Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

FAQ: Hoe werkt het betaalproces voor Sim Only aansluitingen?

  • 6 december 2011
  • 73 reacties
  • 15829 Bekeken

Badge +2
  • Oud-moderator
  • 1369 reacties
Op de 3e donderdag van de maand worden de facturen online geplaatst. Je ontvangt dan per e-mail een bericht dat de factuur online is gezet. In januari ontvang je de factuur van december en in februari ontvang je de factuur van januari etc.

Simyo probeert 1x te incasseren; op of kort na de 4e donderdag van de maand. Dit gebeurt automatisch. Mocht de incasso mislukt zijn, omdat er bijvoorbeeld niet voldoende saldo was, wacht dan op de herinneringsmail. Hieraan zijn nog geen extra kosten verbonden.

Op Mijn Simyo kun je altijd bijhouden hoeveel minuten/sms en MB’s je nog over hebt deze maand, zodat je factuurbedrag nooit een verrassing is!

Na een aantal dagen ontvang je automatisch een eerste herinningsmail, met daarin een betaallink. Vanuit deze betaallink word je automatisch doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank. Hiervoor wordt iDEAL gebruikt. 
Wanneer er geen betaling volgt na deze eerste herinnering, dan zullen er nog twee herinnerinsmails volgen met wederom een betaallink, maar nu met bijkomende administratiekosten.

Mocht het een keer voorkomen dat de automatische incasso mislukt, dan ontvang je na één week een betalingsherinnering per e-mail. Hierin wordt gevraagd om binnen 16 dagen de factuur als nog te voldoen. Er zit een betaallink bij waarmee klanten via iDEAL kunnen betalen. Mocht het niet lukken om binnen 16 dagen te betalen, dan wordt de tweede betalingsherinnering gestuurd. Je hebt dan nog eens 9 dagen voordat je de derde herinnering ontvangt. Die dien je uiterlijk binnen 5 dagen te betalen.

73 reacties

Vandaag (20-02) een e-mail ontvangen dat de factuur van januari 2012 klaar staat bij mijn Simyo, maar na inloggen in mijn persoonlijke omgeving kan ik deze factuur niet vinden. De meest recente is die van december 2011.

Hoe zit dit?
Badge
Dit is ook mijn vraag, gisteren een mail ontvangen dat de factuur klaar stond, maar ook vandaag staat hij er nog niet,
Het is opgelost, vandaag staat de factuur wel online, wel jammer dat je geen reactie krijgt van Simyo, waarvoor heb je anders een forum?

Beetje jammer.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi damluc,

We proberen alle reacties op het forum binnen 24 uur te beantwoorden. Het is daarom mogelijk dat de eerdere vragen in dit topic hierdoor nog niet beantwoord waren.

Groetjes,

Alex
als het er niet op staad als je een mail krijgt dan moet je daar heen bellen of een email stuuren.
hallo ik heb ook een vraag ik heb mijn factuur ontvangen en er staat dat hij binnen 7dagen wordt afgeschreven van me rekening maar tt heden is ie nog niet af geschreven hoe kan dit wil niet strx afgesloten zijn

grt monta
Reputatie 2
Badge +4
Beste Monta31,

Allereerst onze excuses voor de verwarrende berichtgeving. Gewoonlijk worden de facturen omstreeks de 25ste geincasseerd. Vanwege een storing zijn de facturen echter nog niet geincasseerd. Wij zullen dit in de loop van de week alsnog doen.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

Ik zit te kijken naar mijn Factuur voor de maand September. Hier word dan 21% BTW over gerekent dat klopt toch niet ?

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Irma90,

Sinds 1 oktober moet ook Simyo een berekening van 21% btw toepassen. Op je september factuur heeft dit nog geen invloed op je verbruikskosten. We hebben uiteraard wel het btw percentage op de vaste kosten van oktober toegepast. Omdat we hebben besloten dat de btw verhoging geen invloed heeft zal hebben op de kosten, blijft de vaste prijs gelijk. We moeten echter wel 21% btw berekenen.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Op mijn rekening worden elke maand mijn factuurkosten afgeschreven. Ik wil graag weten hoe het kan dat sommige bedragen hoger zijn als verwacht(?!). Als ik inlog op mijnsimyo, kan ik maar 3 facturen zien, die van juni,juli en augustus 2012. Hoe kan het dat september en oktober er nog steeds niet op staan?

