.

Vraag

Fout in factuur

  • 24 April 2012
  • 31 reacties
  • 2235 Bekeken

Badge
Beste Simyo,



Ik maak nu 2,5 maand gebruik van uw dienst, en in mijn contract staat dat ik per maand 7,99 kwijt ben aan internet regelmatig.

Helaas staat er op de factuur dat er 10 euro per maand word afgeschreven. Dit staat niet in het contract, dus het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat ik gewoon het bedrag betaal wat in mijn contract staat. Hier zou ik graag wat meer duidelijkheid over willen.



M.v.g. Mayke Lemmers

31 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Het kan zijn dat er door bijv. een technisch probleem een verkeerd bedrag wordt weergegeven.
Wordt er ook daadwerkelijk 10 euro afgeschreven?
Een simyo moderator zal vast spoedig reageren om dit verder te onderzoeken.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mayke,

Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Wij zullen de korting alsnog toevoegen, dit zal aanstaande dinsdag gebeuren. Je zult dan tot 1 november 2012 korting op de internetbundel ontvangen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Simyo,
Ik heb precies hetzelfde probleem, de korting van internet regelmatig wordt niet berekend, enkel de korting van simyo geregeld. Per maand betaal ik dus ook 10euro aan internet ipv de beloofde 7,99. Ik ben een nieuwe klant, dus ik heb ook recht op de korting. Ik hoop dat dit probleem snel verholpen wordt.
Mvg,
Anna Spruijt
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Anna,

Het lijkt er inderdaad op dat er iets is mis gegaan. Ik zie echter dat je inmiddels een internet basis bundel hebt geactiveerd. Als je per 1 juni alsnog een internet bundel regelmatig neemt, zorgen we ervoor dat je dan alsnog 6 maanden korting krijgt. Als je besluit de internet bundel basis te behouden, kunnen we de internet bundel korting met terugwerkende kracht verrekenen met je factuur. Kan je me laten weten waar je voorkeur naar uitgaat?

Groetjes,

Alex
Hallo,
Ik heb na het nakijken ook iets opgemerkt en dat is dat ik internetbundel vaak gebruik a 1000 mb per maand voor 9.99 Euro en nu staat op de factuur van 01.04.2012 t/m 30.04.2012 dat ik 16.99 betaal voor mijn internetabonnement. Maar hoe komen jullie hier dan bij?
Groetjes C.
Badge
Ook hier gebeurt precies zelfde.

Internet bundel Regelmatig 14.03.12 - 31.03.12 € 6,00
Internet bundel Regelmatig 01.04.12 - 30.04.12 € 10,00

op 14 maart had ik mijn internet bundel regelmatig geactiveerd. daar krijg ik volgens mij ook al geen korting, dat gebeurt denk ik omdat mijn internet bundel van maart op facatuur van april komt te staan... vraag me af waarom.
april is duidelijk te zien geen korting.

enige korting die ik wel kreeg was:

Kortingen en verrekeningen Periode Bedrag
Korting op Simyo weinig 01.04.12 - 30.04.12 € -1,00
Totaal kortingen en verrekeningen (incl. BTW) € -1,00

Graag ook de gemiste korting bedrag terug storten.

mvg,
Reputatie 2
Badge +4
Beste Colinski,

Welkom op het Simyo forum!
Op de factuur van maart kun je onder het kopje ''kortingen en verrekeningen'' zien dat je ook op de internetbundel Vaak korting krijgt.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Yibsel,

Wij zullen ervoor zorgen dat de korting alsnog wordt toegevoegd op de factuur van april, deze komt in de derde week van mei op de persoonlijke pagina. Je zult dan vanaf 1 mei tot 1 november korting op de internetbundel ontvangen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hoi Alex,
Ik wil wel graag de internet basis behouden. Dus, als ik het goed begrijp, dat betekent dat ik de gemiste korting met terugwerkende kracht verrekend krijg en daarnaast per maand nog de korting van de internet basis bundel krijg voor de maanden dat ik nog recht op korting had?
Dit namelijk volgens jullie actievoorwaarden:¨Bij overstap naar een andere internetbundel ontvang je de korting van de internetbundel waar je op dat moment op overstapt, onder voorwaarde dat je nog recht hebt op korting (tijdens de eerste 6 maanden na activatiedatum).¨
(zie link http://www.simyo.nl/voorwaarden/actievoorwaarden)
Graag zou ik bevestiging krijgen om duidelijkheid te hebben.
Mvg, Anna
Badge
Hallo Manisha,
U zegt dat de korting alsnog zou toevoegen op de facatuur van april, echter zie ik hier alleen korting van mijn belminuten en niet van data...
Kortingen en verrekeningen Periode Bedrag
Korting op Simyo geregeld 01.05.12 - 31.05.12 € -3,00
Totaal kortingen en verrekeningen (incl. BTW) € -3,00

