.

FAQ: Hoe werkt het betaalproces voor Sim Only aansluitingen?

  • 6 December 2011
  • 73 reacties
  • 15881 Bekeken

Badge +2
  • Oud-moderator
  • 1369 reacties
Op de 3e donderdag van de maand worden de facturen online geplaatst. Je ontvangt dan per e-mail een bericht dat de factuur online is gezet. In januari ontvang je de factuur van december en in februari ontvang je de factuur van januari etc.

Simyo probeert 1x te incasseren; op of kort na de 4e donderdag van de maand. Dit gebeurt automatisch. Mocht de incasso mislukt zijn, omdat er bijvoorbeeld niet voldoende saldo was, wacht dan op de herinneringsmail. Hieraan zijn nog geen extra kosten verbonden.

Op Mijn Simyo kun je altijd bijhouden hoeveel minuten/sms en MBÂ’s je nog over hebt deze maand, zodat je factuurbedrag nooit een verrassing is!

Na een aantal dagen ontvang je automatisch een eerste herinningsmail, met daarin een betaallink. Vanuit deze betaallink word je automatisch doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank. Hiervoor wordt iDEAL gebruikt. 
Wanneer er geen betaling volgt na deze eerste herinnering, dan zullen er nog twee herinnerinsmails volgen met wederom een betaallink, maar nu met bijkomende administratiekosten.

Mocht het een keer voorkomen dat de automatische incasso mislukt, dan ontvang je na Ă©Ă©n week een betalingsherinnering per e-mail. Hierin wordt gevraagd om binnen 16 dagen de factuur als nog te voldoen. Er zit een betaallink bij waarmee klanten via iDEAL kunnen betalen. Mocht het niet lukken om binnen 16 dagen te betalen, dan wordt de tweede betalingsherinnering gestuurd. Je hebt dan nog eens 9 dagen voordat je de derde herinnering ontvangt. Die dien je uiterlijk binnen 5 dagen te betalen.

73 reacties

Vandaag (20-02) een e-mail ontvangen dat de factuur van januari 2012 klaar staat bij mijn Simyo, maar na inloggen in mijn persoonlijke omgeving kan ik deze factuur niet vinden. De meest recente is die van december 2011.

Hoe zit dit?
Badge
Dit is ook mijn vraag, gisteren een mail ontvangen dat de factuur klaar stond, maar ook vandaag staat hij er nog niet,
Het is opgelost, vandaag staat de factuur wel online, wel jammer dat je geen reactie krijgt van Simyo, waarvoor heb je anders een forum?

Beetje jammer.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi damluc,

We proberen alle reacties op het forum binnen 24 uur te beantwoorden. Het is daarom mogelijk dat de eerdere vragen in dit topic hierdoor nog niet beantwoord waren.

Groetjes,

Alex
als het er niet op staad als je een mail krijgt dan moet je daar heen bellen of een email stuuren.
hallo ik heb ook een vraag ik heb mijn factuur ontvangen en er staat dat hij binnen 7dagen wordt afgeschreven van me rekening maar tt heden is ie nog niet af geschreven hoe kan dit wil niet strx afgesloten zijn

grt monta
Reputatie 2
Badge +4
Beste Monta31,

Allereerst onze excuses voor de verwarrende berichtgeving. Gewoonlijk worden de facturen omstreeks de 25ste geincasseerd. Vanwege een storing zijn de facturen echter nog niet geincasseerd. Wij zullen dit in de loop van de week alsnog doen.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

Ik zit te kijken naar mijn Factuur voor de maand September. Hier word dan 21% BTW over gerekent dat klopt toch niet ?

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Irma90,

Sinds 1 oktober moet ook Simyo een berekening van 21% btw toepassen. Op je september factuur heeft dit nog geen invloed op je verbruikskosten. We hebben uiteraard wel het btw percentage op de vaste kosten van oktober toegepast. Omdat we hebben besloten dat de btw verhoging geen invloed heeft zal hebben op de kosten, blijft de vaste prijs gelijk. We moeten echter wel 21% btw berekenen.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Op mijn rekening worden elke maand mijn factuurkosten afgeschreven. Ik wil graag weten hoe het kan dat sommige bedragen hoger zijn als verwacht(?!). Als ik inlog op mijnsimyo, kan ik maar 3 facturen zien, die van juni,juli en augustus 2012. Hoe kan het dat september en oktober er nog steeds niet op staan?