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum laura123,

Ik heb je gegevens doorgestuurd naar de financiële afdeling, want het lijkt er inderdaad op dat er iets niet goed gaat. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik dit in dit topic weten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi laura123,

Het lijkt er op dat er 2 belbundels zijn berekend. Voor welke belbundel had je precies gekozen?

Groetjes,

Alex
Ik had de simyo weinig (100+20 min/sms) en de internetbundel van 200mb. Op de factuur is inderdaad 20 euro afgeschreven, dus daar kan het fout zijn gegaan denk ik...

Ik heb overigens mijn bundel wel omgezet naar een jaarabbonement, maar die gaat pas volgende maand in.
Dag,

Vorige week heb ik met een van de Simyo medewerkers gebeld over het opsturen van een kostenoverzicht van mijn abonnement dat ik heb afgesloten. Dit zou door jullie geregeld worden, maar ik heb nog altijd geen bericht ontvangen. Let wel, het gaat hier om het kostenoverzicht zoals ik dat onder ogen heb gehad bij het activeren van mijn simkaart (accepteren van de voorwaarden). Dus wat de looptijd van mijn abonnement is, welke kortingen daarop van toepassing zijn etc. Dit overzicht is namelijk NIET meer terug te lezen mijn Simyo. Ik bedoel dus niet de maandelijkse factuur zoals die te zien is op mijn simyo. Graag een reactie.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Louisa,

Ik heb jou jouw contract per email toegestuurd. Zou je het even kunnen laten weten als je deze hebt ontvangen?
Welkom op het forum Louisa,

Ik heb jou jouw contract per email toegestuurd. Zou je het even kunnen laten weten als je deze hebt ontvangen?


Bedankt, ik heb het kostenoverzicht van mijn abonnement ontvangen!
Badge +2
Beste Louisa,

Fijn om te horen dat het is gelukt. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Hoi laura123,

Het lijkt er op dat er 2 belbundels zijn berekend. Voor welke belbundel had je precies gekozen?

Groetjes,

Alex


Hoe gaat het nu verder met deze klacht?
Reputatie 5
Badge +10
Hoe gaat het nu verder met deze klacht?


Hoi laura123,

Excuses voor het nog niet communiceren van de oplossing. De technische dienst heeft een aanpassing gemaakt waardoor je per 1/12 geen dubbele internet bundel meer berekend krijgt. Daarnaast zal de 3 keer teveel in rekening gebrachte internet bundel (€ 20,97) worden verrekend met je komende factuur.

Groetjes,

Alex
Hoe gaat het nu verder met deze klacht?


Hoi laura123,

Excuses voor het nog niet communiceren van de oplossing. De technische dienst heeft een aanpassing gemaakt waardoor je per 1/12 geen dubbele internet bundel meer berekend krijgt. Daarnaast zal de 3 keer teveel in rekening gebrachte internet bundel (€ 20,97) worden verrekend met je komende factuur.

Groetjes,

Alex


Oke, bedankt voor de hulp. Ik hoop dat het hiermee is opgelost.
Badge +2
Beste laura123,

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost. Laat ons even weten als dit niet het geval is of als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Hallo,
ik heb een abonnement aangesloten tussen 25 en 30 oktober, sinds dien heb ik nog niks betaald voor mijn abbonement.
als ik bij fatuur kijk is er -0,01 cent van af gegaan om te kijken of dit het juiste bankrekening nummer was, en dat klopt.

maar wanneer ontvang ik het factuur van November (& December)

Groeten.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Cherr,

Je abonnement is in november ingegaan. Je eerste factuur zal bestaan uit de vaste abonnementskosten van november en december en de verbruikskosten van november. De factuur wordt aan het eind van deze maand afgeschreven.

Groetjes,

Alex
Oke bedankt,

En vanaf Januari is het weer gewoon elke maand een nieuwe factuur?

Groetjes,

Cherr.
Badge +6
Oke bedankt,

En vanaf Januari is het weer gewoon elke maand een nieuwe factuur?

Groetjes,

Cherr.


Hoi Cherr,

Vanaf januari zal je abonnementskosten voor 1 maand in rekening gebracht krijgen op je factuur.

Reageer