En de vermiste korting van maart, krijg ik die ook nog terug ?
graag antwoord hier op, ik betaal teveel...
Badge
Hallo SIMYO,
Er was beloofd dat de korting de volgende maand verrekend zou worden, dit zou dus op de factuur van april terug te zien zijn. Dit is echter nog niet gebeurd en hier ben ook helemaal niet tevreden over. Ik wil mijn korting graag terug gestort krijgen, en niet nog een maand langer korting krijgen, zodat ik mijn abonnement langer aan moet houden. Ik zie graag zo spoedig mogelijk antwoord terug.
Badge
Hallo Simyo,
Hier hetzelfde, er was mij beloofd dat de kortingen die eerder niet gegeven waren op mijn factuur verrekend zou worden en dat is niet gedaan. Graag de korting zo snel mogelijk verrekenen, vind het ook niet normaal dat ik hier zo achter aan moet lopen.
Hallo Alex,


1) Ik heb een probleem met een factuur, daar staat dat ik in de maand april, € 31,68 moet betalen. In deze factuur staat al een internet altijd bundel, maar die ging pas in mei in! Deze factuur klopt dus niet.

2) Bovendien klopt de verrekende korting op internet altijd in die factuur niet. Zo betaal ik hiervoor niet € 13,99 p/m, maar € 21,99! En de korting is bovendien maar € 1.07. Veel te laag!



Ik zie dat gebruiker "yibsel" al hetzelfde probleem heeft ondervonden, de factuur klopt niet.

Laat ik bij voorbaat alvast waarschuwen, voordat een bedrag van mijn rekening wordt gestort dat simpelweg niet klopt!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Anna,

Je zult de korting op de internetbundel Regelmatig in de periode 28 februari tot 1 mei alsnog ontvangen. Deze korting zal verrekend worden op de factuur van mei (deze verschijnt in de derde week van juni op je persoonlijke pagina). Op de internetbundel Basis wordt er geen korting gegeven, de kosten voor deze bundel bedragen €6,99.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mayketjee en Yibsel,

De korting is inmiddels toegevoegd. De korting is echter niet verrekend op de factuur van april maar op die van mei, onze excuses hiervoor. Je zult de korting terug kunnen zien in de derde week van juni op de factuur van mei onder het tabblad kortingen en verrekeningen.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Wesleyvandenberg,

Welkom op het Simyo forum!
Volgens ons systeem heb je in november 2011 je abonnement geactiveerd. Zoals bij de voorwaarden staat vermeld (http://www.simyo.nl/voorwaarden/actievoorwaarden) ontvang je slechts korting op de internetbundel als je korter dan 6 maanden klant bent. Dit is de reden dat de korting alleen voor een gedeelte van de maand mei is toegekend. Het klopt ook dat de internetbundel Altijd pas op 1 mei is geactiveerd, je kunt op de factuur ook zien dat de abonnementskosten in rekening zijn gebracht voor de maand mei.

Groetjes,

Manisha
Hallo Simyo,

Ik heb momenteel een gelijksoortige situatie. Ik heb in Maart mijn InternetBundel gewijzigd naar Internet Regelmatig. Hier was de actie op Internet Regelmatig van 9,99 voor 7,99.

Na het krijgen van het factuur van Maart (voor de periode 08-03-2012 - 30-04-2012) viel mij op dat de Internetbundel zonder actie is gefactureerd (10 euro). Dit is nu bij het factuur van April (periode 01-05-2012 - 31-05-2012) weer gebeurd terwijl ik nog geen 6 maanden abonnee ben bij Simyo.
Na het lezen op verschillende topics dat deze actie geldt voor bestaande abonnees welke nog geen 6 maanden een abonnement hebben plaats ik bij deze dit bericht.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Michel
Badge
Ik kreeg net een beright :


Manisha, 02-Jun 14:09 (CEST):


