.

FAQ: Hoe werkt het betaalproces voor Sim Only aansluitingen?

  • 6 December 2011
  • 73 reacties
  • 15883 Bekeken

Badge +2
  • Oud-moderator
  • 1369 reacties
Op de 3e donderdag van de maand worden de facturen online geplaatst. Je ontvangt dan per e-mail een bericht dat de factuur online is gezet. In januari ontvang je de factuur van december en in februari ontvang je de factuur van januari etc.

Simyo probeert 1x te incasseren; op of kort na de 4e donderdag van de maand. Dit gebeurt automatisch. Mocht de incasso mislukt zijn, omdat er bijvoorbeeld niet voldoende saldo was, wacht dan op de herinneringsmail. Hieraan zijn nog geen extra kosten verbonden.

Op Mijn Simyo kun je altijd bijhouden hoeveel minuten/sms en MB’s je nog over hebt deze maand, zodat je factuurbedrag nooit een verrassing is!

Na een aantal dagen ontvang je automatisch een eerste herinningsmail, met daarin een betaallink. Vanuit deze betaallink word je automatisch doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank. Hiervoor wordt iDEAL gebruikt. 
Wanneer er geen betaling volgt na deze eerste herinnering, dan zullen er nog twee herinnerinsmails volgen met wederom een betaallink, maar nu met bijkomende administratiekosten.

Mocht het een keer voorkomen dat de automatische incasso mislukt, dan ontvang je na één week een betalingsherinnering per e-mail. Hierin wordt gevraagd om binnen 16 dagen de factuur als nog te voldoen. Er zit een betaallink bij waarmee klanten via iDEAL kunnen betalen. Mocht het niet lukken om binnen 16 dagen te betalen, dan wordt de tweede betalingsherinnering gestuurd. Je hebt dan nog eens 9 dagen voordat je de derde herinnering ontvangt. Die dien je uiterlijk binnen 5 dagen te betalen.

73 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Helemaal goed! Ik heb de laatste link zojuist naar je nieuwe e-mailadres gestuurd. Heb je deze mail ontvangen?

Groetjes,
Sean
graag naar het nieuwe email adres, dank.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Memo1988,

Welkom op het Simyo Forum.

Allereerst wil ik je aangeven dat ik jouw bericht aan heb gepast. Natuurlijk ben je van harte welkom om je vragen bij ons te stellen en wij beantwoorden deze graag voor je. In ruil hiervoor, vragen we wel van je dat we het gezellig kunnen houden en op een respectvolle manier met elkaar om kunnen gaan. Wil je hier een volgende keer rekening mee houden? Dank je :)

Om terug te komen op je vraag, Raytje en RicoK hebben het bij het rechte einde. Normaal gesproken wordt jouw factuur automatisch afgeschreven. Op het moment dat het bedrag niet afgeschreven kan worden, krijg je een mogelijkheid om deze alsnog te betalen via iDeal. Wij sturen je in dat geval een betaallink via een e-mail.

We hebben je een aantal mails gestuurd met daarin een betaallink en helaas heb je hier niet op gereageerd. Om die reden hebben we nu voor de 1e keer herinneringskosten in rekening gebracht en je opnieuw een mail met betaallink gestuurd. In het systeem vind ik terug dat je op 15 september je mailadres aangepast hebt. Alle mails over je betaling, zijn naar het oude mailadres gegaan. Kun je hier nog bij? Ik hoor het graag van je. Anders zorg ik ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuwe mail met betaallink ontvangt.

@Raytje & RicoK, heel erg bedankt voor jullie reacties en hulp :D

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Omdat tot nu toe al mijn facturen wel automatisch geïncasseerd zijn en daar vooralsnog geen verandering in gaat komen, kan ik je niet direct verder helpen.

Wel lijkt mij de link die Raytje zond (https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271?c=349&_ga=1.2569656.921807271.1466626209) niets aan duidelijkheid te wensen over te laten. Toch? Had je de link al gelezen?

Volgens mij heb je van Simyo een bericht gekregen per email met daarin alle (betaal-)instructies.

