Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Gesprek van Zone 1 naar Zone 1 gefactureerd alsof van Zone 1 naar Zone 3. Hoe kan dat?


  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Hello,

Op 12.07.2015 om 17:47 was ik in België en heb een telefonisch gesprek gehad van 51 seconden naar een vaste lijn (geen raar nummer zoals 0900 of zo, gewoon een klassieke vaste lijn) in België gehad. Dus van Zone 1 naar Zone 1. I had verwacht dat dit mij 0.23€ kost, maar ik zie op mijn verbruik van Juli dat Simyo dit gesprek 2.54€ gefactureerd heeft!

Ik heb op 16.07.2015 de klantenservice van Simyo opgebeld en de persoon aan de lijn zei dat ik naar Pakistan opgebeld had! Zo heeft het systeem van Symio mijn gesprek van 12 juli geregistreed. Maar dat is volledig fout. Ik heb +322772XXXX gevormd (voor privacy redenen geef ik de laatste cijfers hier niet) maar het systeem van Symio heeft +92772XXXX geregistreerd, 92 staat voor Pakistan. Dus Symio denkt dat ik een gesprek naar Zone 3 heb gehad en dit is volledig fout.

De klantenservice zei dat ik hierover een email zou krijgen om een oplossing te vinden. Ik heb nog niets gehoord.

Nu is het heel simpel: ik betaal geen extra 2.31€ voor een bug van het systeem bij Symio. Als ik dit bedrag einde van de maand op mijn factuur zie staan, ga ik direct naar een ander provider en zal zeker niet Symio aanraden aan mijn vrienden.

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ernst 5 augustus 2015, 10:50

Hoi yvdp,



Allereerst: sorry dat je zo lang op een reactie hebt moeten wachten. We proberen altijd binnen een werkdag te reageren, maar helaas is het drukker geweest dan we verwachtten.



Omdat ik ook nog geen reactie heb gekregen op mijn verzoek bij de netwerkspecialist van KPN ben ik er weer achteraan gegaan voor je.

De verbinding die je hebt gehad op 12 juli is nagetrokken en er is inderdaad een verbinding geweest met het +92 nummer. Dit houdt in dat het correct geregistreerd is en dat de kosten correct in rekening zijn gebracht.



Ik vind het jammer dat ik geen beter bericht voor je heb.
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Ik heb op 16.07.2015 de klantenservice van Simyo opgebeld


De klantenservice zei dat ik hierover een email zou krijgen om een oplossing te vinden. Ik heb nog niets gehoord.


De 16e was donderdag. De vraag om jouw te mailen voor een oplossing gaat hoogstwaarschijnlijk naar een andere afdeling. Dan komen vrijdag en het weekend. Simyo is het weekend gesloten. En het is nu maandag begin van de middag.

Kortom, nog even geduld denk ik zo 🙂
OK bedankt voor de reactie.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi yvdp,

Ik zie ook het gesprek wat je bedoelt in je verbruiksgegevens.
Het lijkt inderdaad op een gesprek naar een Pakistaans nummer vanwege de '92'. Om eens na te gaan hoe deze verbinding tot stand is gekomen heb ik dit doorgezet naar een specialist van onze netwerkprovider KPN.
Wanneer deze me antwoordt zal ik dat hier vermelden.

Los daarvan denk ik dat er sprake is van een tikfout op je telefoon, aangezien wel wel erg veel lijkt op het nummer waar je vaker contact mee hebt.

Ik kan ook zien dat de Simyo collega die jij aan de telefoon hebt gehad jouw geval intern heeft doorgezet, waarom daar geen actie op is ondernomen weet ik niet. Dit zoek ik ook nog uit voor je.
Hoi Ernst,

Het is geen tikfout, dit nummer is geprogrammeerd in mijn toestel in mijn lijst van contacten, het is mijn moeder! Ik heb nooit zo een probleem gehad.

Bovendien heb ik 51 seconden met haar gesproken, dus de verbinding met haar in Brussel heeft goed plaatsgevonden, niet naar iemand in Pakistan!

Graag hoor ik of dit gesprek met een tarier naar Zone 3 gefactureerd zal blijven of niet. Ik blijf op mijn standpunt dat er iets fout is gegaan in het systeem van Simyo (of KPN) en dat het bedrag van 2.54€ onjuist is.

