.

Beantwoord

factuur wordt niet afgeschreven


Badge
Hallo, ik heb op 13 juni een factuur ontvangen maar deze is nog steeds niet afgeschreven via automatische incasso. Vorige betalingen gingen wel goed. Saldo kan niet het probleem zijn. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Ernst 3 July 2014, 10:28

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hetzelfde viel me gister op hier, de factuur voor mei staat nog steeds open.
Hier hetzelfde. Factuur mei voor mei staat nog steeds open met als status "niet betaald". Volgens het een sticky topic hier op het forum waarin uitleg staat over de statussen van de factuur zou dit impliceren dat er nog geen poging tot incasso is gedaan. 
Wanneer gaan deze facturen geïncasseerd worden? 
Hier ook en als ik via de mei- factuur op "betalen via IDEAL" wil klikken, krijg ik een melding van Buckaroo, dat dat nu niet gaat en ik moet wachten.
Dat doe ik dus al een tijdje...en het gaat nog steeds niet.
Ik voeg een voorbeeld bij van die melding (als het lukt  ;-)  )
dit is de goede bijlage ..als voorbeeld van die tekst
Hetzelfde bij mij, automatische incasso van de factuur van 13 juni is niet afgeschreven.
In het factuur overzicht zou ik het via Ideal kunnen overmaken,maar ik heb een automatische incasso afgegeven.

Graag reactie waarom dit nog niet is afgeschreven.

klantnummer 1064625
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal! En voor de meesten: welkom op het Simyo forum!

Vorige week, zo rond 26 juni, hadden eigenlijk alle facturen geïncasseerd moeten worden. Dit is helaas niet bij iedereen gebeurd, maar gelukkig wél bij de meeste klanten.
Deze week, vandaag zelfs, worden al die facturen als nog geïncasseerd.

Maak je dus geen zorgen, het komt allemaal goed. Ooit 😉
Reputatie 7
Badge +9
Blij te horen. Even dacht ik dat Simyo zoveel geld aan het verdienen was dat ze geen raad wisten wat ze met al die Euro's moesten doen, en daarom de incasso voor een maandje hadden stopgezet. Maar helaas voor de klanten, dat is dus niet het geval!
Ik heb gisteren vol spanning de incasso afgewacht, maar inmiddels zijn we een dag verder en nog steeds is mijn factuur niet van de bankrekening afgeschreven. Toch weer iets misgegaan??
Ik zie zelfs dat mijn rekening nu "achterstalllig" is. Kan Simyo garanderen dat mijn simkaart niet geblokkeerd wordt i.v.m. de "achterstallige" betaling?
Reputatie 7
Badge +9
In mijn geval is de factuur voor mei vandaag geincasseerd. Dus dhrkms, maar hopen dat dit bij jou ook vandaag gebeurt.
Hier precies hetzelfde! Er staat bij mij nu ook dat ik een achterstand heb.
Ik kan melden dat, hoewel de afschrijving nog niet zichtbaar is op mijn rekening, de rekening bij mijnsimyo nu de status betaald heeft met als incassodatum 4/7.
Bij mij precies hetzelfde. Vandaag ook nog niks afgeschreven en de betaling staat in de app inmiddels op achterstallig. Wanneer wordt dit opgelost?
Ook bij mij intussen als "achterstallig". Straks enige tijd weg zonder internet: kan ik garantie krijgen dat er geen "gedoe" ontstaat en de factuur gewoon alsnog wordt afgeschreven?
Ok hier in de app status achterstalluig, maar via de site staat er wel betaald. Er is nog niks afgeschreven. Ik wil ook inderdaad de garantie dat ik niet word geblokkeerd.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi dhrkms, mzw, Aksi89, Keith, Gebruikerr en meisje86,