Beste heer/mevrouw,
Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
De korting op de belbundel wordt met 12 maanden verlengd. De korting van de internet bundel komt, zoals ook in uw contract staat aangegeven, na 12 maanden te vervallen. Wij kunnen helaas niet de korting op de internet bundel alsnog (met terugwerkende kracht) toepassen.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.
Met vriendelijke groet,


maar ik heb mijn abbonoment nog niet eens 12 maanden... U zegt dat korting wordt berekent in mijn factuur van mei en in die bericht staat dat ik geen korting meer krijgt omdat ik al 12 maanden abonnement hebt dat niet waar is. wat is het nou, graag wat meer duidelijkheid ??
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Simyo,

Ik heb momenteel een gelijksoortige situatie. Ik heb in Maart mijn InternetBundel gewijzigd naar Internet Regelmatig. Hier was de actie op Internet Regelmatig van 9,99 voor 7,99.

Na het krijgen van het factuur van Maart (voor de periode 08-03-2012 - 30-04-2012) viel mij op dat de Internetbundel zonder actie is gefactureerd (10 euro). Dit is nu bij het factuur van April (periode 01-05-2012 - 31-05-2012) weer gebeurd terwijl ik nog geen 6 maanden abonnee ben bij Simyo.
Na het lezen op verschillende topics dat deze actie geldt voor bestaande abonnees welke nog geen 6 maanden een abonnement hebben plaats ik bij deze dit bericht.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Michel


Wij zullen dit doorgeven aan de technische dienst. Vanwege onduidelijke communicatie op onze website ontvang je de korting op de internet bundel per 6/6/12 alsnog voor 6 maanden.

Ik kreeg net een beright :


Manisha, 02-Jun 14:09 (CEST):


Beste heer/mevrouw,
Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
De korting op de belbundel wordt met 12 maanden verlengd. De korting van de internet bundel komt, zoals ook in uw contract staat aangegeven, na 12 maanden te vervallen. Wij kunnen helaas niet de korting op de internet bundel alsnog (met terugwerkende kracht) toepassen.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.
Met vriendelijke groet,


maar ik heb mijn abbonoment nog niet eens 12 maanden... U zegt dat korting wordt berekent in mijn factuur van mei en in die bericht staat dat ik geen korting meer krijgt omdat ik al 12 maanden abonnement hebt dat niet waar is. wat is het nou, graag wat meer duidelijkheid ??


Niet helemaal juist gecommuniceerd. Je hebt de internet bundel regelmatig. Op deze internet bundel ontvang je 6 maanden lang korting. Omdat je de korting eerder niet hebt ontvangen, wordt deze toegepast vanaf 11/5/12 - 11/11/12.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik vind dit echt slechte zaken doen... het is meer een oplichterij.

Ik vraag nogmaals om de schuldig bedrag terug te storten inplaats van 2 maanden extra korting.
Jullie kunnen niet zomaar even klanten 2 maanden vol laten betalen binnen de korting periode
omdat jullie een fout hebben gemaakt en vervolgens gewoon even 2 maanden extra korting geven.
Dat staat NIET in jullie voorwaarden en dat wil ik ook niet hebben.

Ik verwacht gewoon 6 maanden lang achter elkaar korting te krijgen.

En ik maar aan iedereen vertellen hoe goed simyo is... als jullie zo zaken doen, ben ik hier weg en raad iedereen simyo af...

Probeer niet de What You See Is Not What You Get op jullie naam te krijgen, zo verliezen jullie alleen maar meer klanten.
Uit mijn onderzoek is gebleken dat simyo helaas niet de goedkoopste (meer) is.

Meer kan ik niet zegge, Simyo moet maar zelf weten.. als jullie het goed doen worden jullie beloond anders gaan klanten weg.
Badge
Hallo SIMYO.

Volgende week zullen de facturen opgemaakt worden, en ik verwacht hierop van 2,5 maand de korting verrekend te zien, plus de korting van die maand zelf, namelijk die van een gedeelte van maart, hele maand april en mei en natuurlijk de korting voor de maand juni.

Ik hoop dat het dan opgelost zal zijn en ik gewoon met een gerust hart klant bij jullie kan blijven. Wanneer het niet opgelost zal zijn zullen jullie mij als klant kwijt zijn en ik verwacht meerderen. Dit wordt dus helaas de laatste kans voor jullie om het recht te zetten en een slechte naam tegen te gaan, ik hoop dan ook dat deze kans met beide handen wordt aangepakt.