Succes!
Ik heb nog een factuur open staan van 11 euro van de maand juli, jaja 5 euro aan adm. kosten erbij omdat er nergens een optie te vinden was/is om via ideal te betalen. kan je stap voor stap uitleggen waar ik die via ideal kan betalen?
Reputatie 7
Ik voorzie een ban......
Nou nou.. Wat een manier van een vraag stellen :8

Bij Simyo betaal je per automatische incasso, tenzij anders overeen gekomen.
Je laatste factuur word rond de 22e van deze maand afgeschreven. Mislukt dat dan pas krijg je op je Mijn Simyo een optie tot zelf betalen te zien via Ideal. Dat het de 22e word afgeschreven staat ook gewoon op je MijnSimyo pagina vermeld.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271?c=349
waar kan ik mijn facturen betalen? zo onduidelijk allemaal het is alsof jullie het expres moeilijk willen maken.
als ik naar mijn openstaande facturen ga zie ik nergens een optie om met ideal te betalen? wat voor nonsens is dat dan.. willen jullie geld zien of niet? hoe moeilijk kan het zijn om een simpele betaal functie op jullie site te plaatsen.
Badge +8
Hoi jmrodenburg,

Goed dat je hiernaar vraagt, maar het gaat nog helemaal goed, hoor. Je nummer is op 8-11 naar ons overgezet, en toen is je abonnement ingegaan. Je eerste factuur zal dus die van november zijn. En die hebben we nog niet online staan. Je bent dus helemaal bij :)

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
Help, ik ga nu de derde maand in en heb nog niets betaalt aan wat ik simyo verschuldigt ben. Ik heb geen zin in een eindafrekening van de afgelopen 2 maanden. Simyo HELP 
Badge +6
Hey,

Ik heb al sinds 2 weken geen 3g en bereik meer.
Het abbonementsgeld van oktober is ook nooit afgeschreven en ik heb hier voor de rest ook geen mail over gehad.
Kijk ik bij facturen dan zie ik dat de status van oktober onbetaald is maar ik kan het factuur niet openen, dan krijg ik een foutmelding.
Ik zou graag mijn 3g weer terug willen hebben en gewoon betalen maar ik weet niet wat er aan de hand is.

Groet, Sem


De betaling is ondertussen afgeschreven maar ik heb nog steeds geen bereik of 3g, kan iemand me hierbij helpen?

Hoi Semkieviets,

Het is erg vervelend dat je al 2 weken geen gebruik kan maken van 3G. Heb je al geprobeerd of het uit/aan zetten van je toestel het probleem kan verhelpen en heb je gekeken of de instellingen niet zijn veranderd in je toestel? Mocht je dit allemaal al hebben geprobeerd dan verneem ik graag of je het probleem van het bereik in het gehele land of dat je het probleem ervaart op één locatie.
Hey, Ik heb al sinds 2 weken geen 3g en bereik meer. Het abbonementsgeld van oktober is ook nooit afgeschreven en ik heb hier voor de rest ook geen mail over gehad. Kijk ik bij facturen dan zie ik dat de status van oktober onbetaald is maar ik kan het factuur niet openen, dan krijg ik een foutmelding. Ik zou graag mijn 3g weer terug willen hebben en gewoon betalen maar ik weet niet wat er aan de hand is. Groet, Sem


De betaling is ondertussen afgeschreven maar ik heb nog steeds geen bereik of 3g, kan iemand me hierbij helpen?
Hey,

Ik heb al sinds 2 weken geen 3g en bereik meer.
Het abbonementsgeld van oktober is ook nooit afgeschreven en ik heb hier voor de rest ook geen mail over gehad.
Kijk ik bij facturen dan zie ik dat de status van oktober onbetaald is maar ik kan het factuur niet openen, dan krijg ik een foutmelding.
Ik zou graag mijn 3g weer terug willen hebben en gewoon betalen maar ik weet niet wat er aan de hand is.

Groet, Sem
Reputatie 5
Badge +11
Hi Alex,

Ik heb sinds ik klant ben (1 oktober) nog geen factuur kunnen inzien of verbruik op mijn Simyo.
Hoe komt dit?

Groet, Linda


Hoi LindavR, het is gefixt!

Als je nu inlogt op Mijn Simyo, zie je de correcte gegevens :D

Ook kun je als het goed is nu je factuur inzien. We gaan die overigens vandaag of morgen incasseren.

Kun je laten weten of je alles goed ziet? Zo niet, dan kunnen we je factuur alsnog wel even toe mailen.

Prettig weekend!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Alex,

Ik heb sinds ik klant ben (1 oktober) nog geen factuur kunnen inzien of verbruik op mijn Simyo.
Hoe komt dit?

Groet, Linda


Hoi LindavR, welkom terug bij Simyo :)

Ik moest even goed kijken waarom je nog geen factuur gehad zou hebben, maar wat blijkt...?

Weet je nog dat je opzegging vorig jaar niet helemaal vlekkeloos was verlopen? Nou, het blijkt dat dat meer effect heeft gehad op de gang van zaken omtrent je aansluiting dat we dachten 😕
Hier in ons customer service programma is je aansluiting op 'actief' blijven staan. Daarom 'denkt' Mijn Simyo nu dat je met dát account inlogt op Mijn Simyo. Én daarom is je facturatie niet op gang gekomen...

