Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geen sms-bericht ontvangen ivm extra MB's op. Wat nu?


Badge
Hallo,

Dit weekend heb ik een aantal keer nieuwe MB's gekocht om onnodige kosten te ontlopen. Nu heb ik op de maandag geen bericht ontvangen maar is mijn extra bundel toen wel leeg gegaan. Zo kom ik er zo net achter dat ik erg veel onnodige kosten heb gemaakt.

Wat nu...
icon

Beste antwoord door Asma 30 mei 2017, 16:06

Hoi Stanflies,



Jeetje! Ik vind het erg vervelend dat je zoveel kosten hebt gemaakt buiten je bundel! :(



Ik heb je aansluiting erbij gepakt om uit te zoeken wat er aan de hand is. Volgens onze gegevens hebben wij je op 29 mei om 00:07 uur de 80% en om 05:20 uur de 100% waarschuwingssms gestuurd. Kun je dit controleren?



@ Ray, bedankt!



Groetjes,

Asma
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Zit je inbox misschien vol?
Badge
Zit je inbox misschien vol?

Nee, ik heb hierna nog een aantal berichten ontvangen via de SMS.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Stanflies,

Jeetje! Ik vind het erg vervelend dat je zoveel kosten hebt gemaakt buiten je bundel! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt om uit te zoeken wat er aan de hand is. Volgens onze gegevens hebben wij je op 29 mei om 00:07 uur de 80% en om 05:20 uur de 100% waarschuwingssms gestuurd. Kun je dit controleren?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Stanflies,

Jeetje! Ik vind het erg vervelend dat je zoveel kosten hebt gemaakt buiten je bundel! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt om uit te zoeken wat er aan de hand is. Volgens onze gegevens hebben wij je op 29 mei om 00:07 uur de 80% en om 05:20 uur de 100% waarschuwingssms gestuurd. Kun je dit controleren?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma


Bedankt voor de reactie, jij trouwens ook nog Ray.

Mijn laatste bericht dat ik heb ontvangen is op zondag 28 mei om 14:15. Dat is een bericht met de tekst dat mijn internetbundel op was. Ik heb hierna om 15:00 een bundel gekocht. Daarna heb ik niets meer ontvangen..
Badge
Hallo? Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, een berichtje met dat er een SMS-bericht is verstuurd kan ik niets mee. Ik heb nu een kostenpost van meer dan 100 euro uit het niets.
Reputatie 7

Het Simyo Social Team en betrokken klanten beantwoorden je vraag binnen 1 werkdag.


https://www.simyo.nl/klantenservice
Badge
Die vraag heb ik dus gister gesteld. Met een "antwoord" als dit kan ik niets.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Stan,

Geen zorgen 🙂 We reageren altijd overal op. Ik zie terug dat jij in mei vijf extra internetbundels hebt aangeschaft. Het verbruik dat je terugziet vond plaats na je vierde en voor je vijfde extra internetbundel. Je kreeg dus op 29 mei de sms'jes die aangaven dat de bundel op was, en daarna heb je internet verbruikt. Op 30 mei heb je vervolgens de laatste extra internetbundel gekocht en die heb je niet opgemaakt. Zoals Asma aangeeft zijn die sms'jes wel daadwerkelijk verstuurd. Ik hoop dat dit een goed beeld schept van waar het verbruik dan precies vandaan komt. Ik zie ook dat je voor deze maand (juni) je internetbundel opgehoogd hebt van 2000 MB naar 4000 MB. Verstandig! Dat is serieus heel slim, want je maakt op een handige manier gebruik van het feit dat je maandelijks je bundels kunt aanpassen. Je hebt herkend dat je meer internet verbruikt dan je bundel, en handelt daar vervolgens naar 🙂

Het volgende is dat jij de sms'jes niet hebt ontvangen. Dat is helemaal niet de bedoeling. Ik heb je dus een sms vanuit het systeem gestuurd als test (de tekst daarin is letterlijk "Hoi, dit is een test-sms nav je Forum-post. Laat je op het Forum weten of je dit ontvangt? Groetjes!" Heb je deze wel ontvangen?

