.

Beantwoord

Hebben meer mensen last van valse beloften van Simyo?


Badge
Hallo,

Ik ben al een aantal jaren tevreden gebruiker van Simyo. Helaas is de dienst niet zo flexibel zoals ik gewend was in het buitenland, wel doet het, het altijd, zijn de kosten laag en de verbinding is goed.
Waar ik wel een probleem mee heb is de valse beloften. Begin mei besloot ik over te stappen van Perpaid -. Sim Only, daar dit veel voordeliger was voor mijn situatie. Op het forum werd me verteld dat de €15,- activatiekosten zouden worden teruggestort omdat ik al klant was en van mij geen nieuwe sim nodig was.
- De rekening kwam in juni en jawel hoor de €15,- was gewoon afgetrokken en NIET terug gestort
- 22-06 gebeld met de helpdesk. Oh ja, sorry, had niet gemoeten. We kunnen maar Ă©Ă©n keer per maand storten (vertellen jullie dat ook als de deurwaarder op de stoep staat,,,,,,,) volgende maand maken we het in orde werd me WEER plechtig beloofd.
- 19-07 het is die volgende maand, en niks teruggestort en gewoon weer een nieuwe rekening als of er nooit twee beloften zijn gedaan.

Hebben meer mensen last van dit (bewuste) onvermogen van Simyo.

Mvgr,

Albert
icon

Beste antwoord door Kim 21 July 2014, 13:59

Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +6
Hoi joepie69, welkom op het forum van Simyo!

Ik ben uitgebreid in deze case gedoken om te kijken hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan, want het is absoluut niet onze bedoeling om valse beloften te doen :(

Ik zie dat je bent overgestapt van Lowcall naar Sim Only en dan hoef je inderdaad geen aansluitkosten te betalen, echter worden deze kosten helaas niet automatisch voor je gecrediteerd en zal je ons inderdaad hier even een seintje over moeten geven.

Nu is er helaas na het gesprek op 20-6 intern een misverstand ontstaan over de manier waarop we de aansluitkosten à €14,99 voor je zouden vergoeden. We gaan kijken hoe we dit soort misverstanden in de toekomst kunnen voorkomen, want we proberen juist onze klanten van een zo goed mogelijke service te voorzien.

Ik heb zojuist het verzoek bij onze financiële afdeling neergelegd om de aansluitkosten zo spoedig mogelijk aan je terug te betalen. Binnen enkele werkdagen zal het bedrag van €14,99 worden bijgeschreven op je bankrekening.

Excuses voor het ongemak, Albert.
Badge
Beste Kim,

Dank voor de snelle reactie.
Hopelijk gaat het lukken en ben ik weer 100% tevreden gebruiker.

Overigens hebben jullie ook een shortcode welke je zo kan vertellen hoeveel minuten je die maand nog over hebt. Iets á la *# o.i.d. Zo omslachtig om elke x naar wbpagina te gaan om dan te kijken hoeveel je nog mag babbelen. En dat kan alleen als er gratis Wifi is, of je Internet tegoed hebt. Mocht het er nog niet zijn, en je vermoed dat het veel werk is om te maken, hieronder staat het SQL commando waarmee je dat kan doen,
select   from Where =

Alvast heeeeel erg bedankt.


Mvgr,

Albert-Jan
Hallo, tot mijn verbazing heb ik hetzelfde meegemaakt. Overgestapt en op internet alles ingevuld waarop mede gedeeld word dat de aansluitkosten in mindering worden gebracht. Maar nu blijkt dat er wel 14,95 kosten zijn gefaktureerd. Heb reeds telefonisch contact gehad (ze bellen wel snel...)maar werd doodleuk verteld dat ze niet op de hoogte waren van deze actie (?) en dat de kosten toch echt wel betaald moesten worden!! NU VRAAG IK JE!!!  Misleidend en ontterecht. Ik wil gerechtigheid! Ben zeer verontwaardigd hierover. Wil graag weten wie dit kan rechtzetten.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo, tot mijn verbazing heb ik hetzelfde meegemaakt. Overgestapt en op internet alles ingevuld waarop mede gedeeld word dat de aansluitkosten in mindering worden gebracht. Maar nu blijkt dat er wel 14,95 kosten zijn gefaktureerd. Heb reeds telefonisch contact gehad (ze bellen wel snel...)maar werd doodleuk verteld dat ze niet op de hoogte waren van deze actie (?) en dat de kosten toch echt wel betaald moesten worden!! NU VRAAG IK JE!!!  Misleidend en ontterecht. Ik wil gerechtigheid! Ben zeer verontwaardigd hierover. Wil graag weten wie dit kan rechtzetten.

Je hebt zeker het antwoord van moderator -Kim hierboven gemist anders had je vast een andere toon voor je vraag gekozen. Simyo is namelijk op de hoogte van dit probleem en zal zorgen dat er een oplossing komt. 
Nee. dit betreft een actie in de maand mei voor nieuwe abonnees. Dus niet voor prepaid klanten die naar een vast abonement overstappen....
Reputatie 7
Badge +9
OK, nou de Simyo mensen hier op dit forum zijn altijd erg behulpzaam en ik weet zeker dat er een bevredigende oplossing komt, zeker als het duidelijk is dat aan de kant van Simyo een foutje is gemaakt! :o
Badge +6
Beste Kim,

Dank voor de snelle reactie.
Hopelijk gaat het lukken en ben ik weer 100% tevreden gebruiker.

