Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Gespamd worden, kost dat toch geld?

  • 19 januari 2016
  • 11 reacties
  • 298 Bekeken

Hallo forumleden,

Mijn factuur van september was onverwacht hoog. Ik kom veel in het grensgebied, ook net over de grens. Daar ben ik gespamd door ca. 6 buitenlandse nummers (o.a. Madagascar). Die nummers heb ik geblokkeerd.
Toen ik mijn specificaties bekeek, bleek ik op 29 augustus tot wel driemaal per minuut tussen 13:01 en 14:59 te zijn gespamd. Dat zijn dus enkele tientallen berichten. En die heb ik allemaal NIET op mijn mobiel gezien!!
Het advies m.b.t. spam dat ik hier op de site al gevonden heb, is: niet op reageren, rustig laten gaan, het kost niets. Dat klopt als je je in Nederland bevindt, maar niet als je een paar meter over de grens staat. Die sms-jes kosten je dan namelijk €0.07 per bericht. Als je niet merkt dat je ze krijgt, kan het bedrag aardig oplopen.
Heeft iemand een suggestie hoe ik mezelf tegen dergelijke spammers kan beschermen?
icon

Beste antwoord door Angelica 20 januari 2016, 15:43

Hoi Grensbewoner,



Welkom op jet forum van Simyo.



Wat vervelend om te lezen dat je last hebt van spam 😞 De factuur van augustus is inderdaad hoger uitgevallen dan de ander facturen. Dit komt omdat er naar Duitsland is gebeld/ge-sms't. Ik zie de berichten vanuit Madagaskar niet terug in je verbruik. Alle kosten in en naar het buitenland vallen buiten de bundel. Als je vaak over de grens bent, dan kan dit inderdaad wel oplopen. Is het een optie om een telefoon te nemen met een duo sim? Hier kan je dan een Nederlandse en een Duitse simkaart in doen. Je kan dan zelf bepalen met welk nummer je belt/sms't.



Heb je wat aan de tips van Friesian, Franswon en/of Raytje gehad?



@Friesian, Franswon en Raytje, heren bedankt voor jullie advies :$



Groetjes, Angelica
Bekijk originele reactie

11 reacties

Afhankelijk van het soort telefoon kun je onbekende afzenders blokkeren bij spaminstellingen. (Instellingen berichten) en dan ook als app is avast een goeje.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Friesian,

Ik weet niet of Avast hier zo geschikt voor is, deze kan SMS-jes toch pas ná binnenkomst scannen?

Onbekende nummers blokkeren lijkt me een goede optie, maar ik ben er toch niet 100% zeker van of dit echt werkt, de berichtencenrale stuurt deze SMS naar je telefoon, wordt de SMS al vóór de 'voordeur' afgewezen of niet?

Ik heb een call-block app, hier kan ik zelfs nog mee zien of en wanneer er gebeld is door geblokkeerde nummers.

Misschien dat een techneut hier het juiste antwoord kan geven.
Hoi franswon.

Avast. Er staat bij berichtenschild...
Hiermee kunt u ook inkomende berichten van onbekende nummers blokkeren.
Echter...Sms-blokkering werkt niet in hogere Android-versies dan 4.4.x.
Bij een windows phone vindt je volgens mij zelfs geen echte scanner.

Kan het zijn dat je mrnumber bedoelt als call blocker?

Misschien dat een techneut hier het juiste antwoord kan geven.

da's een hele goeje.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Friesian,

Ik gebruik Blacklist Plus voor Android. Als Antivirus app gebruik ik AVG Antivirus Pro, beide betaalde versies. AVG biedt de mogelijkheid niet om SMS te blokkeren. Avast heeft voor mij voor dit ook geen zin, ik gebruik Android Lollipop en straks dat andere lekkers zodra het uitgerold wordt 😃
Reputatie 7
Ik heb Android 5.xx nu en daarin kun je nummers voor zowel gesprekken en / of sms berichten blokkeren.
Ik heb Android 5.xx nu en daarin kun je nummers voor zowel gesprekken en / of sms berichten blokkeren.
idem dito bij mij... Android 4.4.2, maar het gaat om sms berichten.:)
Reputatie 7
Badge +9
Bij SMS berichten (berichten bij Android) kan je in 5.xx het spamfilter aanzetten en nummers, zinnen, onbekende afzenders blokkeren.

