.

Beantwoord

Help ik heb een onbedoeld hoge rekening.

  • 20 September 2017
  • 6 reacties
  • 615 Bekeken

Ik kreeg mijn laatste rekening binnen en ik viel bijna flauw! 🤔

Wat bleek ik heb voor meer dan €100 extra internet verbruikt. En nog een keer voor de nog komende rekening!

Na veel uitzoeken en hulp van mijn zoon blijkt dat de app 360 battery saver meer dan 1000MB heeft verbruikt op de achter grond. gelijk verwijderd uiteraard!
Maar nu blijf ik toch met deze rekening zitten.....

Is er een coulance regeling met simyo te treffen?
want ik vind €200 voor ongeveer 1000 onbedoelde MB`s wel erg veel geld. ik begrijp heel goed dat er betaald moet worden maar hoop toch op een beetje coulance.

Ik hoop snel een bevredigend antwoord te krijgen :D

Met vriendelijke groet,

Drieuwes.
icon

Beste antwoord door Els 21 September 2017, 13:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

???
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Drieuwes,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Wel ontzettend balen dat je twee van die hoge facturen hebt ontvangen!

Ik zie inderdaad dat je in augustus en september flink wat kosten buiten de bundel hebt gemaakt voor internetverbruik. In augustus is de internetbundel op de 22e helemaal opgegaan en in september al op de 4e. Op het moment dat je bundel voor 80% en 100% is verbruikt, dan ontvang je van ons een waarschuwing per sms. In mijn systeem zie ik dat deze op 18 en 22 augustus en 3 en 4 september zijn verzonden. Heeft je zoon die gelezen?

Uiteraard kan ik me goed voorstellen dat het niet jullie bedoeling is geweest om zo veel internet buiten de bundel te verbruiken. Heel verstanding om direct uit te zoeken welke app zo veel internet heeft verbruikt op de achtergrond, dit scheelt herhaling van dit probleem. Ik zie dat dit nummer nog niet eerder zo veel kosten buiten de bundel heeft gemaakt, graag wil ik je daarom eenmalig tegemoet komen. Op beide facturen kan ik de MB's die je buiten je bundel hebt verbruikt, verrekenen met een extra bundel van €10,-. Voor de factuur van september zal je dit terugzien op Mijn Simyo halverwege oktober. De factuur van augustus kan ik helaas niet meer aanpassen, hiervoor zul je binnen vier weken een terugbetaling op je rekening ontvangen. Houd er rekening mee dat je internetbundel voor deze maand op is, zorg er dus voor dat je extra MB's bijkoopt via Mijn Simyo om verdere kosten te voorkomen. Deze tegemoetkoming kan ik je namelijk maar één keer aanbieden. Laat je me weten of je hier mee akkoord gaat? Dan ga ik alles in gang zetten. :)

Groetjes,
Els
Super bedankt voor de regeling ben ik heel blij mee. Ik had sms'jes ontvangen en die ontvang ik wel vaker na zoon smsje ga ik juist altijd heel voorzichtig met de mb's om.

Misschien is het handig om ook een smsje te sturen van bv 125% dan weet je gelijk dat er echt iets fout gaat.

Tevens heb ik nu een data counter op mijn telefoon gezet zodat ten alle tijden kan zien hoeveel mb's ik gebruik
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Drieuwes,

Graag gedaan namens Els!

Dat is een interessant idee! Helaas is dit alleen niet mogelijk. 😞 Hierom is het aan te raden om het verbruik na de waarschuwingssms in de gaten te houden via Mijn Simyo.

Met behulp van de data counter kan je zoon met een gerust hart door blijven internetten. Als je een datalimiet instelt op de App dan is dat al helemaal fijn. Zo kan hij namelijk helemaal geen kosten buiten zijn bundel maken. Fijn toch? :D

Groetjes,
Asma
Kunt u kijken hoe het staat met het aanpassen van de rekeningen? Ik heb helaas nog niets gezien en de aankondiging van de afschrijving van de 2de rekening is al binnen.

Ik ben bang dat het dus niet helemaal goed is gegaan.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Drieuwes,

Oei, ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt of alles goed gaat.

Het is voor ons niet mogelijk om de incasso van je factuur te annuleren. Maak je vooral geen zorgen, je kunt de incasso van je september factuur gerust storneren. Wij zorgen er dan voor dat je een herinneringsmail ontvangt met het aangepast gedrag. Wat de augustus factuur betreft ontvang je binnen drie weken een terugbetaling van ons. Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma

Reageer