart is vorige week mislukt. Je factuur is daardoor nog niet betaald. Dat kan gebeuren!

Nou ja laat maar ik doe niets eens meer moeite ik stap over, ook deze rekening is betaald dus is er niks wat mij meer kan stoppen. Gatverdamme, jaren lang met plezier klant geweest en foutloze afhandeling door Buckaroo. Maar sinds jullie zelf je winst willen optimallsieren een grote kolere-zooi.

Doeii Simyo!

Reputatie 6
Badge +4

Hoi George, 

Ik zit even te kijken en zo te zien heb je vandaag een betalingsherinnering ontvangen voor je factuur van maart. Dat staat ook letterlijk in de mail. Onze incasso is namelijk mislukt en er is daarna geen nieuwe betaling gedaan. Waar zie jij dat het een herinnering voor april betreft? En heb je maart inmiddels wel betaald? Zo ja, dan ontvang ik graag in een DM alle gegevens (datum, gebruikte rekeningnummers, exact bedrag) zodat ik de betaling kan achterhalen :innocent:

Hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

ik krijg een herinnering over de nota april maar volgens het dashboard verschijnt die pas rond 21 mei… tja. Het betreft dus de nota over maart, maar die is allang betaald!
Nou heb ik over hetzelfde geintje heftige correspondentie gevoerd de afgelopen maanden met Simyo en pas nadat ik een formele klacht zou indienen gingen ze opeens aan het werk..


Beste Simyo jullie administratie dreigt een grote puinhoop te worden!

  1. De herinnering gaat over de maand maart, want die over april is nog niet verschenen!
  2. En erger nog, de herinnering slaat helemaal nergens op want die rekening over maart is allang betaald. En het kopie bankafschrift hebben jullie -zie de vorige discussie-.

Dus: 

  1. enerzijds ga de tekst van je herinneringen aanpassen en
  2. anderzijds hou op met automatische herinneringen sturen terwijl je niet eens controleert of er wel of niet betaald is!

En voor alle lezers… als je handmatig betaald zet dan altijd het f je 06 nummer EN VOORAL het factuurnummerbij de betaling.
Betaal je via IDEAL dan staat zowel je 06nummer als je factuurnummer in het IDEAL transactie-/referentienummer

Ik begin onderhand een ernstig wantrouwen te koesteren tegen Simyo.

Groet, George

 

 

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bomenbos en Cosmosian,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat jullie allebei een herinnering hebben gekregen. Ik heb het samen met een collega van onze finance afdeling nagekeken. Er geldt voor jullie allebei een andere verhaal.

@Bomenbos, jij was op tijd met het betalen van jouw factuur. Helaas zijn de herinneringen niet automatisch uitgezet. Normaal wordt dit proces gestopt zodra het bedrag binnen is. Sorry voor de verwarring hierin. Je mag de herinnering als niet verzonden beschouwen.

@Cosmosian, helaas heb jij de factuur van augustus te laat betaald. Deze had uiterlijk 5 oktober bij ons op de rekening moeten staan. Ik zie dat je dit bedrag op 23 oktober betaald hebt. Helaas zijn de administratiekosten die bij de herinneringen horen niet betaald. Hierdoor krijg je nu een herinnering over de herinneringskosten. Ik wil je vragen dit zo snel mogelijk te betalen. Op 1 november staat de volgende herinnering klaar. Het is slim om het bedrag voor 1 november te betalen.

Zijn hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Heb last van precies hetzelfde... ook mijn Augustus factuur is betaald via de iDeal link in Mijn Simyo en staat als betaald in het overzicht, echter ontvang ik net de 3e herinnering (= afsluiting = onbereikbaar).
Tot nu toe zeer tevreden geweest over Simyo maar dit is toch wel zeer kwalijk!
Zou graag zien dat die afsluiting z.s.m. eraf gehaald wordt zodat ik weer bereikbaar ben.

Reageer