Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hebben meer mensen last van valse beloften van Simyo?


Badge
Hallo,

Ik ben al een aantal jaren tevreden gebruiker van Simyo. Helaas is de dienst niet zo flexibel zoals ik gewend was in het buitenland, wel doet het, het altijd, zijn de kosten laag en de verbinding is goed.
Waar ik wel een probleem mee heb is de valse beloften. Begin mei besloot ik over te stappen van Perpaid -. Sim Only, daar dit veel voordeliger was voor mijn situatie. Op het forum werd me verteld dat de €15,- activatiekosten zouden worden teruggestort omdat ik al klant was en van mij geen nieuwe sim nodig was.
- De rekening kwam in juni en jawel hoor de €15,- was gewoon afgetrokken en NIET terug gestort
- 22-06 gebeld met de helpdesk. Oh ja, sorry, had niet gemoeten. We kunnen maar één keer per maand storten (vertellen jullie dat ook als de deurwaarder op de stoep staat,,,,,,,) volgende maand maken we het in orde werd me WEER plechtig beloofd.
- 19-07 het is die volgende maand, en niks teruggestort en gewoon weer een nieuwe rekening als of er nooit twee beloften zijn gedaan.

Hebben meer mensen last van dit (bewuste) onvermogen van Simyo.

Mvgr,

Albert
icon

Beste antwoord door Kim 21 juli 2014, 13:59

Hoi joepie69, welkom op het forum van Simyo!



Ik ben uitgebreid in deze case gedoken om te kijken hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan, want het is absoluut niet onze bedoeling om valse beloften te doen :(



Ik zie dat je bent overgestapt van Lowcall naar Sim Only en dan hoef je inderdaad geen aansluitkosten te betalen, echter worden deze kosten helaas niet automatisch voor je gecrediteerd en zal je ons inderdaad hier even een seintje over moeten geven.



Nu is er helaas na het gesprek op 20-6 intern een misverstand ontstaan over de manier waarop we de aansluitkosten à €14,99 voor je zouden vergoeden. We gaan kijken hoe we dit soort misverstanden in de toekomst kunnen voorkomen, want we proberen juist onze klanten van een zo goed mogelijke service te voorzien.



Ik heb zojuist het verzoek bij onze financiële afdeling neergelegd om de aansluitkosten zo spoedig mogelijk aan je terug te betalen. Binnen enkele werkdagen zal het bedrag van €14,99 worden bijgeschreven op je bankrekening.



Excuses voor het ongemak, Albert.
Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +6
Hoi joepie69, welkom op het forum van Simyo!

Ik ben uitgebreid in deze case gedoken om te kijken hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan, want het is absoluut niet onze bedoeling om valse beloften te doen :(

Ik zie dat je bent overgestapt van Lowcall naar Sim Only en dan hoef je inderdaad geen aansluitkosten te betalen, echter worden deze kosten helaas niet automatisch voor je gecrediteerd en zal je ons inderdaad hier even een seintje over moeten geven.

Nu is er helaas na het gesprek op 20-6 intern een misverstand ontstaan over de manier waarop we de aansluitkosten à €14,99 voor je zouden vergoeden. We gaan kijken hoe we dit soort misverstanden in de toekomst kunnen voorkomen, want we proberen juist onze klanten van een zo goed mogelijke service te voorzien.

Ik heb zojuist het verzoek bij onze financiële afdeling neergelegd om de aansluitkosten zo spoedig mogelijk aan je terug te betalen. Binnen enkele werkdagen zal het bedrag van €14,99 worden bijgeschreven op je bankrekening.

Excuses voor het ongemak, Albert.
Badge
Beste Kim,

Dank voor de snelle reactie.
Hopelijk gaat het lukken en ben ik weer 100% tevreden gebruiker.

Overigens hebben jullie ook een shortcode welke je zo kan vertellen hoeveel minuten je die maand nog over hebt. Iets á la *# o.i.d. Zo omslachtig om elke x naar wbpagina te gaan om dan te kijken hoeveel je nog mag babbelen. En dat kan alleen als er gratis Wifi is, of je Internet tegoed hebt. Mocht het er nog niet zijn, en je vermoed dat het veel werk is om te maken, hieronder staat het SQL commando waarmee je dat kan doen,
select   from Where =

Alvast heeeeel erg bedankt.


Mvgr,

Albert-Jan
Hallo, tot mijn verbazing heb ik hetzelfde meegemaakt. Overgestapt en op internet alles ingevuld waarop mede gedeeld word dat de aansluitkosten in mindering worden gebracht. Maar nu blijkt dat er wel 14,95 kosten zijn gefaktureerd. Heb reeds telefonisch contact gehad (ze bellen wel snel...)maar werd doodleuk verteld dat ze niet op de hoogte waren van deze actie (?) en dat de kosten toch echt wel betaald moesten worden!! NU VRAAG IK JE!!!  Misleidend en ontterecht. Ik wil gerechtigheid! Ben zeer verontwaardigd hierover. Wil graag weten wie dit kan rechtzetten.
Hallo, tot mijn verbazing heb ik hetzelfde meegemaakt. Overgestapt en op internet alles ingevuld waarop mede gedeeld word dat de aansluitkosten in mindering worden gebracht. Maar nu blijkt dat er wel 14,95 kosten zijn gefaktureerd. Heb reeds telefonisch contact gehad (ze bellen wel snel...)maar werd doodleuk verteld dat ze niet op de hoogte waren van deze actie (?) en dat de kosten toch echt wel betaald moesten worden!! NU VRAAG IK JE!!!  Misleidend en ontterecht. Ik wil gerechtigheid! Ben zeer verontwaardigd hierover. Wil graag weten wie dit kan rechtzetten.

