Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

FAQ: Wat gebeurt er als ik mijn factuur niet betaal?

  • 6 december 2011
  • 11 reacties
  • 2377 Bekeken

Badge +2
  • Oud-moderator
  • 1369 reacties
De betaling van je Simyo factuur gaat per automatische incasso van het rekeningnummer dat je bij bestelling hebt opgegeven. Wij incasseren het totaalbedrag van je factuur rond de 25e van de maand.

Edit: Er vindt na de eerste incasseringspoging geen tweede incasseringspoging meer plaats. Je hoeft het bedrag nog steeds niet aan ons over te maken! Anders kan het gebeuren dat je betaling twee keer bij ons binnenkomt.

Indien we de eerste keer niet hebben kunnen afschrijven ontvang je tot 3 keer toe een herinneringsemail zodat het bedrag alsnog betaald kan worden. In de email is een betaal link te vinden. Je moet de factuur altijd via deze betaal link betalen.

Als ook na de 3e email nog geen gehoor is gegeven aan de herinnering zal de factuur uit handen worden gegeven. Ook behoudt Simyo zich het recht voor om je aansluiting te blokkeren bij een betalingsachterstand zodat je niet meer kunt bellen.

Dit kun je voorkomen door voldoende geld op je rekening te hebben staan rond de 25e van de maand.

11 reacties

ik heb ook dat het automaties gaat maar als het geld er af gaat duur het nog wel 5 tot 6 dagen dat het is verwerkt bij mijn simyo???? warom duur dat zo lang???
Reputatie 2
Badge +4
Beste Michel,

De verwerkingstijd van de betaling is wat langer omdat wij in een incassopoging dee abonnementskosten van alle klanten incasseren. Aangezien er voor meerdere klanten op een dag wordt geincasseerd kan het systeem de betalingen niet gelijk verwerken, hier gaan een aantal dagen overheen. Als de betaling eenmaal is verwerkt is dit ook zichtbaar op de persoonlijke pagina.

Groetjes,

Manisha
Mijn abonnement is per 02 april overgegaan naar een andere provider (01 april lukte niet want dat was een zondag). Nu krijg ik een rekening voor de volle abonnementskosten voor april. Dit klopt dus niet. Wat moet ik doen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste IngeZW,

Welkom op het Simyo forum!
Het klopt inderdaad dat uw mobiele nummer inmiddels is uitgeporteerd. Wij zullen de onterechte kosten voor de periode 3 tot 30 april vergoeden (€6,29). Dit bedrag zullen we binnen 3 weken (na de afschrijving) terugstorten op uw bankrekening. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Manisha
Ik heb een rekening gestorneerd aangezien ik het niet eens ben met het factuur bedrag.
Ik heb een prepaid met beltegoed (ingesteld op 10 euro) aangezien ik niet veel bel, maar wel bereikbaar moet zijn.
Voor een vakantie naar het buitenland heb ik mijn beltegoed opgehoogd naar 50 euro.
Bij terugkomst ontvang ik een rekening van Simyo van €203,50
Volgens Simyo is dit veroorzaakt door 1 gesprek van 1 uur (naar mijn man's mobiel trouwens!!) wat ik kan aantonen dat dit niet zo is en dat het bedrag door blijft lopen omdat de vertraging tussen de providers dit veroorzaakt.
Een beltegoed instellen heft dus geen enkele zin blijkbaar!!!!
In dit uur blijkt dat ik ook nog eens 3 sms-jes verstuurd heb.
Dit is correct, maar hoe kan je sms-jes versturen tijdens een telefoongesprek van 1 uur!!!
Er klopt dus helemaal niets van.
Simyo geeft aan dat de "specialisten" er naar gekeken hebben en het gesprek van 1 uur klopt......ze zijn echter vergeten dat er ook nog sms-jes in dat uur verstuurd zijn. Simyo houdt voet bij stuk dat dit klopt!!
Ik heb hier schriftelijk klacht over ingediend en bewijsstukken aangeleverd:
- dat het gesprek slechts 14 sec. geduurt heeft ipv 1 uur. (belhistorie factuur van mijn mans mobiel!)
- dat er in het uur van dit zogenaamde gesprek ook 3 sms-jes verstuurd zijn door mij en dit niet kan!
Ticket 1 (#18942) was afgehandeld en heb per mail toezegging ontvangen dat het idd niet klopte en gecorrigerd zou worden.
Ticket 2 (#44336) men draait het terug en zegt dat de factuur wel klopt nav onderzoek door specialisten, echter zonder bewijs en onderbouwing!
Klachten afhandeling van Simyo is bij lange na niet goed en service is helemaal ver te zoeken.
Ze proberen zich overal onderuit te praten zonder goede onderbouwing of daadwerkelijk bewijs terwijl ik duidelijke tegenbewijzen heb van mijn gelijk.

PS: mocht een Simyo medewerker hier op willen reageren: ticketnummers zijn: 18942 en huidige is 44336
Graag alleeen reactie van management die beslissingen kunnen maken!!!!! callcentre medewerkers praten onzin en elkaar tegen.
Reputatie 2
Badge +4
Beste MvdB,

Wij hebben je reactie inmiddels in een andere post beantwoord.

Groetjes,

Manisha
Hi hallo ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en nu blijkt een aantal facturen niet te zijn betaald en wou vragen is het mogelijk het gehele bedrag in 1 keer te betalen via automatische incasso? en mijn sim kaart weer te activeren.

Gr Nils
Badge
Hallo,
Ik besefte me vandaag pas dat mijn factuur weer betaald moest worden maar ik had rond de 25e niet genoeg geld op mijn rekening, mijn vraag was of het nu ondertussen wel gelukt is? Ik heb hier verder geen mail over ontvangen of iets dergelijks.
Hartelijk dank alvast
Reputatie 5
Badge +10
Hi hallo ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en nu blijkt een aantal facturen niet te zijn betaald en wou vragen is het mogelijk het gehele bedrag in 1 keer te betalen via automatische incasso? en mijn sim kaart weer te activeren.

Gr Nils


Je kunt niet meerdere facturen in één keer betalen. Sommige facturen kunnen bijvoorbeeld al zijn doorgestuurd naar het incasso bureau. Je wordt automatisch per email en brief geïnformeerd welke facturen nog betaald dienen te worden. Ook staat in deze emails en brieven aangegeven aan wie je de facturen moet betalen.

Hallo,
Ik besefte me vandaag pas dat mijn factuur weer betaald moest worden maar ik had rond de 25e niet genoeg geld op mijn rekening, mijn vraag was of het nu ondertussen wel gelukt is? Ik heb hier verder geen mail over ontvangen of iets dergelijks.
Hartelijk dank alvast


Volgens onze gegevens is het bedrag gestorneerd. Je ontvangt binnenkort van Simyo automatisch een email met een betaal link (Ideal) zodat je de factuur alsnog kunt betalen.
ik heb op 20 juli de factuur van mei betaalt toen stond juni er ook al op dus die ook gelijk overgemaakt ,, maar nu staat bij mijn inlog dat mei is betaald en juni niet, hoe kan dat en hoe lang duurt het dan voor dat ik dat te zien krijg,, want ik weet zeker dat de 3 nummers betaalt zijn van juni,,,,
Badge +2
Hey renate,

Het duurt enkele dagen voordat de betalingen is verwerkt. Heb je dit handmatig overgemaakt? Zou je ons een een printscreen kunnen toesturen van deze betaling. Dat kun je mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].

Reageer