Het klopt dat de factuur van mei nog niet bij iedereen is afgeschreven. Bij sommige klanten, zoals Scotsman, is het al wel afgeschreven. Bij de overige klanten wordt de factuur morgen afgeschreven. Op 08-07-2014 worden alle overige facturen geïncasseerd. Er is dus geen reden om ongerust te zijn. Als jullie morgen op jullie bankafschrift kijken, zullen jullie zien dat het bedrag is afgeschreven.
Beste forum gangers,

Lees hier dat vele van jullie problemen hadden met de verwerking van jullie factuur. (incasso)
Bij ons was dat ook het geval. op het moment dat ik er achter kwam gelijk betaald. nu krijg ik allemaal mail van simyo dat de betaling nog niet gedaan is dat ik boete van 40 euro krijg en dat er een buro op wordt gezet en dan de kosten kunnen oplopen tot 2500 euro.!!!!

Ik heb besloten maar eens na te vragen of er nog meer mensen op deze manier behandeld worden want dan kunnen wij de krachten bundelen en de consumenten bond of kassa er maar eens in te laten duiken.

hoor graag van jullie want als ik simyo netjes behandel wat wij al jaren doen. vind ik dit geen stijl! en kost mij veel energie die ik liever ergens anders voor gebruik.

Barend
Hoi Barend, ik denk dat jouw probleem toch anders zit. Ik heb nooit een betalingsherinnering gehad en die vervolgens wel betaald. Dan is er sprake van een achterstand. Bij mij werd de automatische incasso niet afgeschreven van de bankrekening. Dit had te maken met de omzetting van NL-incasso naar EUR-incasso. Dit is inmiddels opgelost.

Ik vermoed dat je betaling niet gekoppeld is aan je telefoonnummer. Heb je bijvoorbeeld betaald via Ideal? Als je op de reguliere manier geld overboekt naar Simyo ( of welk bedrijf dan ook) is het lastig om je betaling terug te vinden. Er komen immers duizenden betalingen binnen. Dmv Ideal wordt je betaling direct aan je telefoonnummer.

Ik adviseer je om even persoonlijk contact te zoeken en om betalingsbewijs te verzamelen zodat je je dossier op orde hebt.
wat dacht je DHRKMS dat wij geen contact hebben gezocht. dat hebben wij wel gedaan. hebben ook netjes copie gestuurd van de betaling die gedaan is dus aan ons ligt het niet. Dus als Symio onze betaling niet terug kan vinden nadat wij zelfs de copie hebben gestuurd dan is hun en niet onze administratie niet op peil!!! en ja we proberen persoonlijk contact te zoeken. maar zitten op het moment in het buitenland en dan wordt het een heeeeeeeel duur gesprek. maar ook dat hebben wij er voor over.
Badge +6
Beste forum gangers,

Lees hier dat vele van jullie problemen hadden met de verwerking van jullie factuur. (incasso)
Bij ons was dat ook het geval. op het moment dat ik er achter kwam gelijk betaald. nu krijg ik allemaal mail van simyo dat de betaling nog niet gedaan is dat ik boete van 40 euro krijg en dat er een buro op wordt gezet en dan de kosten kunnen oplopen tot 2500 euro.!!!!

Ik heb besloten maar eens na te vragen of er nog meer mensen op deze manier behandeld worden want dan kunnen wij de krachten bundelen en de consumenten bond of kassa er maar eens in te laten duiken.

hoor graag van jullie want als ik simyo netjes behandel wat wij al jaren doen. vind ik dit geen stijl! en kost mij veel energie die ik liever ergens anders voor gebruik.

Barend


wat dacht je DHRKMS dat wij geen contact hebben gezocht. dat hebben wij wel gedaan. hebben ook netjes copie gestuurd van de betaling die gedaan is dus aan ons ligt het niet. Dus als Symio onze betaling niet terug kan vinden nadat wij zelfs de copie hebben gestuurd dan is hun en niet onze administratie niet op peil!!! en ja we proberen persoonlijk contact te zoeken. maar zitten op het moment in het buitenland en dan wordt het een heeeeeeeel duur gesprek. maar ook dat hebben wij er voor over.