Je hebt zeker het antwoord van moderator -Kim hierboven gemist anders had je vast een andere toon voor je vraag gekozen. Simyo is namelijk op de hoogte van dit probleem en zal zorgen dat er een oplossing komt. 
Nee. dit betreft een actie in de maand mei voor nieuwe abonnees. Dus niet voor prepaid klanten die naar een vast abonement overstappen....
OK, nou de Simyo mensen hier op dit forum zijn altijd erg behulpzaam en ik weet zeker dat er een bevredigende oplossing komt, zeker als het duidelijk is dat aan de kant van Simyo een foutje is gemaakt! :o
Badge +6
Beste Kim,

Dank voor de snelle reactie.
Hopelijk gaat het lukken en ben ik weer 100% tevreden gebruiker.

Overigens hebben jullie ook een shortcode welke je zo kan vertellen hoeveel minuten je die maand nog over hebt. Iets á la *# o.i.d. Zo omslachtig om elke x naar wbpagina te gaan om dan te kijken hoeveel je nog mag babbelen. En dat kan alleen als er gratis Wifi is, of je Internet tegoed hebt. Mocht het er nog niet zijn, en je vermoed dat het veel werk is om te maken, hieronder staat het SQL commando waarmee je dat kan doen,
select   from Where =

Alvast heeeeel erg bedankt.


Mvgr,

Albert-Jan


Hoi joepie69,

Allereerst graag gedaan :)

Met betrekking tot je shortcode dàt heb ik even doorgezet naar onze technische afdeling, want daar heb ik namelijk zo 1,2,3 geen zinnig antwoord op.

Ik zal het je daarom laten weten wat de technische afdeling hierover naar me terugkoppelt! 🙂
Badge +6
Hallo, tot mijn verbazing heb ik hetzelfde meegemaakt. Overgestapt en op internet alles ingevuld waarop mede gedeeld word dat de aansluitkosten in mindering worden gebracht. Maar nu blijkt dat er wel 14,95 kosten zijn gefaktureerd. Heb reeds telefonisch contact gehad (ze bellen wel snel...)maar werd doodleuk verteld dat ze niet op de hoogte waren van deze actie (?) en dat de kosten toch echt wel betaald moesten worden!! NU VRAAG IK JE!!!  Misleidend en ontterecht. Ik wil gerechtigheid! Ben zeer verontwaardigd hierover. Wil graag weten wie dit kan rechtzetten.

Nee. dit betreft een actie in de maand mei voor nieuwe abonnees. Dus niet voor prepaid klanten die naar een vast abonement overstappen....

Hoi moraat, allereerst welkom op het forum van Simyo!

Ik ben erg benieuwd op welke website je hebt gezien dat je geen aansluitkosten zou hoeven te betalen? Op onze website www.simyo.nl of heb je dit op de website van een externe partij gelezen die ook onze Sim Only's aanbiedt?

Zelf hebben we niet aangeboden dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Externe partijen daarentegen hebben vaak eigen acties, zoals het vergoeden van aansluitkosten. Echter, deze acties staan volledig los van ons en daar kan je dan ook alleen gebruik van maken wanneer je via de website van de externe partij de aansluiting bestelt. De externe partij zorgt dan vervolgens ook zelf voor de uitbetaling van de korting o.i.d.

Ik zie dat jij je bestelling hebt geplaatst via onze website en daarom zijn de aansluitkosten in rekening gebracht, omdat wij, zoals gezegd, niet zelf de actie hebben gehad dat je geen aansluitkosten zou hoeven te betalen.

Ik hoop dat ik hiermee voor wat opheldering heb kunnen zorgen? :)

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Badge
Helaas alleen maar valse beloftes.
Ben nu voor de 5e keer (!! ) onbereikbaar.
Ik stap over.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MLTJ,

In dit topic leg je ook uit dat je niet tevreden bent. Daar heb ik er op gereageerd.
Badge
Beste Kim,

Dank dat je het doorgezet hebt. Hopelijk wordt het geimplementeerd. Denk dat dit voor meer mensen heel makkelijk kan zijn. Heb zelf ook een telefoonbedrijfje (VoIP) gehad en daar vonden de klanten het erg handig en werd veel gebruikt. Inkomsten buiten de bundel zijn erg interessant, alleen is het wel zo sportief als beide partijen daarvan op de hoogte zijn. 
Reputatie 5
Badge +11
Hi joepie69,

Ik ben ook benieuwd wat -Kim hierover kan uitvinden. Ik zal haar vragen als ik 'r weer zie.
Badge
@ Ernst,
Gewoon de post blijven volgen.

@Kim,
Zag dat op 22-07-2014 er €14,99 op mijn rekening is gestort met als afzender Simyo. Grote dank hiervoor. Hoop dat de nieuwe procedure voor andere klanten snel in place is.
Badge +8
Hoi joepie69,

Dan is dit helemaal afgerond 🙂 Fijn dat je het nog laat weten. En graag gedaan, hoor.

Groetjes,
Charlene
Badge
@Charlene,

Bijna, je had nog beloofd terug te koppelen aangaande opvragen van credit via USSD code (*....#)
Hoorde dat dit standaard *121# schijnt te zijn, dus die hoeft ook niet meer verzonnen te worden.

Mvgr,

Albert-Jan
Badge +6
Hoi joepie69,

Dit heb ik inderdaad voor je nagevraagd, deze mogelijkheid is er (nog) niet bij Simyo. Ik heb 'm nu op onze "Wall of Change" geplakt, dus wie weet! 🙂

Reageer