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum laura123,

Ik heb je gegevens doorgestuurd naar de financiële afdeling, want het lijkt er inderdaad op dat er iets niet goed gaat. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik dit in dit topic weten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi laura123,

Het lijkt er op dat er 2 belbundels zijn berekend. Voor welke belbundel had je precies gekozen?

Groetjes,

Alex
Ik had de simyo weinig (100+20 min/sms) en de internetbundel van 200mb. Op de factuur is inderdaad 20 euro afgeschreven, dus daar kan het fout zijn gegaan denk ik...

Ik heb overigens mijn bundel wel omgezet naar een jaarabbonement, maar die gaat pas volgende maand in.
Dag,

Vorige week heb ik met een van de Simyo medewerkers gebeld over het opsturen van een kostenoverzicht van mijn abonnement dat ik heb afgesloten. Dit zou door jullie geregeld worden, maar ik heb nog altijd geen bericht ontvangen. Let wel, het gaat hier om het kostenoverzicht zoals ik dat onder ogen heb gehad bij het activeren van mijn simkaart (accepteren van de voorwaarden). Dus wat de looptijd van mijn abonnement is, welke kortingen daarop van toepassing zijn etc. Dit overzicht is namelijk NIET meer terug te lezen mijn Simyo. Ik bedoel dus niet de maandelijkse factuur zoals die te zien is op mijn simyo. Graag een reactie.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Louisa,

Ik heb jou jouw contract per email toegestuurd. Zou je het even kunnen laten weten als je deze hebt ontvangen?
Welkom op het forum Louisa,

Ik heb jou jouw contract per email toegestuurd. Zou je het even kunnen laten weten als je deze hebt ontvangen?


Bedankt, ik heb het kostenoverzicht van mijn abonnement ontvangen!
Badge +2
Beste Louisa,

Fijn om te horen dat het is gelukt. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Hoi laura123,

Het lijkt er op dat er 2 belbundels zijn berekend. Voor welke belbundel had je precies gekozen?

Groetjes,

Alex


Hoe gaat het nu verder met deze klacht?
Reputatie 5
Badge +10
Hoe gaat het nu verder met deze klacht?


Hoi laura123,

Excuses voor het nog niet communiceren van de oplossing. De technische dienst heeft een aanpassing gemaakt waardoor je per 1/12 geen dubbele internet bundel meer berekend krijgt. Daarnaast zal de 3 keer teveel in rekening gebrachte internet bundel (€ 20,97) worden verrekend met je komende factuur.

Groetjes,

Alex
Hoe gaat het nu verder met deze klacht?


Hoi laura123,

Excuses voor het nog niet communiceren van de oplossing. De technische dienst heeft een aanpassing gemaakt waardoor je per 1/12 geen dubbele internet bundel meer berekend krijgt. Daarnaast zal de 3 keer teveel in rekening gebrachte internet bundel (€ 20,97) worden verrekend met je komende factuur.

Groetjes,

Alex


Oke, bedankt voor de hulp. Ik hoop dat het hiermee is opgelost.
Badge +2
Beste laura123,

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost. Laat ons even weten als dit niet het geval is of als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Hallo,
ik heb een abonnement aangesloten tussen 25 en 30 oktober, sinds dien heb ik nog niks betaald voor mijn abbonement.
als ik bij fatuur kijk is er -0,01 cent van af gegaan om te kijken of dit het juiste bankrekening nummer was, en dat klopt.

maar wanneer ontvang ik het factuur van November (& December)

Groeten.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Cherr,

Je abonnement is in november ingegaan. Je eerste factuur zal bestaan uit de vaste abonnementskosten van november en december en de verbruikskosten van november. De factuur wordt aan het eind van deze maand afgeschreven.

Groetjes,

Alex
Oke bedankt,

En vanaf Januari is het weer gewoon elke maand een nieuwe factuur?

Groetjes,

Cherr.
Badge +6
Oke bedankt,

En vanaf Januari is het weer gewoon elke maand een nieuwe factuur?

Groetjes,

Cherr.


Hoi Cherr,

Vanaf januari zal je abonnementskosten voor 1 maand in rekening gebracht krijgen op je factuur.

Reageer