.

Beantwoord

Ik heb een hoge rekening. Wat nu?

  • 20 July 2018
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

Deze maand juni 2018 afrekening ben ik erg geschrokken van de hoge kosten € 102,00 meer betalen. Ik heb normaal nog nooit over mijn internet bundel gekomen. hoe dit komt is voor mij een raadsel in huis heb ik gewoon wifi. Zelf de tijden dat ik zeker weet dat ik toen wifi heb gehad is er toch internet verbruikt. Zo lang ik klant ben bij jullie heb ik nog nooit klachten gehad. ook de kinderen niet. die zijn ook bij simyo. Ik heb wel sinds juni een nieuw mobiel. maar heb nagekeken of de instellingen goed staan. die staan dat wifi automatisch verbinding maakt. WEET U OOK EEN OPLOSSING!
icon

Beste antwoord door Jihane 22 July 2018, 16:59

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Heb je een waarschuwings SMS gehad?
Zal best kunnen. Omdat ik nog nooit over mijn abonnement ben gegaan ken ik dat niet. Heb blijkbaar zo weg gedaan en gedacht ach is niets. Wij zaten zo te denken. Omdat ik mei/ juni een nieuw mobiel heb genomen moest ik de simkaart bij knippen. Dit is de eerste simkaart. Nu kon ik deze dagen ook geen gespreken voeren. Ze horen niets. Daarom heb ik een nieuwe aangeschaft.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Henk,

Welkom op het Simyo Forum!

Logisch dat je daarvan geschrokken bent! Ik heb even met je meegekeken en ik zie dat je op 12 juni een sms kreeg met de informatie dat je bundel op 80% zat. Op 15 juni kreeg je een sms waarin stond dat je bundel echt op was. De inhoud daarvan was als volgt:

Je internetbundel van 1000 MB is op. Je betaalt nu € 0,15 per MB. Tip: voorkom hoge kosten, gebruik WiFi of koop MB’s bij op Mijn Simyo of de app. Groet, Simyo

Ik raad je aan om dit blog te lezen over waar je verbruik vandaan kwam. Ik kan dat niet voor je inzien zoals ik ook niet je sms'jes kan lezen of je telefoongesprekken kan beluisteren. Maar je toestel houdt alles bij! Op deze manier kun je wijzer worden over waar je data aan op is gegaan. Het kan bijvoorbeeld dat er een update plaatsvond op je mobiel, of dat je wifi-verbinding soms uitviel waardoor je bepaalde dingen (zoals het bekijken van een filmpje of het binnenhalen van e-mails).

Laat je het me weten als je deze informatie doorgelezen hebt? Dan ga ik overleggen om een oplossing te bedenken!

@ Wim, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Ik heb je blog door gelezen en eens inverdiept.
Ik zie bij de factuur soms wat dagen bijvoorbeeld 19 mei zaterdag kwart voor 6 morgens dat er 32149 kb heb verbruikt. Toen lag ik nog lekker in bed. En weeg zeker dat ik dan niets met internet heb verbruikt. In mijn hele huis heb ik bereik met WiFi.
Reputatie 7
Badge +9
Het hebben van WiFi bereik is geen garantie dat je altijd internetverbinding hebt. Bij mij thuis komt het af en toe voor dat er het gebruikelijke sterke WiFi signaal is, maar dat ik desondanks niets op het internet kan doen. De oorzaak ligt in zo'n geval verder "stroomopwaarts" d.w.z. ergens in het netwerk van de internetprovider is een essentiele schakel in het internetverkeer uitgevallen.

Ook komt het voor dat de internetverbinding met opzet door je provider (meestal voor korte tijd) wordt onderbroken vanwege onderhoud aan het netwerk (dit zal voornalelijk 's nachts gebeuren). In zo'n geval kan een smartphone als deze met een grote up- of download bezig is besluiten om over te schakelen op mobiel internet. Dat er op dat moment goed WiFi bereik is in je huis maakt niets uit.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Henk,

Zoals je Scotsman al vertelde kan het zijn dat je telefoon mobiel internet gebruikt in plaats van wifi. Het is daarom belangrijk om je telefoon zo in te stellen dat deze niet over gaat naar mobiel internet in plaats van wifi. Hier lees je meer tips om je internetverbruik nog beter in eigen hand te houden. Handig voor in de toekomst.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Bedankt voor de extra info Scotsman, interessant! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer