.

Beantwoord

Geen paniek over emails met verzoek om betaling

  • 22 October 2013
  • 6 reacties
  • 428 Bekeken

Reputatie 4
Badge +8
Volgend bericht van een medewerker van Buckaroo (de instantie die incasso opdrachten uitvoert o.a. voor Simyo) kwam een paar minuten geleden binnen:

Beste iedereen,

Ik ben medewerker van Buckaroo en heb het intern nagevraagd. Er is iets fout gegaan in het berichten verkeer tussen Simyo en Buckaroo, waardoor er onterecht emails uitgegaan zijn. Mocht je betaald hebben via iDEAL, dan heb je gewoon je factuur voldaan. Op je afschrift zal je ook zien staan: Stichting Derdengelden Buckaroo inzake Simyo.

Ik ben niet degene die dit gaat oplossen. Ik wil alleen melden dat het NIET om een virus of rare praktijken gaat. Simyo is NIET gehackt, gegevens liggen NIET op straat.


Dus geen paniek,
morgen zullen we van een van de moderators meer horen.
icon

Beste antwoord door Alex 23 October 2013, 01:26

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dank je voor de post, Koorelle2

We gaan er dan wel vanuit dat deze meneer / mevrouw Buckaroo (opr)echt is. Of hebben we nu nog meer paniek? :rolleyes:
Like! 😉 🙂
Waarom krijg het bericht dat jullie factuur 25095233 niet kunnen incasseren 4x en dat jullie factuur 25263861 niet kunnen incasseren 5x ? En waarom kunnen jullie niet incasseren? Tot nu toe lukte jullie dat wel en het saldo is toereikend. Bovendien kan ik hierboven niet selecteren waar mijn vraag over gaat???
Gewoon effe afwachten.
Ik wil eigenlijk gaan slapen...

Waarom moeten we koorelle2 gewoon geloven;

- simyo zou gehackt moeten zijn (kan, maar geloof ik niet)
- ook buckaroo zou gehackt moeten zijn (kan, maar dat is té toevallig)
- en stel je hebt betaald met ideal. In het ergste geval ben je dat geld kwijt ?
(maar ook dat geloof ik niet, om de 2 voorgaande redenen)
Afgelopen maand prepaid omgezet naar sim-only, net 3 mails gekregen over de betaling.
Dit komt niet professioneel over in mijn ogen en zelf zal ik ook niet op deze emails reageren.
Het mobieltje is voor mijn zoon, die ik betaal.
Tijdens de prepaid tijd had ik simyo gemachtig op mijn rekening indien het tegoed laag was simyo weer een tegoed kon storten, nu het overgezet is naar sim-only is hierin geen verandering in voortgekomen enkel dat het nu een abonnement is.
Zal morgen eens klantenservice bellen hoe zij hierin verder willen gaan, op mijn rekening staat altijd ruim voldoende saldo hier zal het nooit aan liggen.

Droevig, dit is niet de eniste provider bij mij thuis en heb dit nog nooit meegemaakt.

Dus simyo graag opheldering, het blijkt dus niet alleen bij mij het geval te wezen als ik dit forum bekijk.
Misschien een idee een andere incasso instantie in arme te nemen, zelf vind ik dit zeer slordig.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Het gaat inderdaad om een verkeerde email. Ik heb daarom dit topic geopend. Daar staat alle informatie die we tot nu toe hebben kunnen uitzoeken. Zodra we meer weten, plaats ik in dat topic een update.

Belangrijk! Het gaat niet om een phishing mail of hack. Dat hebben we al kunnen uitsluiten.

Bedankt voor jullie berichtjes hier :)

Ik zal dit topic sluiten om het overzichtelijk te houden.

Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex