.

Beantwoord

Geen melding overschrijding van belbundel, hoe kan dit?

  • 23 October 2015
  • 16 reacties
  • 562 Bekeken

Hoe zet ik de melding san dat ik mijn bundel ben overschreden? Kan het nergens vinden op de site of app en vind het suf dat ik dit niet zomaar aangeboden krijg. Pas als je een rekeningvan 60 euro heb dan ga je er maar eens zelf naar op zoek. Hoor graag van jullie.

Groet
Lalaalalal
icon

Beste antwoord door Naomi 24 October 2015, 16:49

Bekijk originele reactie

16 reacties

Als je die 80 en 100 % berichten bedoelt, die zijn niet uit te zetten. Deze komen rechtstreeks vanuit het netwerk en wettelijk verplicht om klanten erop te wijzen wat het gebruik betreft.
Maar ik heb deze niet gekregen toen ik die 60 euro rekening kreeg. Boeiend....
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Lalalalalala, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik voor de overzichtelijkheid verplaatst naar het subforum Factuur & betalen.

Fijn om te zien dat Raytje je al geprobeerd heeft te helpen 🙂 Voor de internetbundel ontvang je inderdaad een 80 % en 100 % sms. In je gegevens zie ik dat je factuur van september hoger is door het bellen buiten je bundel. Voor je belbundel ontvang je geen sms’jes. Dit is ook niet iets wat je kan instellen.

Bellen en sms’en is iets wat je zelf in de hand hebt. Bij internetten kan het dat dit verbruik soms iets minder wordt opgemerkt. Als je je belminuten in de gaten wilt houden, dan kun je dit het beste doen via de app en/ of op Mijn Simyo. Daar staat altijd hoeveel je nog over hebt. In dit geval was je belbundel op 18 september al op. Vanaf 18 september was het al zichtbaar in de app en op Mijn Simyo dat je geen belminuten meer had. Als je vaker meer verbruikt dan je belbundel kun je overwegen om hem te verhogen.

Is je vraag beantwoord?

@Raytje; dankjewel voor je hulp 😳
Badge
Blijkbaar heeft dit onderwerp geen hoge prioriteit bij Simyo. Ik ben teruggegaan naar de privacy en de lange accuduur van een ouderwetse GSM en mijn belverbruik fluctueert sterk. Soms koop ik minuten bij, soms houd ik er een boel over. De opmerking dat je je Simyo-app maar in de gaten moet houden is flauw (ik heb hem wegens onbruikbaarheid ook van mijn tablet gegooid), en mijnSimyo is toch wel wat omslachtig. Ik zie niet wat er technisch moeilijk aan is om een waarschuwings-SMS bij 80 en 100 % te versturen. Toen ik lang geleden nog prepaid belde met HEMA kreeg ik volgens mij ook dergelijke berichten. In elk geval was er een piep ruim voordat de verbinding werd verbroken.
Reputatie 7
Badge +6
Een hoop mensen gaan dit zeker makkelijk vinden en technisch zal dit niet heel ingewikkeld zijn, maar simyo kiest hier Helaas niet voor.

De app werkt overigens prima bij mijn.
Badge
Het blijft vreemd. Inmiddels herinner ik me ook weer dat je met een speciale code (ik meen *101#) je tegoed kon opvragen. En wat is een maandelijkse belbundel nu anders dan een prepaid beltegoed? OK, het is goedkoper per minuut, maar het is ook maar een maand houdbaar. Simyo, zeg eens iets?
Vanuit Simyo (moderator) volgt een reactie binnen 24 u. gedurende de werkdagen - dus nu zul je waarschijnlijk(/misschien) weer wat langer moeten wachten.

Je vergelijkt 2 totaal verschillende only sim producten.

Zoals je hier kunt lezen is er een gedragscode transparantie mobiel datagebruik ondertekend.

Of een provider wel of niet een 80/100% bel-waarschuwing stuurt mag de provider zelf beslissen daarover bestaan geen afspraken.
Badge
Dit gaat om basale klantvriendelijkheid, zou ik zeggen. Zoals uit mijn vorige reactie blijkt, zou ik al tevreden zijn met een mogelijkheid om mijn beltegoed (=resterende bundel) met mijn dumbphone te kunnen checken.
Vanuit Simyo (moderator) volgt een reactie binnen 24 u. gedurende de werkdagen - dus nu zul je waarschijnlijk(/misschien) weer wat langer moeten wachten.

Je vergelijkt 2 totaal verschillende only sim producten.

Zoals je hier kunt lezen is er een gedragscode transparantie mobiel datagebruik ondertekend.

Of een provider wel of niet een 80/100% bel-waarschuwing stuurt mag de provider zelf beslissen daarover bestaan geen afspraken.


Kleine aanvulling op @Friesian

Simyo heeft er dit geval voor gekozen om alleen bij internet verbruik een waarschuwing in te stellen omdat zij van mening zijn dat belminuten zelf door de klant is te monitoren. 1 minuut bellen staat gelijk aan 1 minuut van de bundel / beltegoed. 1 minuut op internet daarin tegen niet.

Daarbij is Simyo een online provider. Dit houdt in dat je alles online regelt. Om die reden is het niet mogelijk om op een andere wijze je beltegoed op te vragen.

Als je beltegoed onder de 2 euro komt krijg je van Simyo een email.

Iets grotere aanvulling..
Badge
Het is jammer dat een provider die zich wat mij betreft terecht op zijn grote klantvriendelijkheid laat voorstaan, het op dit punt laat lopen. Ik draag een suggestie aan om gewone GSM-bellers ter wille te zijn, maar krijg vooral van nog grotere Simyo-fans te horen dat dat teveel gevraagd is. Geweldig.
Volgens mij schrijf ik nergens dat het teveel gevraagd is. En volgens mij doen de andere, mede klanten, dat ook niet. Zij leggen uit hoe Simyo werkt en waarom het nu is zoals het is. Voor klanten zoals jij die geen smartphone bezitten is het namelijk zeker een uitkomst.

Maar ik heb @Ron H en @Friesian nergens zien schrijven dat Simyo er absoluut niet aan wil..

Jouw suggestie komt zeker bij Simyo terecht.
Badge
Laten we er niet over strijden. Ik heb jaren een smartphone gehad, dus ik weet vrij aardig hoe het werkt. Nu loop ik ertegenaan dat de manier waarop het werkt niet handig is voor abonnees met een ouderwetse GSM, Op het forum vond ik een discussie die hieraan gerelateerd is. Ron H vond ik zeker positief, en ik hoop dat Simyo het oppikt.
Omdat je eerder het had over de 80 en 100% waarschuwing gaf ik daar een uitleg op. (gebeurt bij sim only, databundel)

Ik zie wel in jouw voorstel, mijn vader heeft ook een basic toestel met een bel sim only, een groot pluspunt.

Een controle van je beltegoed met *101# (Hema o.a. klopt helemaal) heeft als groot voordeel dat je op je scherm de belangrijke informatie verschijnt. Op een basic toestel ontvang je geen email dat je onder de €2,- beltegoed zit.

Het lijkt me dan ook goed als Simyo toch nog eens kijkt of er niet wat meer kan, niet alleen voor jou.
Reputatie 7
Badge +10
Hi NL-T,

Ik begrijp je zorgen! Het zou inderdaad fijner zijn om die waarschuwingen wél te hebben. Omdat je je verbruik in de Simyo App (en op de website) kunt controleren, is ervoor gekozen om dat niet te doen. Je kunt het verbruik namelijk ook in de gaten houden door bij je oproepen te kijken - als je bijvoorbeeld een paar gesprekken van 20 minuten hebt gevoerd, en je hebt een bundel van 100 minuten, dan is het verstandig om Mijn Simyo even te raadplegen. Je kunt altijd extra belminuten bijkopen die meteen actief zijn.

Verder is het niet mogelijk om op een andere manier dan Mijn Simyo je belminuten na te gaan, omdat we een online provider zijn. Alles werkt dus via het internet.

Dat gezegd hebbende, ik snap dat je ervan baalt dat het niet wat makkelijker voor je is. Als je geen smartphone hebt met een internetverbinding, is het meteen al een stuk lastiger om even snel je tegoed te controleren. Ik raad je op die momenten dus aan om bij je oproepen te kijken, omdat je op die manier toch wel een beeld kunt vormen van je belgedrag.

Ik ga jou ook meteen toegang verlenen door onze Ideeënmuur. Je krijgt daar zo een privébericht over. Dat is namelijk de meest directe manier om ideeën te suggereren die wij dan serieus (vanuit alle lagen van de organisatie).

Tot daar!

@ Ron, Friesian en Ray, dank voor het meesparren hierover!

Groetjes,
Jihane
@Jihane

Het idee is er al..
Reputatie 6
Badge +5
Dat is er inderdaad! Dus daar kunnen we het hier verder over hebben :)

Groetjes,
Niels

Reageer