Overigens hebben jullie ook een shortcode welke je zo kan vertellen hoeveel minuten je die maand nog over hebt. Iets á la *# o.i.d. Zo omslachtig om elke x naar wbpagina te gaan om dan te kijken hoeveel je nog mag babbelen. En dat kan alleen als er gratis Wifi is, of je Internet tegoed hebt. Mocht het er nog niet zijn, en je vermoed dat het veel werk is om te maken, hieronder staat het SQL commando waarmee je dat kan doen,
select   from Where =

Alvast heeeeel erg bedankt.


Mvgr,

Albert-Jan


Hoi joepie69,

Allereerst graag gedaan :)

Met betrekking tot je shortcode dĂ t heb ik even doorgezet naar onze technische afdeling, want daar heb ik namelijk zo 1,2,3 geen zinnig antwoord op.

Ik zal het je daarom laten weten wat de technische afdeling hierover naar me terugkoppelt! 🙂
Badge +6
Hallo, tot mijn verbazing heb ik hetzelfde meegemaakt. Overgestapt en op internet alles ingevuld waarop mede gedeeld word dat de aansluitkosten in mindering worden gebracht. Maar nu blijkt dat er wel 14,95 kosten zijn gefaktureerd. Heb reeds telefonisch contact gehad (ze bellen wel snel...)maar werd doodleuk verteld dat ze niet op de hoogte waren van deze actie (?) en dat de kosten toch echt wel betaald moesten worden!! NU VRAAG IK JE!!!  Misleidend en ontterecht. Ik wil gerechtigheid! Ben zeer verontwaardigd hierover. Wil graag weten wie dit kan rechtzetten.

Nee. dit betreft een actie in de maand mei voor nieuwe abonnees. Dus niet voor prepaid klanten die naar een vast abonement overstappen....

Hoi moraat, allereerst welkom op het forum van Simyo!

Ik ben erg benieuwd op welke website je hebt gezien dat je geen aansluitkosten zou hoeven te betalen? Op onze website www.simyo.nl of heb je dit op de website van een externe partij gelezen die ook onze Sim Only's aanbiedt?

Zelf hebben we niet aangeboden dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Externe partijen daarentegen hebben vaak eigen acties, zoals het vergoeden van aansluitkosten. Echter, deze acties staan volledig los van ons en daar kan je dan ook alleen gebruik van maken wanneer je via de website van de externe partij de aansluiting bestelt. De externe partij zorgt dan vervolgens ook zelf voor de uitbetaling van de korting o.i.d.

Ik zie dat jij je bestelling hebt geplaatst via onze website en daarom zijn de aansluitkosten in rekening gebracht, omdat wij, zoals gezegd, niet zelf de actie hebben gehad dat je geen aansluitkosten zou hoeven te betalen.

Ik hoop dat ik hiermee voor wat opheldering heb kunnen zorgen? :)

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Badge
Helaas alleen maar valse beloftes.
Ben nu voor de 5e keer (!! ) onbereikbaar.
Ik stap over.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MLTJ,

In dit topic leg je ook uit dat je niet tevreden bent. Daar heb ik er op gereageerd.
Badge
Beste Kim,

Dank dat je het doorgezet hebt. Hopelijk wordt het geimplementeerd. Denk dat dit voor meer mensen heel makkelijk kan zijn. Heb zelf ook een telefoonbedrijfje (VoIP) gehad en daar vonden de klanten het erg handig en werd veel gebruikt. Inkomsten buiten de bundel zijn erg interessant, alleen is het wel zo sportief als beide partijen daarvan op de hoogte zijn. 
Reputatie 5
Badge +11
Hi joepie69,

Ik ben ook benieuwd wat -Kim hierover kan uitvinden. Ik zal haar vragen als ik 'r weer zie.
Badge
@ Ernst,
Gewoon de post blijven volgen.

@Kim,
Zag dat op 22-07-2014 er €14,99 op mijn rekening is gestort met als afzender Simyo. Grote dank hiervoor. Hoop dat de nieuwe procedure voor andere klanten snel in place is.
Badge +8
Hoi joepie69,

Dan is dit helemaal afgerond 🙂 Fijn dat je het nog laat weten. En graag gedaan, hoor.

Groetjes,
Charlene
Badge
@Charlene,

Bijna, je had nog beloofd terug te koppelen aangaande opvragen van credit via USSD code (*....#)
Hoorde dat dit standaard *121# schijnt te zijn, dus die hoeft ook niet meer verzonnen te worden.

Mvgr,

Albert-Jan
Badge +6
Hoi joepie69,

Dit heb ik inderdaad voor je nagevraagd, deze mogelijkheid is er (nog) niet bij Simyo. Ik heb 'm nu op onze "Wall of Change" geplakt, dus wie weet! 🙂

Reageer