Hoi kwaad!, welkom op het forum van Simyo.

Uit je berichten begrijp ik dat je een bericht hebt ontvangen van ons incassobureau IM Nederland, terwijl je de betreffende factuur handmatig naar ons over hebt gemaakt en hiervan ook een betaalbewijs hebt gestuurd.

Nu heb ik even zitten zoeken en ik zie dat je inderdaad de factuur van mei hebt voldaan. Alleen deze betaling heb je pas op 26-8 gedaan, terwijl de factuur voor 7-8 voldaan diende te worden om te voorkomen dat we deze zouden overdragen aan het incassobureau, zoals vermeld in de 3e betaalherinnering die je op 2-8 van ons hebt ontvangen per mail.

Vandaar dat de factuur bij IM Nederland is komen te liggen en je aan hen nog de incassokosten dient te voldoen.

Ik hoor graag van je of ik zo voor wat opheldering hebt weten te zorgen.

@dhrkms, dankjewel voor het meedenken 🙂
Beste forum gangers,

Lees hier dat vele van jullie problemen hadden met de verwerking van jullie factuur. (incasso)
Bij ons was dat ook het geval. op het moment dat ik er achter kwam gelijk betaald. nu krijg ik allemaal mail van simyo dat de betaling nog niet gedaan is dat ik boete van 40 euro krijg en dat er een buro op wordt gezet en dan de kosten kunnen oplopen tot 2500 euro.!!!!

Ik heb besloten maar eens na te vragen of er nog meer mensen op deze manier behandeld worden want dan kunnen wij de krachten bundelen en de consumenten bond of kassa er maar eens in te laten duiken.

hoor graag van jullie want als ik simyo netjes behandel wat wij al jaren doen. vind ik dit geen stijl! en kost mij veel energie die ik liever ergens anders voor gebruik.

Barend


wat dacht je DHRKMS dat wij geen contact hebben gezocht. dat hebben wij wel gedaan. hebben ook netjes copie gestuurd van de betaling die gedaan is dus aan ons ligt het niet. Dus als Symio onze betaling niet terug kan vinden nadat wij zelfs de copie hebben gestuurd dan is hun en niet onze administratie niet op peil!!! en ja we proberen persoonlijk contact te zoeken. maar zitten op het moment in het buitenland en dan wordt het een heeeeeeeel duur gesprek. maar ook dat hebben wij er voor over.

Hoi kwaad!, welkom op het forum van Simyo.

Uit je berichten begrijp ik dat je een bericht hebt ontvangen van ons incassobureau IM Nederland, terwijl je de betreffende factuur handmatig naar ons over hebt gemaakt en hiervan ook een betaalbewijs hebt gestuurd.

Nu heb ik even zitten zoeken en ik zie dat je inderdaad de factuur van mei hebt voldaan. Alleen deze betaling heb je pas op 26-8 gedaan, terwijl de factuur voor 7-8 voldaan diende te worden om te voorkomen dat we deze zouden overdragen aan het incassobureau, zoals vermeld in de 3e betaalherinnering die je op 2-8 van ons hebt ontvangen per mail.

Vandaar dat de factuur bij IM Nederland is komen te liggen en je aan hen nog de incassokosten dient te voldoen.

Ik hoor graag van je of ik zo voor wat opheldering hebt weten te zorgen.

@dhrkms, dankjewel voor het meedenken :)

-----------------------------------------------------------
Beste Kim,

Fijn dat er eindelijk iemand is die uberhaupt de moeite heeft genomen om iets verder te kijken dan alleen maar direkt naar IM Nederland door te verwijzen. IM Nederland is verder niet in staat om op wat voor manier dan ook fatsoenlijk te communiceren, anders dan bot alle communicatie af te wijzen.

