.

Beantwoord

Help: verbuik van 140 euro voor september 2012

  • 13 September 2012
  • 17 reacties
  • 1542 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 10 reacties
Beste bezoekers/mods,

Ik heb een grote probleem en heb hulp nodig.

Vandaag ben ik toevallig gaan inloggen op simyo.nl, om vervolgens tot mijn grootste verbazing een absurd hoge rekening van 140,40 euro te zien voor dit huidige maand, september 2012. (dus de rekening van 140,40 komt van 1-9-2012 tot 12-9-2012!!) Als ik daar op klik zie ik 0,25 eurocent voor een SMS en 140,15 euro voor internet verbruik.

Ik ben hier erg van geschrokken omdat de antenne van mijn telefoon defect was en bijna nooit signaal had, tot ik hem een paar dagen geleden liet repareren. Dit kan je ook zien doordat ik dit maand nog 290 min/sms vrij heb van de 300 min/sms bundel die ik heb. Als een beginnende uitwonende student (net begonnen met mijn eerste jaar) heb ik het financieel niet heel sterk en kan ik ook geen 140 euro betalen voor een telefoonrekening waar ik bijna geen gebruik van heb gemaakt.

Om te voorkomen dat deze zeer hoge rekening nog groter wordt heb ik mijn telefoon in vliegtuigmodus gezet en in zijn geheel uitgedaan.

Ik snap sowieso niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n absurd hoge rekening kan krijgen. Als er iets mis is gegaan zoals in dit geval dan moet Simyo mijn simkaart uitschakelen!!

Wat moet ik nu doen ? Ik ben ongeveer een half jaar klant van Simyo en heb nog nooit problemen gehad. Ik vind dit gewoon triest en belachelijk.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Alex 13 September 2012, 14:13

Bekijk originele reactie

17 reacties

Beste bezoekers/mods,

Ik heb een grote probleem en heb hulp nodig.

Vandaag ben ik toevallig gaan inloggen op simyo.nl, om vervolgens tot mijn grootste verbazing een absurd hoge rekening van 140,40 euro te zien voor september 2012 (dus de rekening van 140,40 euro komt van 1-9-2012 tot 12-9-2012!!!) Als ik daar op klik zie ik 0,25 eurocent voor een SMS en 140,15 euro voor internetverbruik.

Ik ben hier erg van geschrokken, onder andere omdat de antenne van mijn telefoon defect was en bijna nooit signaal had, tot ik hem een paar dagen geleden liet repareren. Dit kan je ook zien doordat ik dit maand nog 290 min/sms vrij heb v/d 300 min/sms bundel die ik heb. Als een beginnende uitwonende student die net met zijn eerste jaar is begonnen (eergisteren mijn eerste les) sta ik financieel niet sterk en geen 140 euro wil/kan betalen voor een telefoonrekening (waar ik bijna geen gebruik van heb gemaakt.)
Om te voorkomen dat deze torenhoge rekening nog hoger wordt heb ik alles in mijn telefoon volledig uitgeschakeld.

Daarnaast begrijp ik niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n absurd hoge rekening kan krijgen. Als er iets mis is gegaan zoals in dit geval sprake is hoor ik door de wet beschermd te zijn en zou Simyo mij moeten afsluiten!!!

Ik ben ongeveer een half jaar klant van Simyo en heb nog nooit problemen gehad. Het zou heel erg jammer zijn als Simyo nu, wanneer je after-service nodig hebt je in de steek zou laten... net toen ik dacht eindelijk een provider gevonden te hebben dat niet streeft naar absolute winstmaximalisatie en die klanten probeert op te lichten...

Ik hoop daarom dat het een foutje is en het opgelost kan worden. Want anders zal ik helaas toch naar jullie concurrenten moeten gaan, mijn familie en vrienden moeten adviseren en negatieve beoordelingen plaatsen op sociale netwerken. En dat is een verliezen-verliezen situatie voor zowel mij als simyo... Als ze voor dit weg kiezen te minste.

Ik zal iedereen verder nog op de hoogte houden wat de status is.