Ik heb het uitgezet bij onze IT'ers, zij pakken het op en 'repareren' het zo snel mogelijk. Ik hou je op de hoogte!
Badge
Hi Alex,

Ik heb sinds ik klant ben (1 oktober) nog geen factuur kunnen inzien of verbruik op mijn Simyo.
Hoe komt dit?

Groet, Linda
Badge +6
Hallo,
Nee, ik heb al 14.99 nog 2 maanden geleden betaald (08-2013). Nu heb ik ab. kosten voor oktober en november.


Hoi Olga11,

Ik zie in het systeem dat je de simkaart op 31 augustus hebt geactiveerd. Je hebt toen in september je 1ste factuur gekregen met je aansluitkosten. Op 1 oktober heeft Simyo je telefoonnummer overgenomen en de factuur die je hebt ontvangen is je 2e factuur.
Je hebt een factuur ontvangen met de abonnementskosten van de maand oktober en november en je verbruik van de maand oktober.

@Martijn® & Groentjuh bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Dat kan denk ik ook nog wel kloppen. De aansluitkosten worden berekend in de maand dat je je simkaart activeerd. Je abonnement gaat dan ook direct in MITS je nummerbehoud heb. Mocht het nummerbehoud in een andere maand plaatsvinden, dan krijg je de aansluitkosten eerder op een losse factuur.

Als je nummerbehoud dan pas in oktober plaatsvind, dan begint in oktober pas het abonnement en betaal je op in november(dus dit factuur, die je net hebt) de abonnementskosten voor dat gedeelte van oktober, de abonnmentskosten (vooraf) voor november en de verbruikskosten van oktober.

De volgende factuur zal dan de abonnementskosten van december bevatten en de verbruikskosten van november.
Reputatie 3
Badge +9
Dan denk ik dat de klantenservice even in je situatie moet duiken, helaas kan ik je niet helpen.
Hallo,
Nee, ik heb al 14.99 nog 2 maanden geleden betaald (08-2013). Nu heb ik ab. kosten voor oktober en november.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Olga11,

Kan het zijn dat het hierover gaat?

Wanneer je een factuur ontvangt van Simyo, dan staan hier de verbruikskosten van de afgelopen maand op, samen met de abonnementskosten van de komende maand. Abonnementskosten worden namelijk altijd vooruitbetaald.
Voorbeeld I:

Als je op 1 oktober de Simyo simkaart in gebruik hebt genomen, dan ontvang je in november de factuur van de verbruikskosten van oktober en de abonnementskosten van november. Bovendien worden ook de abonnementskosten voor de maand oktober in rekening gebracht. Deze konden niet eerder in rekening worden gebracht omdat u toen nog geen klant was.

Daar bovenop komen de aansluitkosten van €14,99. Zodoende valt uw eerste factuur hoger uit.

Voorbeeld II:

Als op je op 15 oktober de Simyo simkaart in gebruik hebt genomen, dan geldt dat je het abonnement niet volledig hebt kunnen gebruiken. Immers, je bent pas halverwege de maand begonnen. Je zult dan in november een factuur ontvangen waarop het abonnementsgeld en dus ook de beschikbare belminuten naar rato in rekening zijn gebracht. Je betaalt dus minder abonnementskosten voor minder minuten omdat je niet de gehele maand klant was.

Voor meer informatie over dit onderwerp kun je ook terecht op ons Forum: https://forum.simyo.nl/factuur-65/faq-worden-de-abonnementskosten-op-de-eerste-factuur-berekend-2846/
Factuur

Hallo,
Vandag heb ik in Mijn Simyo omgeving een factuur gezien voor 2 maanden: oktober en november. Hoe kan dat??
Badge +6
Hoi Martijn®,

Ah ik snap de verwarring inderdaad, alleen is het zo dat wij niet zomaar automatisch de abonnementen van onze klanten met een jaar mogen verlengen 😉
Reputatie 3
Badge +9
Oke is prima Charlene,

Nee ik had de wijziging niet doorgevoerd, want......er stond als tekst "actief vanaf oktober .
Zelf nog niets gedaan omdat ik dacht dat dit gewoon vanzelf ging....
Badge +8
Hoi Martijn®,

Toevallig heb ik nog iemand die dit beschrijft. Ik ga het uitzoeken, want dat is inderdaad heel verwarrend. Misschien vraag ik je er nog dingen over in privébericht, ok?

Groetjes,
Charlene


Hoi Martijn®,

Bij jou bestaat die optie tot verlengen nog steeds. Als je bij bundels aanpassen kijkt, dan staat er nu in het ballonnetje ipv 1 jaar, nog een jaar. Dan wordt je prijs inderdaad €11.
Zeg jij nou dat je die wijziging al had gemaakt en dat die op 1 oktober niet is doorgevoerd? Dan ga ik daar nog naar laten kijken voor je.

Groetjes,
Charlene

Reageer