.

Beantwoord

Factuur stuk duurder als normaal?

  • 23 November 2012
  • 9 reacties
  • 339 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Beste Simyo,

Bij mij en een collega van mij zijn de abbonements kosten opeens omhoog gegaan. Ik heb Simyo nu een jaar en dan zou dus eigenlijk de korting voorbij moeten zijn, dat week ik. MAAR, wij hebben beide een mail van jullie ontvangen dat het actietarief met een jaar wordt verlengt.

Waarom zijn de kosten nu dus wel hoger?

Gr. Michael en Joost.
icon

Beste antwoord door Alex 3 December 2012, 14:07

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Graag een reactie met uitleg op deze vraag, dit topic is al voor het weekend aangemaakt.
Badge
Hallo???     
Ik heb misschien hetzelfde probleem als jullie en heb hier al contact over gehad met de Simyo klantenservice. Gaat het bij jullie om de korting op de Sim only bundel (waarschijnlijk 3 euro) of om de internetbundel korting van 5 euro?
Badge
Nou, wij hebben een mail ontvangen van Simyo dat de korting nog een jaar verlengt zou worden en nu is de rekening opeens hoger als normaal. Ik zie dat er nog een korting van 3 euro op het Sim Only en 2,33 op de internet bundel wordt verrekend, maar daanast wordt er ook weer 5 euro extra gerekend voor het internet 😕

Wat die email verder betreft staat er dat de korting een jaar wordt verlengt, dat is nu uiteindelijk niet het geval..
Ja precies dat dacht ik al. Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem. De korting van 3 euro op je Sim only abonnement zelf zou automatisch verlengd worden inderdaad en dat is dan ook gebeurd. Maar in die mail van hun stond toen ook dat je opnieuw die internetbundel moest aanvragen op hun site om de korting op de internetbundel te behouden:
"Heb je nog geen internetbundel of wil je je bundel verlengen, log dan in op onze website. Wanneer je inlogt op Mijn Simyo vind je onze huidige aanbiedingen onder het tabblad 'Bundels aanpassen'. Activeer een bundel naar keuze en je internet weer tegen actieprijzen!"

Ik weet vrij zeker dat ik dit gedaan heb, maar ik kan dit niet bewijzen omdat ik geen bevestigingsmail heb gekregen (wat ik toen al vreemd vond). Dus ik wilde het al opgeven omdat Simyo me toch nooit in het gelijk zou stellen. Maar nu vond ik net op het forum dat er afgelopen zomer een storing is geweest in de wijziging van bundels:
https://forum.simyo.nl/nieuws-acties-and-verstoringen-59/storing-bundelwijzigingen-augustus-3638/
Dus ik weet niet of u ook rond die tijd de bundel verlengd heeft?
Reputatie 5
Badge +10
Beste Mikf en oymis,

Als je een email hebt ontvangen over de kortingen, dan wordt de korting op de belbundel met nog een jaar verlengd. De korting op de internet bundel niet. Sommige klanten konden alsnog profiteren van een voordeligere internet bundel, omdat er toen andere bundels werden aangeboden.

@oymis. Bij sommige klanten was het niet mogelijk om de internet bundel te wijzigen, omdat ze die maand ook al een belbundel wijziging hadden doorgegeven. Normaal gesproken had dat natuurlijk gewoon moeten kunnen. Ik zie bij jou echter geen wijziging van een belbundel terug.

@Mikf. Ik zie dat je korting op de internet bundel tot 13/10/12 liep. Op je september factuur heb je voor een volledige maand korting op de internet bundel ontvangen. Dit had ipv 5 euro 2,33 euro moeten zijn. De teveel berekende korting is op je oktober factuur weer gecorrigeerd.

Groetjes,

Alex
Fijn al dat geneuzel om een paar euro, ik heb het volgende:

Schandalig!! Goedkoop bellen blijkt belachelijk duur internetten.
Ik heb een bel abbonnementje van 3 euro per maand afgesloten zodat mijn zoontje op mijn oude telefoon kan bellen. Verder zit hij thuis op wifi. Nu blijkt volgens de helpdesk dat er in mijnsimyo, waar ik nog helemaal niet was ingelogd, een vinkje verkeerd staat. Dat kost nu 129 euro!! Wiens fout is dat nou?
Ik wordt gewoon genept. Ik heb dat vinkje niet gezet. En dan ook nog zeggen dat het mijn fout is omdat ik dat vinkje niet goed heb gezet en een instelling op de tefefoon niet goed staat. Alsof Shell me geld gaat rekenen omdat ik mijn benzinetank niet op slot zit. Dit is de wereld op zijn kop.
Wat ook niet klopt is dat ik jarenlang thuis via wifi download en niet via 3G. En nu zou opeens het signaal niet sterk genoeg zijn zodat wifi niet wordt gebruikt? Werkelijk ongehoord!
Kortom beste simyou; hoe kun je nou geld rekenen voor een dienst die ik niet vraag en ook niet afgesloten heb???
4 minuten geleden
niets niet startend simyaan, ik heb al een tijd zelf simyo en nog nooit iets geks gehad, dit is te bizar voor woorden, morgen maar weer de klantenservice bellen want wat ze mijn vrouw hebben wijsgemaakt......?!?!?!
Badge +6
Hoi Jaap v O,

Het is mogelijk om zonder actieve internetbundel gebruik te maken van het internet dit wordt gecommuniceerd in de welkomst email.
Ik kan éénmalig de grootste internetbundel in rekening brengen. De kosten die binnen de bundel vallen zullen binnen de bundel worden berekend en de kosten die buiten de bundel zullen vallen worden in rekening gebracht. Graag verneem ik of je hiermee accoord gaat.

Reageer