Mijn klant nummer 1025401.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mohf,

Ik heb je aansluiting bekeken en gezien dat je verbruikskosten inderdaad veroorzaakt zijn door internet verbruik. Ik kan me voorstellen dat je in een vervelende situatie terecht bent gekomen. Volgens onze gegevens heeft je telefoon verbinding gemaakt met ons netwerk. Je wordt als klant afgesloten voor hoogverbruik als we merken dat je binnen 24 uur meer dan 75 euro aan kosten hebt gegenereerd of wanneer je binnen een week meer dan 250 euro hebt verbruikt. Hier is bij jou geen sprake van waardoor je dus niet bent geblokkeerd. Ik moet helaas constateren dat dit geen fout van Simyo is geweest, maar daadwerkelijk verbruik wat vanaf jouw simkaart heeft plaats gevonden.

Het jammer dat je ons niet wilt adviseren aan anderen en hiervoor andere kanalen wilt inschakelen, maar we kunnen als provider niet zomaar kosten kwijtschelden die door de klant zelf veroorzaakt zijn.

Groetjes,

Alex
Hallo alex

Ja dat snap ik. Echter ik heb sinds mijn eerste maand dat ik klant was al internet aangevraagd op mijn telefoon. Wat ik niet begrijp is waarom ik dit nu nergens kan terugvinden. Het lijkt er dus op alsof mijn internet abbonoment is verdwenen, terwijl ik HEEL erg zeker weet dat ik die wel degelijk had. Blijkbaar is hierdoor mijn internet verbruik in het buiten bundel beland, waardoor ik €1,00 per MB moest betalen dit maand (in plaats van €7,99 voor 500MB). Ik heb echt geen flauw idee waardoor dit komt. Ik was vorige maand op vakantie, maar ik had mijn abbonoment niet afgesloten ofzo.
Er is ergens iets heel ergs mis gegaan waardoor mijn internetbundel is verdwenen. Ik hoop ook dat jullie mij kunnen helpen want ik zou nooit mijn internet abbonoment annuleren als ik die gewoon zou gebruiken. En ik zou NOOIT internet gebruiken als ik wist dat het buiten bundel zou zijn.

Met vriendelijke groet
Ik zou graag vriendelijk willen vragen of er op een of ander manier een coulance zou kunnen plaatsvinden, OF dat de fout herstelt wordt en dat mijn abbonomentsvorm voor dit maand verandert van GEEN internet naar WEL internet, zoals het was, hoort en altijd al was. Ik heb nog geen familie, vrienden, sociale netwerken en op diverse nternet forums dit probleem kenbaar gemaakt. Maar als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen zou ik graag een trouwe klant willen zijn en positieve beoordelingen geven. Als jullie dat niet doen dan is dit mijn eerste en laatste keer dat ik of iemand uit mijn familie of vriendenkring een simyo simkaart besteld. Want ik ken genoeg mensen die een abbonoment zoeken.
Badge +2
Beste mohf,

Het klopt dat je eerst een internetbundel had. Deze heb je echter op 24-07 zelf via je persoonlijke pagina opgezegd waardoor je vanaf 01-08 geen internetbundel meer hebt. Hierdoor zijn alle internetkosten vanaf 01-08 tegen het buiten de bundel tarief van € 1 berekend. Aangezien je de internetbundel zelf hebt verwijderd en wij geen fouten hebben gemaakt kunnen wij je helaas niet tegemoetkomen in de gemaakte kosten. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.\

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,
Dat kan dus kloppen. Want 20-7 tot en met 27-8 was ik op vakantie in Tunesië, en daar had ik geen internet.  Er is dus echt wat mis met dat wijziging!! Sowieso is het niet logisch dat ik mijn internetbundel zou stoppen om vervolgens daarna 140MB te gaan internetten, dat is ook gewoon niet logisch! Echt schandalig. Verdwijnt mijn internetbundel terwijl ik op vakantie ben in de sahara, om vervolgens 2 weken nadat ik terugkom een torenhoge rekening te krijgen voor buiten bundel internetten.
Kunnen jullie niet zien / bewijzen hoe/wie/wat voor dat wijziging heeft verzorgd??

