.

Beantwoord

Factuurbedrag van vriendendeal tegoed. Waarom wordt het nu afgeschreven?


Badge
Beste Simyo,

Normaal gesproken wordt het factuurbedrag van mijn vriendendeal tegoed afgehaald. Maar nu staat er in mijn overzicht dat het bedrag wordt afgeschreven op 26 mei aanstaande.
Zouden jullie dit na kunnen kijken? Want dit lijkt mij niet te kloppen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tiury 19 May 2016, 11:25

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Alwin24,

Goed dat je hier navraag over doet 🙂 Zeker als je nog vriendendeal tegoed hebt, klopt het natuurlijk niet dat we 26 mei gaan incasseren. Nu moet ik je wel zeggen dat het vriendendeal tegoed al op is sinds januari en je ook vanaf dat moment al betaalt voor je facturen.

Ook zie ik dat je erg veel buiten bundel gaat, omdat je voor jouw verbruik een te kleine internetbundel hebt. Als je deze had aangepast, had je veel langer met dit vriendendeal tegoed kunnen doen 😞, zonde! Is het misschien een idee om deze te wijzigen?

Groetjes, Tiury
Badge
Beste Tiury,

Volgens mijn informatie heb ik nog vriendendeal tegoed van een kleine 2000 euro. In mijn overzicht bij facturen is dat te zien. Daar is ook te zien dat januari, februari en maart van mijn tegoed is afgeschreven en bij april staat dus de melding dat er geïncasseerd gaat worden op 26 mei.
Zou je misschien nog eens kunnen checken, want jouw en mijn informatie wijken behoorlijk af.

Daarnaast zal ik wel mijn databundel gaan verhogen.

Bedankt voor het nogmaals checken!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Alwin24,

Ik begreep dat je gisteren ook even hebt gebeld met de klantenservice 🙂 Hartstikke goed als je het idee hebt dat mijn antwoord niet helemaal juist hebt. Ik heb er met de betreffende collega meteen naar gekeken en zag toen inderdaad dat de informatie uit mijn reactie compleet onjuist was. Sorry daarvoor! De reden dat ik je onjuiste informatie heb gegeven komt doordat ik in het systeem heb gekeken dat nu niet blijkt te functioneren. Dit zelfde systeem zorgt er dus ook plotseling voor dat je een rekening voorgeschoteld krijgt.

Bij de meeste klanten is dit niet erg en wordt de korting verplaatst naar de volgende maand. Dit komt omdat ze vaak een enkele korting van €10,- krijgen. Gezien de hoogte van jouw factuur, kan ik me voorstellen dat je hier minder blij mee bent. Ik mag daarom ook als uitzondering vragen of je de incasso kunt blokkeren. Wij mogen dit niet meer van de bank, zo kort voor de incassodatum. Als je daarna even een seintje kunt geven, stuur ik het door naar de financiële afdeling, zodat zij dit administratief kunnen verwerken 🙂.

Vind je dat een goede oplossing?

Groetjes, Tiury
Badge
Goedemorgen Tiury,

Zou je dit voor mij ook willen checken en dat deze uitzondering ook voor mij geldt?
Bij mij wordt het factuurbedrag namelijk ook omstreeks de 26ste afgeschreven.

Alvast bedankt voor je reactie

Gr,
Martijn
Badge
Hi Tiury,

Ik heb gekeken in mijn geagendeerde afschrijvingen, maar die afschrijving van Simyo stond nog niet in de lijst.
Ik heb daarom in mijn online bankieren gedeelte van de Rabobank Simyo (tijdelijk) geblokkeerd van de lijsten van incassanten. Dan is het volgens mij ook niet mogelijk om het bedrag af te schrijven toch?

Met mijn huidig vriendendeal saldo kan ik nog jaren voorruit, dus zou deze blokkade niet voor problemen moeten zorgen.

Grt
Alwin
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Alwin24,

In jouw geval is een blokkade van alle incasso's de komende jaren volgens mijn nog geen probleem 😉. Ik heb het doorgegeven aan onze financiële afdeling, zodat je geen betalingsherinneringen krijgt of iets in die richting.

Sorry voor het ongemak, dat vergeet ik bijna te zeggen 🙂.

Groetjes, Tiury


Goedemorgen Tiury,

Zou je dit voor mij ook willen checken en dat deze uitzondering ook voor mij geldt?
Bij mij wordt het factuurbedrag namelijk ook omstreeks de 26ste afgeschreven.

Alvast bedankt voor je reactie

Gr,
Martijn


Hoi mavizanet,

Zoals ik net aan heb gegeven via Twitter, zou ik het voor je overleggen met onze financiële afdeling. Ook voor jou geldt hetzelfde als voor Alwin24. Je kunt de incasso tegenhouden, volgens mij vanaf vandaag 🙂. Hoe je dit doet is per bank verschillend, dus dit zou je even online op moeten zoeken, mocht je niet weten hoe.

Laat je me weten als het is gelukt? Dan geef ik het voor jou ook door aan onze financiële afdeling.

Groetjes, Tiury
Badge
Hi Tiury,

Het is gelukt met de bank, de incasso is geblokkeerd.

Dank voor het snelle schakelen.

Gr,
Martijn
Reputatie 6
Badge +10
Graag gedaan Martijn 😉!

Mijn collega Caspar kwam net naar me toe voor je vraag via Twitter. Dit handelt hij verder af 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Hi Tiury,

Ik ontving vandaag een sms van Simyo dat de incasso niet gelukt is.
Op mijn Simyo staat: Betaal je factuur uiterlijk 31 mei 2016.

Gaat dit wel goed en niet dat ik eind van de maand "per ongeluk" afgesloten wordt?

Dank

Gr,
Martijn
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Martijn,

Goed dat je het laat weten! Ik had met de financiële afdeling afgesproken dat ze het incasso proces stop zouden zetten. Omdat jij het sms'je hebt ontvangen, is dat volgens mij niet helemaal juist gegaan (of nog niet gedaan). Ik ga er meteen achteraan.

Zoals afgesproken kun jij deze berichten negeren en zul je zeker niet worden afgesloten 😉!

Groetjes, Tiury

Reageer