Laat je het mij weten?

@ Ray, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hi Stan,

Geen zorgen 🙂 We reageren altijd overal op. Ik zie terug dat jij in mei vijf extra internetbundels hebt aangeschaft. Het verbruik dat je terugziet vond plaats na je vierde en voor je vijfde extra internetbundel. Je kreeg dus op 29 mei de sms'jes die aangaven dat de bundel op was, en daarna heb je internet verbruikt. Op 30 mei heb je vervolgens de laatste extra internetbundel gekocht en die heb je niet opgemaakt. Zoals Asma aangeeft zijn die sms'jes wel daadwerkelijk verstuurd. Ik hoop dat dit een goed beeld schept van waar het verbruik dan precies vandaan komt. Ik zie ook dat je voor deze maand (juni) je internetbundel opgehoogd hebt van 2000 MB naar 4000 MB. Verstandig! Dat is serieus heel slim, want je maakt op een handige manier gebruik van het feit dat je maandelijks je bundels kunt aanpassen. Je hebt herkend dat je meer internet verbruikt dan je bundel, en handelt daar vervolgens naar 🙂

Het volgende is dat jij de sms'jes niet hebt ontvangen. Dat is helemaal niet de bedoeling. Ik heb je dus een sms vanuit het systeem gestuurd als test (de tekst daarin is letterlijk "Hoi, dit is een test-sms nav je Forum-post. Laat je op het Forum weten of je dit ontvangt? Groetjes!" Heb je deze wel ontvangen?

Laat je het mij weten?

@ Ray, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane


Ik heb inderdaad op 30 mei nog een bundel gekocht omdat ik toen pas zag dat mijn buitenbundeltarief zo hoog bleek te zijn. Het gaat me om het gebeuren dat ik geen berichten heb ontvangen op die 29 mei om 0:07 en 5:20 die Asma aangaf.

Ik heb wel het test-berichtje van jullie ontvangen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stanflies,

Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik ben blij dat je de sms hebt ontvangen. De sms'jes die je hebt gekregen op basis van je internetbundel die op was, zijn via het zelfde systeem verstuurd. Het is dus een compleet mysterie waarom die niet zijn aangekomen.

Omdat ik zie dat je al een hele lange tijd klant bent én omdat ik merk dat zoiets nooit eerder gebeurd is, wil ik je een eenmalige vergoeding aanbieden voor deze kosten. Ik verreken het internetverbruik buiten de bundel dan tegen extra internetbundels, waardoor je veel minder betaalt. Ik stuur je ook meteen een e-mail met alle details.

Heb je nog vragen over deze coulance? :)

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane,

Bedankt voor je reactie! Dit is precies het voorstel wat ik had willen doen, fijn dat jullie als Simyo er zelf mee komen. Ik ben verder een zeer tevreden klant bij jullie en zal dit dan ook blijven zo.

Bedankt ook voor de tips die ik via de mail heb mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Stanflies
Badge +7
Hoi Stanflies,

Wat fijn dat je blij bent met dit voorstel! 🙂 Mooi om te horen dat je nog steeds tevreden bent.

Als we je weer ergens bij kunnen helpen, laat je dan weer een berichtje achter op het forum?

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi Stanflies,

Wat fijn dat je blij bent met dit voorstel! 🙂 Mooi om te horen dat je nog steeds tevreden bent.

Als we je weer ergens bij kunnen helpen, laat je dan weer een berichtje achter op het forum?

Groetjes,
Samantha


Zeker weten, wanneer kan ik dit geld eigenlijk verwachten?
Badge +7
Hoi Stanflies,

Ik zie dat onze financiële afdeling je gisteren het bedrag heeft terugbetaald. Dit zou je nu wel op je rekening moeten terugzien. Kun je dit controleren?

Groetjes,
Samantha

Reageer