Mvg,
----------------------
Maximale prijzen voor mobiel bellen, sms’en en internetten
In Europa gelden maximale prijzen die in rekening mogen worden gebracht voor mobiel bellen en sms'en. De Europese Unie (EU) heeft regels opgesteld om ervoor te zorgen dat de kosten voor de klant niet te hoog worden. Ook moeten consumenten gewaarschuwd worden als hun internetkosten boven de € 50 dreigen te komen.

----------------------
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/internet-en-bellen-in-het-buitenland

Ik ben nooit gewaarschuwd, ondanks dat op mijn pagina met verbruik een rekening heb van meer dan €50 voor 1 dag internetten. Dat jullie dit proberen goed te praten met jullie TOS waarin staat dat het pas vanaf €75 ingaat boeit dus niks want jullie houden je niet aan de wetten!!


----------------------
Vanaf 1 juli worden binnen de EU de volgende maximale tarieven voor bellen, gebeld worden, SMS'en en data roaming van kracht (per minuut of MB, inclusief BTW):

Bellen in het buitenland: 34.5 cent
Gebeld worden in het buitenland: 9.5 cent
SMS versturen vanuit het buitenland: 10.7 cent
Dataroaming in het buitenland: 83.3 cent / MB


De nieuwe tarieven gaan in op 1 juli 2012 en gelden tot en met 30 juni 2013. Daarna zal de volgende tariefsverlaging van kracht worden. Hieronder een overzicht van de tarieven die vanaf 1 juli 2013 en 1 juli 2014 ingaan.
----------------------
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/16344

Die € 1,- per MB tarief die jullie hanteren is dus gewoon onzin. Er zijn europese wetten gemaakt over de MAXIMUM TARIEVEN voor bellen, sms'en en internetten voor BINNEN de EU. Dat jullie een tarief rekenen voor internetten BINNEN NL die hoger is dan de EU's maximumtarief voor binnen de EU slaat echt nergens op.
Reputatie 7
Badge +9
Wat jij daar hebt geld in deze situatie NIET. De EU heeft besloten dat data ROAMING (dus data gebruik BUITEN NEDERLAND!) maximaal dat mag kosten. Simyo biedt helemaal geen internet in het buitenland aan!

Kosten die de provider voor het gebruik van zijn eigen netwerk rekent mag de provider nog steeds zelf bepalen. Als simyo 1 euro per MB of zelfs 10euro.per MB rekent binnen Nederland mag dat gewoon. Zodra je dan zou kunnen internetten in het buitenland zou dat dat maximaal 83 cent (exclusief btw?) moeten worden. In dat geval zou het inderdaad goedkoper zijn om simyo dan maar in het buitenland te gebruiken.

Let dus even goed op: Dat is voor gebruik van simyo in het buitenland. Binnen Nederland mag simyo zelf tarieven stellen!
Badge +6
----------------------
Maximale prijzen voor mobiel bellen, sms’en en internetten
In Europa gelden maximale prijzen die in rekening mogen worden gebracht voor mobiel bellen en sms'en. De Europese Unie (EU) heeft regels opgesteld om ervoor te zorgen dat de kosten voor de klant niet te hoog worden. Ook moeten consumenten gewaarschuwd worden als hun internetkosten boven de € 50 dreigen te komen.

----------------------
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/internet-en-bellen-in-het-buitenland

Ik ben nooit gewaarschuwd, ondanks dat op mijn pagina met verbruik een rekening heb van meer dan €50 voor 1 dag internetten. Dat jullie dit proberen goed te praten met jullie TOS waarin staat dat het pas vanaf €75 ingaat boeit dus niks want jullie houden je niet aan de wetten!!


----------------------
Vanaf 1 juli worden binnen de EU de volgende maximale tarieven voor bellen, gebeld worden, SMS'en en data roaming van kracht (per minuut of MB, inclusief BTW):

Bellen in het buitenland: 34.5 cent
Gebeld worden in het buitenland: 9.5 cent
SMS versturen vanuit het buitenland: 10.7 cent
Dataroaming in het buitenland: 83.3 cent / MB


De nieuwe tarieven gaan in op 1 juli 2012 en gelden tot en met 30 juni 2013. Daarna zal de volgende tariefsverlaging van kracht worden. Hieronder een overzicht van de tarieven die vanaf 1 juli 2013 en 1 juli 2014 ingaan.
----------------------
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/16344

Die € 1,- per MB tarief die jullie hanteren is dus gewoon onzin. Er zijn europese wetten gemaakt over de MAXIMUM TARIEVEN voor bellen, sms'en en internetten voor BINNEN de EU. Dat jullie een tarief rekenen voor internetten BINNEN NL die hoger is dan de EU's maximumtarief voor binnen de EU slaat echt nergens op.


Beste Mohf,

Zoals Groentjuh al aangeeft zijn dit de regels binnen de EU. Jij heb gebruik gemaakt van het internet binnen Nederland dus helaas deze regels gaan niet voor jou op. Simyo ondersteunt totaal geen internet in het buitenland. Binnen Nederland mag elke provider bepalen wat ze rekenen als tarief voor het gebruik van het internet.
Badge +3
Een van de mogelijkheden is dat nadat je toestel gereparreerd is dat een aantal instellingen gewijzigd zijn in je toestel.
Heb je na de repartie deze wel allemaal gecontroleerd?

Bv bij een Andriod toestel kan deze bij bepaalde instellingen geheel automatisch je geinstaleerde apps updaten etc. via het mobiele netwerk.
Afhankelijk van je toestel is het voldoende om de pakket gevens (instellingen/ mobiele netwerken) uit te zettten om geen verbingen meer te maken met het mobiele netwerk.
Badge +6
Beste Linden,

Het kan zijn dat app zich automatisch updaten via het mobiele netwerk. Simyo kan dit echter niet controleren omdat wij volgens de wet op de privacy niet mogen bijhouden wat een klant doet op het internet. Het is een goede tip om de instellingen van je toestel na te lopen mocht je deze net hebben terug gekregen van een reparatie.
Badge +3
Hallo Natascha,

Meestal staat bij de Google Play Store bij de instellingen "Apps automatisch bijwerken" standaard aan, en moet je deze zelf uitzetten.
Ik raad dan ook een ieder aan als ze aan toestel aanschaffen om meteen diverse instellingen te controleren.
Dit heb ik ook meteen gedaan toen mijn dochter haar S3 gekregen had, omdat ik wil voorkomen dat ook zij bij de Provider gaat "klagen" om het hoge dataverbruik. Soms vraag ik me af of men wel weet wat een smartphone allemaal uit zichzelf kan.
Ik ben nu al langer als 3 jaar lid. Eerst bij Tringg en toen dat overgenomen werd bij Simyo.
Ik heb in al die tijd altijd honderden belminuten en MB s overgehad per maand. Nu wilde ik afgelopen vrijdag 14-09-2012 bellen en bemerkte dat ik was afgesloten. Voor het eerst!

Bij navraag bij de klantenservice bleek dat ik een hoogverbruik had, wat mij ontzettend verbaasde want ik internet nooit veel op mijn mobiel.

Terwijl ik met de call agent aan de lijn zat surfde ik onderwijl naar mijn Simyo. Tot mijn ontzetting stond er een meerverbruik van 458,01 EURO!

Ik weet niet wat er gebeurt is, of iemand heeft meegelift op mijn internet of wat dan ook. Wat ik wel weet is dat het vanaf het begin van mijn Tringg abonnement ONMOGELIJK was om ongemerkt een hoogverbruik te genereren!

Ik was ook nooit op de hoogte van het feit dat bij bij de overname door Simyo deze veiligheidsvoorziening kennelijk is uitgeschakeld.

De nogal bijdehante en zeer onbeschofte telefonist zei dat Simyo de aansluiting blokkeert bij een verbruik van meer dan 75 euro in een dag. Die regel hebben jullie bij mij alvast niet toegepast want er is voor 194 euro op donderdag 13 september geregistreerd en nog eens een 264 euro op vrijdag 14 september.

Ik weiger om het meerverbruik te betalen. Ik weet zeker dat het hoogverbruik te wijten is aan een fout in het systeem of een lek in het netwerk. Ik heb in 3 jaar tijd nog nooit een oververbruik voor internet gehad!