Alvast bedankt.
Dear Simyo,

I haven't received any feedback on this subject and it remains a mystery how you system could register a call from Zone 1 to Zone 1 as Zone 1 to Zone 3 and charge me a completely wrong and horrendously high rate. I know this is holiday time but nevertheless this is not fair treatment of your customers.

Your suggestion that I have mistyped the number which was dialled is also utterly nonsense and you are taking me for a fool. That number was in my list of contacts (hence I did not dial anything manually) and the phone connection was well made from Belgium to Belgium, not to Pakistan. The point is just that your system has a bug and made a mistake, and you fail to acknowledge that fact.

A colleague of mine had a bad experience a few years ago with Simyo after his mobile was stolen. Now it is my turn to see that with Simyo all is OK as long as everything is right, but as soon as something unusual happens the customer is left to his fate. I was already hesitating to change provider but now I think the decision is getting clear that I should look for a more reliable mobile provider in the coming weeks.

Unless this issue is not handled very soon, I will not hesitate to let everyone around me, including social networks, know about this poor experience. This is not my style but the lack of customer care by Simyo had brought my patience beyond limit.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi yvdp,

Allereerst: sorry dat je zo lang op een reactie hebt moeten wachten. We proberen altijd binnen een werkdag te reageren, maar helaas is het drukker geweest dan we verwachtten.

Omdat ik ook nog geen reactie heb gekregen op mijn verzoek bij de netwerkspecialist van KPN ben ik er weer achteraan gegaan voor je.
De verbinding die je hebt gehad op 12 juli is nagetrokken en er is inderdaad een verbinding geweest met het +92 nummer. Dit houdt in dat het correct geregistreerd is en dat de kosten correct in rekening zijn gebracht.

Ik vind het jammer dat ik geen beter bericht voor je heb.
Hi Ernst,

So we are stuck in a situation where you tell me your system registered that I called Pakistan and I tell you that I called and was connected to a Belgian number. I cannot prove it but I know 100% that i did not call anyone in Pakistan.

Since there is no way out I will leave with great disappointment Simyo in the coming weeks, and of course my wife as well.
Reputatie 5
Badge +11
Het is jammer om te horen dat jullie vanwege deze €2,54 over willen stappen.
Helaas dien je aan te tonen dat onze registratie niet klopt als je deze in twijfel trekt. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door het gesprekslog van je telefoon te laten zien.
Je gaf eerder aan dat je op dat moment met een Belgisch nummer verbinden was, dus zou dat gesprek zichtbaar moeten zijn op dat tijdstip.
Hallo Ernst,

Ik kan wel een screen snapshot van mijn telefoon doen om de lijst van gesprekken te tonen en te kunne bewijzen dat ik met een belgische numler verbonden was. Maar ik wil die informatie hier niet publiek tonen. Hoe kan ik dit veilig naar u sturen?

Bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
@yvdp,

Kun je het beste mailen naar webcare@simyo.nl
o.v.v. het topic
Dan ziet Ernst het wel.
@maikel,
Bedankt, zoals aangeraden heb ik zojuist de screen snapshots van mijn toestel naar het addres webcare@simyo.nl gemaild ter attentie van Ernst.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi yvdp,
ik heb je mail gezien en heb er op gereageerd!
Hallo Eenst,
Extra screen shot zojuist toegestuurd.
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb het gezien, yvdp. Dank je voor de genomen moeite :)
Omdat het moeilijk vast te stellen is waar nu de oorzaak te vinden is, is er besloten je tegemoet te komen.
De factuur voor de maand juli is al gesloten, dus daar kan ik niets meer op crediteren. Daarom storten we het verschil in de kosten van het in rekening gebrachte gesprek van €2,54 en de kosten voor een gesprek vanuit België van 51 seconden €0,23 in de loop van de maand terug op je rekening.
Dit zal dus €2,31 zijn.

Kun je nog even laten weten of je tevreden bent met deze tegemoetkoming?
Hoi Ernst,

OK bedankt! Ik heb nu toch een stuk minder vertrouwen, ik ben vaak in België en hoop dus dat dit verhaal niet repeteren zal.
Fijne dag
Reputatie 3
Badge +7
Hoi yvdp,

Dat is goed voor te stellen. We je graag ook uitsluitsel willen geven over de oorzaak. Helaas blijkt dit niet mogelijk.

We hopen natuurlijk dat is niet meer voorkomt en je vertrouwen snel hersteld is 🙂

Reageer