Met vriendelijke groet,
Mayke Lemmers
Reputatie 5
Badge +10
Ik vind dit echt slechte zaken doen... het is meer een oplichterij.

Ik vraag nogmaals om de schuldig bedrag terug te storten inplaats van 2 maanden extra korting.
Jullie kunnen niet zomaar even klanten 2 maanden vol laten betalen binnen de korting periode
omdat jullie een fout hebben gemaakt en vervolgens gewoon even 2 maanden extra korting geven.
Dat staat NIET in jullie voorwaarden en dat wil ik ook niet hebben.

Ik verwacht gewoon 6 maanden lang achter elkaar korting te krijgen.

En ik maar aan iedereen vertellen hoe goed simyo is... als jullie zo zaken doen, ben ik hier weg en raad iedereen simyo af...

Probeer niet de What You See Is Not What You Get op jullie naam te krijgen, zo verliezen jullie alleen maar meer klanten.
Uit mijn onderzoek is gebleken dat simyo helaas niet de goedkoopste (meer) is.

Meer kan ik niet zegge, Simyo moet maar zelf weten.. als jullie het goed doen worden jullie beloond anders gaan klanten weg.


Hallo SIMYO.

Volgende week zullen de facturen opgemaakt worden, en ik verwacht hierop van 2,5 maand de korting verrekend te zien, plus de korting van die maand zelf, namelijk die van een gedeelte van maart, hele maand april en mei en natuurlijk de korting voor de maand juni.

Ik hoop dat het dan opgelost zal zijn en ik gewoon met een gerust hart klant bij jullie kan blijven. Wanneer het niet opgelost zal zijn zullen jullie mij als klant kwijt zijn en ik verwacht meerderen. Dit wordt dus helaas de laatste kans voor jullie om het recht te zetten en een slechte naam tegen te gaan, ik hoop dan ook dat deze kans met beide handen wordt aangepakt.

Met vriendelijke groet,
Mayke Lemmers


Jullie ontvangen de korting niet 2 maanden extra. De korting is toegepast vanaf 11/5/12 - 11/11/12 (yibsel) en 2/5/12 - 2/11/12 (Mayketjee). Jullie ontvangen de korting dus 6 maanden. Mocht blijken dat jullie eerder dan de eind datum van de korting weg gaan als klant, ontvangen jullie alsnog de korting welke jullie eerder niet hebt ontvangen terug op de rekening. Ik heb hier al een aantekening van gemaakt, dus jullie kunnen ons hier vervolgens op attenderen. Blijven jullie wel langer dan 6 maanden klant, dan hebben jullie feitelijk de korting gewoon gekregen. De korting is echter later ingegaan maar loopt daardoor ook door tot een latere einddatum.

Groetjes,

Alex
Badge
Jullie ontvangen de korting niet 2 maanden extra. De korting is toegepast vanaf 11/5/12 - 11/11/12 (yibsel) en 2/5/12 - 2/11/12 (Mayketjee). Jullie ontvangen de korting dus 6 maanden. Mocht blijken dat jullie eerder dan de eind datum van de korting weg gaan als klant, ontvangen jullie alsnog de korting welke jullie eerder niet hebt ontvangen terug op de rekening. Ik heb hier al een aantekening van gemaakt, dus jullie kunnen ons hier vervolgens op attenderen. Blijven jullie wel langer dan 6 maanden klant, dan hebben jullie feitelijk de korting gewoon gekregen. De korting is echter later ingegaan maar loopt daardoor ook door tot een latere einddatum.

Groetjes,

Alex



Sorry hoor maar ik weet niet of ik u goed had begrepen, ik had mijn inet bundel op 12 maart geactiveerd, maar de korting werd pas toegepast op 11/5/2012 ?
dus ik betaal 19 dagen van maart, hele maand april en mei volle bedrag(9,99 euro) en dan vanaf 11 mei tot 11 nov de korting bedrag(7,99)?  Er staat nergens dat de korting pas na 2 en half maand in gaat.
Ik snap niet hoe dat dan de probleem oplost... ik wil gewoon mijn korting ontvangen vanaf de moment dat ik mijn inet bundel activeerd, dus 19 dagen van maart, maand april en mei. 

En nu moet ik dus bij simyo weg gaan om die teveel betaalde bedrag terug te krijgen ???