Ik betaal normaal gesproken 5 euro voor 1 gig internet oftewel een halve cent per mb. Het meerverbruik bedraagt nu 1.5 gig.

Dat zou mij volgens mijn tarief dus hooguit 7 euro 50 moeten kosten. Inplaats daarvan rekenen jullie voor mijn eerste gig 5 euro en voor de volgende anderhalve gig van het meerverbruik 458,01 EURO!!!!!

oftewel een prijsverhoging van 12.000%
- TWAALF DUIZEND PROCENT MEER?!!-

Dit soort woekerprijzen in combinatie met jullie gebrekkige controlesyteem en waarschijnlijke lekken in jullie netwerk geven mij aanleiding om deze klacht in te dienen.

Ik weiger de 458, 01 EURO te betalen omdat dit verbruik nooit door mij gerealiseerd kan zijn. Verder wil ik onderzocht hebben waar dit hoogverbruik dan wel aan te wijten is. Ook wil ik dat mijn aansluiting onmiddelijk hersteld word en dat er weer een veiligheidsvoorziening word geinstalleerd op jullie netwerk.

Ik ben een goeie voormalig Tringg klant en ik verdien deze schofterige behandeling niet! Ik ben sinds gisteren zelfs zonder aankondiging nu van beide kanten afgesloten! Ik kan niet eens meer opgebeld worden. Hoe kan Simyo zijn klanten zo schofterig behandelen!

Ik eis per omgaande antwoord!!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Trouwe_Tringg_Klant!,

In dit topic heb je dezelfde vraag gesteld. Ik zal je vraag daar verder behandelen.

Groetjes,

Alex
Beste team Simyo

Ik heb een grote probleem en heb hulp nodig.

Ik ben al een paar weken op simyo.nl, om mijn rekening van 190,94 euro wat nu 203,44 is geworden proberen te betalen maar dat lukt niet zo goed , en dat alles door internet verbruik.

Ik heb het geld maar doordat ik onder bewind sta kan ik dit niet voldoen via Ideal bankieren omdat dat voor mij door de bewindvoorder is geblokkeerd.
Nu heb ik een vraag aan jullie kunnen jullie mij een acceptgiro sturen dan kan ik deze rekening betalen op het postkantoor of postagentschap bij mij in de buurt.

Ik ben een Taxi-chauffeur en ik heb met mijn fooien jullie rekening bij elkaar gespaard! Ik heb het financieel niet heel erg sterk.
Van mijn bewindvoorder krijg ik maar 40 euro per week leefgeld. En ik wil eigenlijk niet dat hij daar achter komt anders heb ik helemaal niets meer om voor te zorgen.

Om te voorkomen dat deze zeer hoge rekening nog groter wordt, hoop ik dat jullie mijn verzoek inwilligen zodat ik deze rekening kan betalen.

Ik snap sowieso niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n absurd hoge rekening kan krijgen. Als er iets mis is gegaan zoals in dit geval dan moet Simyo mijn simkaart uitschakelen!!

Wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groet

André ( connycoll9 )
Reputatie 5
Badge +10
Hoi connycoll9,

Hoewel we je natuurlijk waarderen als klant kunnen we aan zo'n verzoen helaas niet meewerken. We kunnen niet meewerken om afspraken die je hebt met een bewindvoerder te omzeilen. Een factuur kan enkel betaald worden via automatisch incasso of Ideal. Een betaling via acceptgiro is niet mogelijk. We zijn een online provider. We raden je aan het bedrag via de toegestuurde emails binnen het betaaltermijn te betalen.

Groetjes,

Alex
Sluit je aan bij [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email] Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Ook een voormalig Tringg-abonnement-houder. Ik heb zelfs een nog hogere rekening dan jij. Ze schrijven het geldbedrag toch van je rekening af. Sluit je aan  bijspeciaalvoorsimyo@hotmail.com Hopelijk kunnen alle gedupeerden tesamen (het zijn er heel wat!) wel wat voor elkaar krijgen. Dit is pure oplichting!

Reageer