Mijn vraag blijft echter: komt het bericht binnen, wordt gescand en daarna verwijderd of komt het bericht niet bij de ontvanger.

Dit is belangrijk i.v.m. de kosten bij ontvangst SMS in het buitenland.
Ik deel je twijfel, franswon.:)
Volgens mij is er bij bijvoorbeeld call blockers een database van spamnummers. Probleem kan dus zijn de nieuwere nummers die dan worden gebruikt als omzeiling.

Vraag is ook wat voor telefoon heeft de TS. Wanneer hij/zij een telefoon heeft waarmee je alleen kunt bellen/sms-en dan vallen de apps af.:8
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Grensbewoner,

Welkom op jet forum van Simyo.

Wat vervelend om te lezen dat je last hebt van spam 😞 De factuur van augustus is inderdaad hoger uitgevallen dan de ander facturen. Dit komt omdat er naar Duitsland is gebeld/ge-sms't. Ik zie de berichten vanuit Madagaskar niet terug in je verbruik. Alle kosten in en naar het buitenland vallen buiten de bundel. Als je vaak over de grens bent, dan kan dit inderdaad wel oplopen. Is het een optie om een telefoon te nemen met een duo sim? Hier kan je dan een Nederlandse en een Duitse simkaart in doen. Je kan dan zelf bepalen met welk nummer je belt/sms't.

Heb je wat aan de tips van Friesian, Franswon en/of Raytje gehad?

@Friesian, Franswon en Raytje, heren bedankt voor jullie advies :$

Groetjes, Angelica
Hoi Frisian, Franswon, Rayte en Angelica,

Dank voor jullie reacties en tips, daar kan ik wel wat mee. De mogelijkheden van de call-block apps (ik heb een iPhone 4S) ga ik verder bekijken. Het idee van een whitelist call blocker spreekt me bijvoorbeeld wel aan. En inderdaad zal ik goed moeten uitvogelen of een sms pas wordt geblokkeerd nadat hij ontvangen is of al vóór ontvangst, maar daar kom ik nog wel achter. Ook de mogelijkheid van de duo sim is zeker een optie!

Intussen heb ik op mijn mobiel onder 'instellingen' de 'aanbieder' op een Nederlands netwerk gezet. In Duitsland heb ik dan tijdelijk geen bereik, maar ik vermoed dat ongewenste sms-jes dan ook niet meer via het Duitse netwerk kunnen binnenkomen (en via NL-netwerk zijn ze weliswaar ongewenst, maar wel gratis).

Ook heeft iemand me uitgelegd dat sms-jes uit hooguit 70 karakters mag bestaan, en dat grote berichten over meerdere sms-jes worden verdeeld die je dan toch weer als één bericht op je scherm kunt lezen. Dat zou misschien kunnen verklaren waarom ik volgens de factuur zo veel sms-berichten ontvangen heb terwijl mijn mobiel er veel minder heeft weergegeven.

Verder kan ik jullie (gelukkig) nog vertellen dat ik de laatste tijd geen spamberichten meer ontvangen heb.

Nogmaals dank!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Grensbewoner,

Fijn dat je geen spamberichten meer hebt ontvangen 🙂. Het is inderdaad slim om je mobiel vast te zetten op een Nederlands netwerk. Dit zal ervoor zorgen dat je geen sms'jes ontvangt wanneer je in het buitenland bent. Verder klopt het dat één sms'je kan tellen als meerdere als deze langer is dan 70 tekens, waardoor één sms'je verzenden (of ontvangen) meer kost dan je dacht. Gelukkig is het allemaal duidelijk. Heb je nog andere vragen? Stel ze dan gerust op het forum.

Groetjes, Caspar

Reageer