.

Beantwoord

Geen mogelijkheid meer tot bellen, smsen en internette via simyo

  • 22 February 2014
  • 14 reacties
  • 563 Bekeken

Hallo, 

Zojuist heb ik mijn simyo simkaart overgezet naar een nieuwe telefoon. Eerst had ik een Samsung Galaxy S2 waarna ik hem heb overgezet naar een iPhone 4S.

De simkaart van simyo was al een combinatie van een standaard simkaart en daarin een uitklikbare micro sim kaart. Deze heb ik er dus uit moeten klikken om hem in de iPhone te doen.

Sinds ik dit gedaan heb kan ik via zowel mijn iPhone als mijn Samsung niet meer SMSen, bellen en internetten. Je ziet wel dat je verbinding hebt met het mobiele netwerk maar er is geen internetverbinding(geen icoontje 3g of 2g etc).

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.
icon

Beste antwoord door Scotsman 23 February 2014, 11:42

Bekijk originele reactie

14 reacties

Hoi, ik heb hetzelfde probleem, zie dat mijn rekening van januari niet geïnd is, ondanks voldoende saldo op rekening! Kan sinds donderdag niet meer bellen of sms'en en niet op internet. Wel een misser, dat je van te voren niet wordt gewaarschuwd, dat je tijdelijk wordt afgesloten! Terwijl ik al jaren klant ben en mijn rekeningen altijd trouw voldoe. Lijkt wel een beetje eenrichtingsverkeer?
Oeps staat bij verkeerde onderwerp.
Hallo, 

Zojuist heb ik mijn simyo simkaart overgezet naar een nieuwe telefoon. Eerst had ik een Samsung Galaxy S2 waarna ik hem heb overgezet naar een iPhone 4S.

De simkaart van simyo was al een combinatie van een standaard simkaart en daarin een uitklikbare micro sim kaart. Deze heb ik er dus uit moeten klikken om hem in de iPhone te doen.

Sinds ik dit gedaan heb kan ik via zowel mijn iPhone als mijn Samsung niet meer SMSen, bellen en internetten. Je ziet wel dat je verbinding hebt met het mobiele netwerk maar er is geen internetverbinding(geen icoontje 3g of 2g etc).

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.


Hallo Reeltje,

Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou precies gebeurt.

Maar je hebt een denkfoutje gemaakt.
In een standaard simkaart zit inderdaad een micro-simkaart.

Een aantal bijvoorbeeld nieuwe Samsung telefoons daarin wordt de micro sim gebruikt.

Deze is niet bedoelt voor een Iphone.
De Iphone heeft een Nano simkaart, nog kleiner dus.

Misschien dat je daardoor nu problemen ondervind, dat de simkaart is beschadigd...

Groetjes,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
De laatste iPhones (5, 5S, 5C) gebruiken een nano-simkaart maar de 4S een micro-simkaart. In de 4S zou een uitgedrukte microsim van Simyo gewoon moeten werken, wat er in Reeltje's geval mis is gegaan weet ik niet zeker behalve dat de aansluiting misschien buiten werking is omdat de iPhone in korte tijd heel veel data heeft gedownload waardoor het automatische mechanisme van afsluiting wegens hoogverbruik in werking is getreden. Als de iPhone iOS 7 draait dan kan je onder Instellingen > Mobiel netwerk zien hoeveel data en door welke apps recentelijk is gedownload via het mobiele netwerk.
Badge
Ik zou de klantenservice bellen als deze geopend is. Want om administratieve redenen niet kunnen bellen etc. heeft met financiën te maken.
Bedankt voor de reacties. 

Met mijn iphone heb ik apps gedownload via wifi. Wellicht is dit al gebeurd met mijn samsung, waar het kaartje eerst in zat. Maar laatste keer dat ik daar op internet zat deed hij het gewoon, en daarna alleen maar via wifi tot het kaartje in de iPhone is beland. 

Jammer dat dit net in het weekend is en de klantenservice dicht is inderdaad. Heb al wel gisteren een berichtje op facebook gestuurd naar Simyo, en heb net al reactie gehad. Ze gaan voor mij de aansluiting checken, hopelijk weet ik dan meer! 🙂
Hallo Reeltje.

Je verhaal begrijp ik niet helemaal want apps worden toch bij Samsung op de Internal RAM gezet. (interne (werk)geheugen
Ik denk, weet het niet zeker maar verwacht dat het bij een Iphone hetzelfde werkt.
Dat zou dus niets te maken hebben met de sim..