Of had ik weer niet goed begrepen...?
Ik vraag maar voor de zekerheid voordat ik hier weg gaat, want die teveel betaalde bedrag wil ik graag terug hebben in mijn rekening.
Reputatie 5
Badge +10
Sorry hoor maar ik weet niet of ik u goed had begrepen, ik had mijn inet bundel op 12 maart geactiveerd, maar de korting werd pas toegepast op 11/5/2012 ?
dus ik betaal 19 dagen van maart, hele maand april en mei volle bedrag(9,99 euro) en dan vanaf 11 mei tot 11 nov de korting bedrag(7,99)?  Er staat nergens dat de korting pas na 2 en half maand in gaat.
Ik snap niet hoe dat dan de probleem oplost... ik wil gewoon mijn korting ontvangen vanaf de moment dat ik mijn inet bundel activeerd, dus 19 dagen van maart, maand april en mei. 

En nu moet ik dus bij simyo weg gaan om die teveel betaalde bedrag terug te krijgen ???

Of had ik weer niet goed begrepen...?
Ik vraag maar voor de zekerheid voordat ik hier weg gaat, want die teveel betaalde bedrag wil ik graag terug hebben in mijn rekening.


Je hebt het niet helemaal goed begrepen. Ik zal het proberen uit te leggen. Op 13/3/12 heb je een internet bundel aangevraagd. Wij zijn vergeten de korting toe te voegen. Je hebt tot 11/5/12 dus geen korting ontvangen. Vanaf 11/5/12 hebben wij de korting toegepast. De korting is 6 maanden geldig. Daarom krijg je van 11/5/12 tot 11/11/12 de korting. Als je de korting wel had gekregen per 13/3/12 dan had je tot 13/9/12 korting gekregen. Je ontvangt dus gewoon 6 maanden korting.

Als je eerder dan 11/11/12 weg gaat bij Simyo, heb je geen 6 maanden korting gehad. Mocht je dus eerder weg gaan, ontvangen wij graag een bericht van je. Zodat we de korting waar je recht op had alsnog kunnen terugstorten. Hopelijk heb ik het kunnen verduidelijken. Indien dit niet zo is, hoor ik het graag van je.

Groetjes,

Alex
Badge
Sorry hoor maar ik weet niet of ik u goed had begrepen, ik had mijn inet bundel op 12 maart geactiveerd, maar de korting werd pas toegepast op 11/5/2012 ?
dus ik betaal 19 dagen van maart, hele maand april en mei volle bedrag(9,99 euro) en dan vanaf 11 mei tot 11 nov de korting bedrag(7,99)?  Er staat nergens dat de korting pas na 2 en half maand in gaat.
Ik snap niet hoe dat dan de probleem oplost... ik wil gewoon mijn korting ontvangen vanaf de moment dat ik mijn inet bundel activeerd, dus 19 dagen van maart, maand april en mei. 

En nu moet ik dus bij simyo weg gaan om die teveel betaalde bedrag terug te krijgen ???

Of had ik weer niet goed begrepen...?
Ik vraag maar voor de zekerheid voordat ik hier weg gaat, want die teveel betaalde bedrag wil ik graag terug hebben in mijn rekening.


Je hebt het niet helemaal goed begrepen. Ik zal het proberen uit te leggen. Op 13/3/12 heb je een internet bundel aangevraagd. Wij zijn vergeten de korting toe te voegen. Je hebt tot 11/5/12 dus geen korting ontvangen. Vanaf 11/5/12 hebben wij de korting toegepast. De korting is 6 maanden geldig. Daarom krijg je van 11/5/12 tot 11/11/12 de korting. Als je de korting wel had gekregen per 13/3/12 dan had je tot 13/9/12 korting gekregen. Je ontvangt dus gewoon 6 maanden korting.

Als je eerder dan 11/11/12 weg gaat bij Simyo, heb je geen 6 maanden korting gehad. Mocht je dus eerder weg gaan, ontvangen wij graag een bericht van je. Zodat we de korting waar je recht op had alsnog kunnen terugstorten. Hopelijk heb ik het kunnen verduidelijken. Indien dit niet zo is, hoor ik het graag van je.

Groetjes,

Alex



Dat is duidelijk, als ik zo leest had ik wel goed begrepen. Ik ontvang liever korting op de moment dat ik internet bundel activeerd dus van 13/03/12 tot 13/9/12. ik ben van plan om ergens in september een nieuw telefoon te nemen, dus als ik rond 13/9/12 weg gaat ontvang ik de korting bedrag terug. (als ik zo leest)

Excuses en bedankt voor de moeite en uitleg.

Reageer