.

Factuur met buiten de bundel kosten


Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Ik heb een sim-only afgesloten voor 9,99 p/m (nu actie 6,99) maar waarom is mijn rekening dan de ene keer € 29 en de andere keer €17,-., terwijl ik binnen de bundel blijf.
Dit gaat alleen om bellen en sms internetbundel heb ik niet afgesloten en ook geblokkeerd om te gebruiken.

Als dit normale tarieven zijn, kan ik beter weer een abonnement afsluiten met telefoon en internet.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Jan

13 reacties

Badge +1
Hallo,

Zag dat ik mijn vraag in een verkeerd gedeelte had geplaatst.

Maar hoe kan het dat ik binnen mijn bundel bel, niet naar het buitenland bel toch extra kosten van bijna10euro op mijn laatste factuur heb staan.
Dit is de maand daarvoor ook al misgegaan.
Badge +1
vraag even op eenander gedeelte neer gezet nl facturen.
Badge +1
Wat is de klantenservice slecht bereikbaar zeg, eergisteren al de hele dag door een bandje vandaag zelfde verhaal.
Hopelijk op het forum snelle antwoord. 😞
Badge +1
Zet ik hem nog op beantwoord ook  hmmpff
Badge +1
Beste mensen,

Nogmaals de vraag: Hoe kan mijn rekening afwijken van het afgesproken maandbedrag?

Ik heb een rekening van €29,- gekregen en een rekening van € 17 terwijl ik een Simyo abonnement van €9,99 heb waar weer korting vanaf moet.
De ene keer wordt er een bedrag gerekend over bepaalde nummers en de andere keer niet.

Graag spoedig een antwoord en oplossing, ik ben nl. alweer aan het kijken naar een andere provider waar ik voor deze bedragen bijna internet en een telfoon ervoor terugkrijg.
Badge +6
Beste Jlu,

De eerste factuur van Simyo is altijd hoger dan andere facturen. Op de eerste factuur betaal je de abonnementskosten van de maand dat je klant bent geworden en de daarop volgende maand.
Op de factuur van de maand mei heb je voor €10,53 gebeld en sms'jes verstuurd buiten de bundel.
Badge +1
Hoi Natascha,

Ik heb het nog eens nagekeken en volgens mij klopt er een en ander niet.
De factuur van mei heb ik gebruikt om na te rekenen.


ik heb aan verbruik 192 belminuten en 66 sms-jes verbruikt. hier kom ik uit op 258 dat betekent dat ik voor 8 minuten of sms-jes zelf zou moeten betalen.
Op mijn factuur staat dat er voor 20,11 minuten en 1 sms dekosten in rekening worden gebracht, terwijl ik er 8 boven zat?????
Dan heb ik de servicenr's natuurlijk niet meegenomen. Dit is logisch dat deze betaald moeten worden.

Ik verwacht dat een en ander weer rechtgezet zal worden.
Badge +1
Hoi,

Heb net klantenservice aan de lijn gehad, en begrepen dat mijn rekensom verkeerd is.
Ik rekende 1.31 minuut + 0.29m +3,40 m = 5m 40s
Maar jullie rekenen 1.31 = 2m = 0.29 = 1m + 3,40 = 4 m totaal = 7 minuten

Dit staat waarschijnlijk ook wel in de voorwaarden maar hier was ik niet vanuit gegaan.
Hierom heb ik ook elders een abonnement afgesloten en deze opgezegd, waar ik gewoon per gebelde seconde betaal.
Badge +1
andere topic
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Zag dat ik mijn vraag in een verkeerd gedeelte had geplaatst.

Maar hoe kan het dat ik binnen mijn bundel bel, niet naar het buitenland bel toch extra kosten van bijna10euro op mijn laatste factuur heb staan.
Dit is de maand daarvoor ook al misgegaan.


Je hebt onder andere voor 1,35 naar service nummers gebeld. Het bellen naar service nummer valt buiten de bundel. Daarnaast heb je in de maand mei 26 minuten buiten de bundel gebeld/gesmst. Voor deze 26 minuten wordt het buiten de bundel tarief van 0,30 cent berekend.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Alex,

De servicenummers had ik ook meegerekend maar op belminuten kwam ik op 8 minuten/sms boven de bundel uit ipv 26.

Heb klantenservice ondertussen ook aan de lijn gehad en in een ander topic van mezelf al een uitleg neergezet, want ik hield rekening met belminuten op basis van totaal bij elkaar optellen.

Maar dat gaat bij jullie niet op omdat er per gesprek naar ronde minuten wordt afgerond (info klantenservice).

Wel bedankt voor je antwoord,
Badge +6
Beste Jlu,

Welkom op het forum van Simyo!
De factuur die je heb gekregen van €29,11 is de eerste factuur van Simyo.
Op de factuur betaal je abonnementskosten voor de maand dat je klant bent geworden en de daarop volgende maand en de éénmalige aansluitkosten.
Het bellen naar 0900-nummers valt buiten de bundel. Je betaalt 30 eurocent per minuut en de kosten voor het telefoonnummer.
Badge +6
Beste Jlu,

Blij te horen dat het duidelijk is.

Reageer