.

Factuur te hoog?

  • 15 April 2014
  • 11 reacties
  • 607 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,

Per half februari heb ik een abo afgesloten van 10 euro per maand. Nu zag ik dat de factuur staat op 20 euro terwijl ik mijn binnen mijn bundel ben gebleven.

Hoe  kan dat?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Aansluitkosten, abonnementkosten half februari tot eind februari, abonnementkosten maart en verbruikkosten februari staan allemaal op die factuur (waarschijnlijk). De eerste factuur is vaak voor een iets langere periode en verder heb je mogelijk nog aansluitkosten. Daarom is de factuur hoger.

De factuur van Maart zal wel gewoon de verwachtte hoogte hebben.
Hallo Topicstarter.

Uit *privacyoverwegingen* zal een moderator waarschijnlijk contact met je opnemen om je gebruikersnaam te wijzigen.
Heb je een smartphone of een andere waar internet bijvoorbeeld mogelijk is?
Controleer ff of bij Mijn Simyo.
Instellingen en simkaart...

Staat internet uit?    

En bij je telefoon (smartphone) staat bij instellingen Mobiele Netwerken uit.

S.v.p laat ff weten of dit je enigzins helpt.

Groet,
Friesian
Aansluitkosten, abonnementkosten half februari tot eind februari, abonnementkosten maart en verbruikkosten februari staan allemaal op die factuur (waarschijnlijk). De eerste factuur is vaak voor een iets langere periode en verder heb je mogelijk nog aansluitkosten. Daarom is de factuur hoger.

De factuur van Maart zal wel gewoon de verwachtte hoogte hebben.


Idd Groentjuh, goed opgemerkt
Aansluitkosten, abonnementkosten half februari tot eind februari, abonnementkosten maart en verbruikkosten februari staan allemaal op die factuur (waarschijnlijk). De eerste factuur is vaak voor een iets langere periode en verder heb je mogelijk nog aansluitkosten. Daarom is de factuur hoger.

De factuur van Maart zal wel gewoon de verwachtte hoogte hebben.


Idd Groentjuh, goed opgemerkt



Februari was idd aansluitkosten en halve maand abo kosten dus deze was hoger dan normaal, maar maart hoort als het goed is weer 10 euro te zijn?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi SAtak, welkom op het Simyo forum :)

Groentjuh heeft in principe het juiste antwoord voor je, maar bij jou is het nét even iets anders gegaan.
Half februari ben je klant geworden, daarvoor is een halve maand aan abonnementskosten in rekening gebracht en de aansluitkosten van €14,99.
Eigenlijk zou op dezelfde factuur ook de abonnementskosten van maart moeten staan en zou deze €30 moeten zijn, maar dat is om 1 of andere reden niet gebeurd 😕
Dit is automatisch gecorrigeerd op de factuur van maart, waardoor deze nu ook €20 wordt, mits je geen buiten bundel verbruik hebt.
Je volgende factuur wordt dan gewoon €10.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?


Groentjuh en Friesian; dank voor jullie inbreng!
Hoi SAtak, welkom op het Simyo forum :)

Groentjuh heeft in principe het juiste antwoord voor je, maar bij jou is het nét even iets anders gegaan.
Half februari ben je klant geworden, daarvoor is een halve maand aan abonnementskosten in rekening gebracht en de aansluitkosten van €14,99.
Eigenlijk zou op dezelfde factuur ook de abonnementskosten van maart moeten staan en zou deze €30 moeten zijn, maar dat is om 1 of andere reden niet gebeurd 😕
Dit is automatisch gecorrigeerd op de factuur van maart, waardoor deze nu ook €20 wordt, mits je geen buiten bundel verbruik hebt.
Je volgende factuur wordt dan gewoon €10.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?


Groentjuh en Friesian; dank voor jullie inbreng!




Bedankt voor je uitleg,:)

Ik wil niet zeuren hoor,maar toch begrijp ik de 20 euro van maart niet..
Februari is aansluit plus halve maand abo, dus in principe zou februari en maart opgeteld worden en 30 euro worden (voor anderhalf maand)

Maar nu betaal ik voor februari 20 euro en ook voor maart 20 euro.. opgeteld 40 euro voor 1.5 maand??
Reputatie 7
Badge +9
15 aansluit: Staat op eerste factuur en hoort daar ook.
5 voor feb: Staat op eerst factuur en hoort daar ook.
10 voor maart: Staat op tweede factuur, maar hoort op de eerste factuur
10 voor april: Staat op tweede factuur en hoort daar ook.

Dus nog steeds 30 euro voor die 1,5 maand(waarvan de helft aansluitkosten is) en 10 euro voor de maand daarna. Ipv 30 op de eerst factuur en 10 op de tweede factuur heb jij volgens de uitleg: 20 op de eerste factuur en 20 op de tweede factuur. De derde factuur is dan pas 10 euro*.
Reputatie 5
Badge +11
Hi SAtak,

Heeft Groentjuh het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Hallo simyo,
Mijn abonnement gaat vanaf 24april in. Moet ik van de helemaand april mijn abo dan betalen?? Nee he!? Heb abo van 300min voor 7euro. En het is ook toch zo dat je je overgebleven minuten kan meenemen naar volgende maand???

Gr.
Reputatie 7
Badge +9
Je krijgt de eerste maand maar een gedeelte van de bundel voor een gedeelte van de prijs. 24 april gaat de bundel in wat betekend dat je 7 dagen je bundels kunt gebruiken. 300(minuten in bundel/30(dagen in april)*7(dagen te gebruiken)=70(minuten in de eerst maand bundel).
~1.63 euro betaal je voor die bundel in de eerste maand.

Helaas kun je minuten niet meenemen naar de volgende maand. Aan het einde van de maand vervallen de overgebleven minuten.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi nasrien,

Welkom op het forum :)

Je betaalt inderdaad niet de volle mik, maar naar rato. Je krijgt dan ook naar rato belminuten. Groentjuh legt het al perfect uit 🙂 Je kunt vanaf de 24e namelijk nog maar 7 dagen gebruik maken van je bundels. Je krijgt dus 300 belminuten gedeeld door 30 dagen, maal 7 is 70 belminuten. Hetzelfde kun je doen voor de prijs: € 7,- ; 30 * 7 = €1,63.

Is dat zo helemaal duidelijk of roept het nog meer vragen op?

@Groentjuh, bedankt voor je uitleg 🙂

Reageer