.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen waarschuwing over mijn belbundel?


Beste mensen,

Ik log net in om m'n bundel voor de zomermaanden aan te passen en schrik me plotseling wezenloos van een factuur van 101 euro.
Mijn abonnement kost 35, en nu opeens bleek dat mijn belminuten op waren en dat ik ik 70 euro in een week aan extra bel-en smskosten heb gemaakt.
Ik heb geen bericht ontvangen op mijn telefoon met een waarschuwing. Wel heb ik een bericht ontvangen dat mijn MB's op waren en die koop ik dan gelijk bij.

Waarom sturen jullie geen sms-en? Deze - opeens - extra 70 euro is zo ontzetten niet prettig. Ik ben student en ben bij Simyo om goedkoop te kunnen bellen met een goed netwerk. En nu dit.

Ik hoop dat jullie mij tegemoet kunnen komen hierin. Het lijkt me de taak van de provider om de klant te laten weten dat hij buiten zijn bundel gaat, zoals jullie dat wel doen voor internet.

Bedankt voor jullie hulp!

Vriendelijke groeten
Judith van den Dool
icon

Beste antwoord door franswon 30 June 2016, 14:40

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo judithvddool,

Welkom op het Simyo Forum,

Wat vervelend voor je dat je nu ineens zo'n hoge rekening hebt.

Simyo stuurt alleen een SMS bij (dreigende) overschrijding van het dataverkeer.

Op de website en via de app kan je het verbruik eenvoudig volgen, belminuten bijkopen is echter niet mogelijk.

Uiteraard kan je via het internet (Wi-Fi of Simyo) via diverse apps ook bellen, Viber, Tango, WeChat, WhatsApp en zo zijn er nog een hoop.
Het dataverbruik van deze apps valt doorgaans behoorlijk mee.

Over een tegemoetkoming kan ik, als klant, uiteraard niets zeggen, een moderator zal hier verder op antwoorden.
Dit ontving ik van Naschifa:
Nafischa (Simyo Nederland)
1 jul. 09:31 CEST

Beste Judith,