Voor zover ik weet kan dat niet met de apps te maken hebben.
Wat ik wel weet is dat je eerst een SD kaartje moet formateren (leegmaken) via de telefoon...:D

Groetjes,
Friesian
Friesian,

Ik heb het misschien verkeerd begrepen wat Scotsman zei. Ik dacht dat hij bedoelde dat ik veel apps heb gedownload met mobiel internet. Vandaar dat ik zei dat ik het via wifi heb gedaan, en laatste keer dat ik op mobiel internet zat was op de samsung, waar die het nog gewoon deed.
Excuus, ik ben niet heel technisch aangelegd :')

Ik heb er geen SD-kaartje in zitten, die kan niet in een iPhone? 

groetjes. 
Krijg ik nog dat de betalingen mis lopen. Kan er niet gewoon geregeld worden dat er op de eerste van de maand afgeschreven wordt!!
Er zijn toch wel meer klanten die hier last van hebben.
Maar mijn telefoon is afgesloten omdat ik niet betaald heb waarschijnlijk.
Wat moet ik doen en hoe lang gaat dit duren? ester
Reputatie 7
Badge +9
Friesian,

Ik heb het misschien verkeerd begrepen wat Scotsman zei. Ik dacht dat hij bedoelde dat ik veel apps heb gedownload met mobiel internet. Vandaar dat ik zei dat ik het via wifi heb gedaan, en laatste keer dat ik op mobiel internet zat was op de samsung, waar die het nog gewoon deed.
Excuus, ik ben niet heel technisch aangelegd :')

Ik heb er geen SD-kaartje in zitten, die kan niet in een iPhone? 

groetjes. 


Waar ik op wilde wijzen was dat een iPhone om allerlei redenen het mobiele internet gebruikt om data te downloaden, dingen te synchroniseren etc. Daar staan ze om bekend. Ook als je denkt dat de iPhone goed WiFi bereik heeft kan hij onder bepaalde omstandigheden toch op het mobiele internet overschakelen. Het is dus denkbaar dat je na het in gebruik nemen van de iPhone veel meer mobiele data bent gaan downloaden dan je gewend was met je Samsung. Als je meer dan € 75 per dag (of meer dan € 250 per week) verbruikt dan wordt je aansluiting automatisch door Simyo afgesloten wegens hoogverbruik. Dat zou kunnen verklaren waarom je niet meer kan SMSen, bellen en internetten. Iemand van Simyo zal morgen kijken wat er precies aan de hand is.
Badge

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.


Als je niet kan bellen en dit hoort heeft dat niks met apps te maken of het toestel zelf. Dit heeft te maken met je aansluitingen en waarschijnlijk een openstaand bedrag of hoog verbruik. Maar dat weet ik dus niet. 

Doordat we in europa (lang leve europa) over zijn gegaan op het Iban betaalsysteem zijn er vele incasso's niet geincasseerd, mogelijk is dat ook bij jou gebeurd. Zelf had ik er wel last van maar niet bij Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi, ik heb hetzelfde probleem, zie dat mijn rekening van januari niet geïnd is, ondanks voldoende saldo op rekening! Kan sinds donderdag niet meer bellen of sms'en en niet op internet. Wel een misser, dat je van te voren niet wordt gewaarschuwd, dat je tijdelijk wordt afgesloten! Terwijl ik al jaren klant ben en mijn rekeningen altijd trouw voldoe. Lijkt wel een beetje eenrichtingsverkeer?

Ik heb in dit topic al een reactie gegeven 😉
Reputatie 5
Badge +11
Hallo, 

Zojuist heb ik mijn simyo simkaart overgezet naar een nieuwe telefoon. Eerst had ik een Samsung Galaxy S2 waarna ik hem heb overgezet naar een iPhone 4S.

De simkaart van simyo was al een combinatie van een standaard simkaart en daarin een uitklikbare micro sim kaart. Deze heb ik er dus uit moeten klikken om hem in de iPhone te doen.

Sinds ik dit gedaan heb kan ik via zowel mijn iPhone als mijn Samsung niet meer SMSen, bellen en internetten. Je ziet wel dat je verbinding hebt met het mobiele netwerk maar er is geen internetverbinding(geen icoontje 3g of 2g etc).

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.


Hoi Reeltje,

In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook via Facebook hebt gesteld en dat het daar in behandeling is genomen.
Ik wil je vragen om een vraag in de toekomst slechts 1 keer te stellen. Dat scheelt een hoop werk en houdt het overzichtelijk voor ons 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Krijg ik nog dat de betalingen mis lopen. Kan er niet gewoon geregeld worden dat er op de eerste van de maand afgeschreven wordt!!
Er zijn toch wel meer klanten die hier last van hebben.
Maar mijn telefoon is afgesloten omdat ik niet betaald heb waarschijnlijk.
Wat moet ik doen en hoe lang gaat dit duren? ester


Hoi halleluya, en welkom op het forum.

In jouw gegevens zie ik dat je deze vraag ook via onze website hebt gesteld én dat het al behandeld is. Ook jouw ik vragen om een vraag maar 1 keer te stellen 🙂

Reageer