.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten buiten mijn bundel met een Simyaardag?


Hierbij wil ik graag mijn ongenoegen uitspreken over de fantastische verjaardag van Simyo.
Het is namelijk zo dat ik al 3 jaar een sim only abonnement heb voor mijn dochter van 9. Het is al die tijd goed gegaan totdat we een bericht zagen dat ze in de maand juni 1000 mb kado kon krijgen ivm de verjaardag van Simyo. Mijn dochter wil al heel lang internet op haar telefoon dus natuurlijk nam zij deze aanbieding gretig aan. Ik moest wel even naar de instellingen gaan om het mogelijk te maken om op internet te gaan. Ik had deze instelling al die tijd prachtig gevonden, ook al zou mijn dochter haar mobiele gegevens aanzetten dan was internetten niet mogelijk. Maar goed voor die 1000 mb wilde ik het wel. En waarschijnlijk voelt u hem al aankomen..... toen de maand voorbij was hebben wij die instelling niet uitgezet en heeft mijn dochter nog 12 dagen in juli gebruik kunnen maken van het internet.De kosten zijn 35 euro. Ik vind het ook best jammer dat ik pas op 12 juli een sms krijg dat ik buiten de bundel gebruik maakte van het internet en niet al direct op 1 juli. U begrijpt nu hoop ik dat ik niet echt te spreken ben over de verjaardag(als er geen verjaardag was geweest was er niets aan de hand) en ben dan ook benieuwd of jullie hier nog iets aan kunnen doen of dat het gewoon vette pech.
Ik zie graag uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet
Nel
icon

Beste antwoord door Els 10 August 2017, 11:19

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Siennaatje,

het blijft wel een beetje apart, je krijgt een cadeau en daarna ga je zeuren omdat jij een fout maakt.

Groet Paul.
Iets anders verwoorden kan ook Paul.

Niet echt netjes om te zeggen dat ze zeurt omdat ze blijkbaar niet weet hoe het werkt, dat kan. Daarom helpen we elkaar.

Siennaatje,

Simyo stuurt ook bij 80 en 100 % procent verbruik van de bundel een netwerk bericht in de vorm van een sms.

Simyo heeft geen plafond en je kan ook zonder bundel op internet. Dit is wel vele malen duurder.

Of een abonnement bij Simyo aan te raden is, daar zijn de meningen over verdeeld. Mijn mening is van niet en wel om wat ik hier boven schreef over het niet hebben van een plafond.

Verder laat ik het over aan Simyo. Wegens vakanties kan het langer duren dan 1 werkdag voor zij reageren. AUB geduld daar op.
Reputatie 7
Badge +7
Ik weet niet precies wanneer er nu wel, en wanneer geen SMS wordt gestuurd. Als er een SMS is gestuurd is die aangekomen bij je dochter, en zij heeft hem wellicht niet gelezen of niet op waarde geschat.

Ik weet niet wat Simyo gaat doen met coulance. Je hebt wel geluk dat je dochter een matig internet gebruiker is: een tijdje youtube had de kosten veel hoger gemaakt.

Simyo is niet de juiste provider voor kinderen, vind ik. Er is geen automatische blokkade en de waarschuwingen komen niet bij de juiste persoon terecht.
Aangezien je 18 jaar of ouder moet zijn ouders in dit geval verantwoordelijk. En omdat die waarschuwingen rechtstreeks vanaf het netwerk komen hebben ouders er geen weet van als kind lief niks zegt.

De smsjes komen bij 80 en 100% en bij verbruik buiten de bundel.
Even de systematiek bij Simyo en de sms buiten beschouwing gelaten, krijg je bij de simyaardag niet ook het schrijven dat je internet op tijd weer beter uit kunt zetten als de periode voorbij is om buiten bundel kosten te vermijden.?

@Siennaatje.
Een moderator zal zich melden, zoals Ray al aangaf.
Volgens mij wel Friesian. Heb helaas mijn mail daarover niet meer.
Natuurlijk is het mijn eigen schuld. Ik had beter moeten opletten. Maar zoals ik al schreef is het best jammer dat mijn dochter pas op 12 juli een sms bericht kreeg dat zij buiten haar" bundel" was. Zij heeft normaal helemaal geen bundel alleen bellen.
En natuurlijk is het heel aardig om een kado te krijgen. Alleen kost dit kado me iets teveel.
Is dit forum wel het juiste kanaal of moet ik Simyo op een andere manier bereiken?
Siennaatje, dit forum is de juiste weg, ook, door vakantiedrukte kan het alleen wat langer duren maar je krijgt een response van een moderator. Bellen naar klantenservice via het 06 nummer kan ook (1200), gratis.

Ik begrijp de omstandigheden wel een beetje hoor.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Siennaatje,

Wat goed dat je deze vraag stelt op het Simyo Forum. Ik wil je hierbij van harte welkom heten! :)

Wat leuk om te lezen dat je dochter na lang wachten een maand lang gratis gebruik kon maken van haar Simyaardag. Uiteraard begrijp ik dat de kosten, die vervolgens in juli zijn ontstaan voor internetten buiten de bundel, als een onaangename verrassing zijn gekomen.

De Simyaardag is één maand geldig, dit geven we ook aan in de bevestiging die we per e-mail verstuurd hebben op 1 juni. Op het moment dat de internetbundel gedurende die maand voor 80% en 100% is verbruikt, sturen we per sms een waarschuwing. Bij Simyo is het, zoals Ray al aangaf, ook mogelijk om zonder bundel ook gebruik te maken van mobiel internet. Hiervoor betaal je een buitenbundeltarief van 15 cent per MB. Als extra service geven we per sms een waarschuwing internet buiten de bundel is verbruikt, maar niet al bij elke sessie. Een deel van onze klanten maakt soms gebruik van internet zonder bundel. Als we iedere keer dat er buiten de bundel verbinding wordt gemaakt met internet een waarschuwing versturen, kunnen ze per maand erg veel berichten ontvangen en wordt dit als storend ervaren. Op 7 juli is er voor het eerst internetverbruik geregistreerd buiten de bundel, de volgende sessie was op 12 juli. Om te controleren of dit wel de bedoeling was, hebben we op die dag de waarschuwing verstuurd. Na de 13e is er vervolgens geen internet meer verbruikt.

Uiteraard begrijp ik dat je baalt van deze kosten, ik wil je dan ook graag tegemoetkomen. Hierbij wil ik je de keuze bieden uit twee mogelijkheden. Ik kan je éénmalig een coulance aanbieden waarbij ik de MB's die in juli zijn verbruikt verreken met een eenmalige internetbundel van € 5,-. Houd er rekening mee dat ik deze coulance slechts één keer kan aanbieden, in de toekomst kan deze regeling dus niet nog een keer worden toegepast. De tweede mogelijkheid is nog een extra internetbundel van 1000 MB. Deze kun je activeren wanneer je wilt via je Overzicht op Mijn Simyo en is dan geldig tot het einde van de maand waarin je deze aan zet. Gaan jullie nog op vakantie? Dan zou je dochter ook gebruik kunnen maken van deze bundel binnen de EU. :)

Laat je me weten van welke optie je gebruik wilt maken? Dan ga ik dat voor je regelen.

@ Ray, Friesian en Wimj12 bedankt voor de uitleg! We zijn hier inderdaad om elkaar te helpen, heel fijn dat jullie er zijn!

@ paulh, jij uiteraard ook bedankt voor je antwoord. Ik snap heel goed waar je heen wilt met je reactie, maar laten we het natuurlijk wel gezellig houden. :)

Groetjes,
Els
Hoi Els,
Hartelijk bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb zelf altijd een onbeperkt abonnement dus ook geen verdere ervaring met beperkte bundels of geen bundels.
Uiteraard is het heel vervelend als klanten iedere keer een sms ontvangen.
Ik ga heel graag akkoord met de eerste mogelijkheid en wil aangeven dat ik heel blij ben met deze coulance.
Dit hadden Simyo niet hoeven doen.
Nogmaals hartelijk bedankt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Siennaatje,

Heel graag gedaan namens Els!

Bij deze heb ik een eenmalige coulance voor de verbruikskosten aangevraagd. Houd er alleen wel rekening mee dat je juli factuur al klaarstaat om afgeschreven te worden. Dit houdt in dat wij de vergoeding naar je zullen terugstorten. Vind je dat goed?

Volgens onze gegevens staat de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' trouwens aan via Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Om kosten buiten je bundel te voorkomen (in het buitenland), kun je deze instelling het beste even uitschakelen.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hartstikke bedankt en bedankt voor de tip.
Groetjes
Denise
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Denise,

Graag gedaan!

Ik wens je alvast een fijne dag toe. :$

Groetjes,
Asma

Reageer