.

Beantwoord

Factuur veel groter dan vebruik

  • 29 November 2013
  • 6 reacties
  • 896 Bekeken

Beste,

ik heb een bundel van 100 min/sms, ik zit hier nog onder maar ik heb facturen met 10 euro boven mijn bundel. Wat kan hiervan de reden zijn. Ik begin wel steeds MEER te gebruiken, maar nog steeds niet BOVEN mijn bundel.

Alvast Bedankt
icon

Beste antwoord door Kim 1 December 2013, 20:57

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum DoRottier,

Is dit je eerste factuur van Simyo?

Dan is het heel goed mogelijk dat je boven de bundel bent gegaan omdat je de 1e maand je bundel naar rato van de maand krijgt.
In het midden van de maand dus de helft, op 2/3e van de maand nog 1/3 etc,

Op je factuur kan je precies zien hoe deze is opgebouwd. Gesprekken worden altijd opgerond naar hele minuten, een gesprek van 3 seconden geldt dus ook als een minuut. Een SMS van meer dan 160 tekens wordt ook als 2 of meer SMS-jes gerekend.
Beste,

Dit heb ik allemaal gecheckt en dit is niet het probleem

DoRottier
Reputatie 7
Badge +9
Beste DoRottier,

Ik kan je rekening/verbruik niet inzien, dus je moet even wachten op antwoord van een Simyo-medewerker.
Badge +6
Beste,

ik heb een bundel van 100 min/sms, ik zit hier nog onder maar ik heb facturen met 10 euro boven mijn bundel. Wat kan hiervan de reden zijn. Ik begin wel steeds MEER te gebruiken, maar nog steeds niet BOVEN mijn bundel.

Alvast Bedankt


Hoi DoRottier,

Welkom op het forum! :)

Boven de balkjes van 'mijn verbruik' op Mijn Simyo staat in het blauw "Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?" met de volgende uitleg:

"Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?
Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.

Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde."


Kan me voorstellen dat dit wat verwarrend overkomt, als je afgaande op de balkjes denkt binnen je bundel te zijn gebleven, maar dit is ook op jouw situatie van toepassing. Wanneer je naar de specificatie van je laatste factuur kijkt, zie je namelijk dat je op 25-10 helaas wel over de 100 sms/minuten van je bundel heen bent gegaan.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord? :)

@franswon, dankje voor het meedenken!
Nee, dit heb ik al gecheckt, misschien zijn er nog meer factoren? wel bedankt voor alle antwoorden.
Reputatie 5
Badge +11
Nee, dit heb ik al gecheckt, misschien zijn er nog meer factoren? wel bedankt voor alle antwoorden.

Hoi DoRottier,

Zoals -Kim al aangeeft heb je in oktober op de 25e je volledige bundel verbruikt. In september was dit op de 23e.

Omdat je gesprekken op hele minuten worden afgerond, en je was smsjes stuurt, heb je simpelweg meer dan je 100 minuten/sms verbruikt. Als ik zo eens in je specificatie duik, zie ik ook dat je best wat gesprekken van maar een paar seconde hebt. We zien dit vaak als iemand de voicemail treft en niet snel genoeg ophangt. Er is dan even verbinding geweest, en dit kost meteen 1 minuut...

Het enige dat je kunt doen is minder bellen, of je bundel verhogen naar 200 minuten/sms. Dit kost je €3 meer qua abonnementskosten, maar scheelt qua factuur wél geld.

Reageer