Als jullie echter ook verder zouden hebben gekeken zouden jullie kunnen zien dat er nog nooit sprake van betaalproblemen zijn geweest, ik heb dan ook niet voor niets een automatische incasso. Daar ik niet en nooit rood sta, dat kan ook niet want ik heb in Nederland geen salaris en dus staat de bank rood staan niet toe, ga ik er automatisch vanuit dat betalingen goed gaan.
Ik woon niet in Nederland. Jullie abonnement is het enige die het voor mij mogelijk maakt om een Nederlands nummer aan te houden voor die keren dat ik in Nederland ben, zonder ieder moment na te hoeven denken over het wel/niet hebben van beltegoed.
Jullie mail van 2 augustus heb ik niet ontvangen. Ik zou anders zeker meteen de betaling geregeld hebben. Pas op 26 augustus, toen ik een paar dagen in Nederland was, ontdekte ik dat jullie mijn nummer geblokkeerd hadden. Daardoor ontdekte ik dus dat er een probleem bleek te zijn met een niet automatisch door jullie geinde factuur. Ik heb daarom meteen de betaling geregeld. Waar praten we over, € 9,70. U kunt zich voorstellen dat dit nou niet een bedrag is om problemen over te maken. Helaas blijkt nu dat Simyo dat wel doet en blijk geeft van een behoorlijke hoeveelheid klantonvriendelijkheid. In het Italiaans betekend IO niets anders dan IK. Het is dat jullie naam anders geschreven wordt, SimYO, maar het lijkt er wel op dat het alleen maar om IK gaat (SimIO dus) en de klant uberhaupt niet gewaardeerd wordt. Triest te lezen dat het dusdanig moeizaam met Simyo gaat dat er zelfs op € 9,70 keihard jacht gemaakt wordt ipv toch even verder te kijken naar de historie met de klant en dit wat beter te overleggen.

U begrijpt dat ik meteen mijn abonnement heb opgezegd. Vreemd dat er dan een smeekmail achteraan komt om toch vooral van gedachte te veranderen, wij waren toch zo goed samen???? Begrijpt u, het gaat SimIO alleen maar om IK en niet om de klant.
Het niet hebben kunnen afschrijven van die € 9,70 is een fout aan de kant van Simyo, niet van mij. Ik vind het daarom dan ook nog steeds absoluut onterecht dat ik de kosten van IM Nederland moet betalen, ben dat vooralsnog dan ook niet van plan dit te betalen. Ik verwacht van Simyo dat men zich daadwerkelijk om haar klanten bekommert en de door Simyo gemaakte fout alsnog hersteld.

Met groet,
Barend
Reputatie 6
Badge +10
Hoi kwaad!,

Dat je na dit voorval ervoor kiest om je contract op te zeggen is begrijpelijk, maar uiteraard spijtig 😞. Je vergelijking met IO, is leuk gevonden, maar totaal niet waar SimYO voor staat.

Helaas heb je een betalingsverplichting, met de daarbij behorende termijn waarin je de betaling in moet hebben verricht. Je begrijpt dat er geen jacht gemaakt wordt op die €9,70 (je mei factuur) als je factuur pas in augustus wordt overgedragen aan een incasso bureau. We geven de klant hier meer dan genoeg tijd om hun betaling alsnog te verrichten.

We hebben nog nagekeken of en waarom je e-mail niet aan is gekomen. Hierbij komen we erachter dat we een ontvangstbevestiging hebben ontvangen. Ook stuurt Simyo een SMS, zodat de e-mail niet gemist kan worden. Het is alleen ongelukkig dat je de simkaart niet in gebruik hebt wanneer je niet in NL bent en deze SMS waarschijnlijk ook hebt gemist.

Jammer dat je hebt besloten om te vertrekken. Ik hoop dat je een provider vind die iets losser omgaat met hun incasso proces 🙂.

Reageer